Forlovelse - din mening {{forumTopicSubject}}
Den anden dag jeg sad på facebook, så jeg at en bekendt var blevet forlovet den 24. december.
Går så ind under kommentarerne, og ser at det faktisk ''bare'' er en julegave de har givet hinanden, altså at de ikke har planer om at skulle giftes?
Syntes virkelig at det er forkert og mærkeligt!
Min mening er, at manden/kvinden spørger sin partner, om personen vil gifte sig med ham/hende, og så hvis partneren siger ja, ja så skal man giftes (indenfor overkommelig fremtid) og indtil da er man så forlovet.
Jeg syntes virkelig ting som overnævnte, ødelægger den egentlige mening med forlovelse, altså hvorfor kan man ikke bare købe en pæn ring og sige jeg elsker dig, hvorfor skal man ''bevise'' ens kærlighed, ved at man ikke ''bare'' er kærester?
I dont get it...
Kom endelig med jeres mening om overstående :-)!
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 1.933
Det var da en underlig ide?
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 206
der er mange delte meninger, og jo det hedder sig vel at den dag man blir forlovet skal man finde en dag hvor bryllupet skal holdes ellers ihvertfald inden for 1 års tid
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
jeg synes heller ikke det er noget man giver i gave... og jeg var sku blevet skuffet hvis min forlovede havde spurgt mig den 24.. jeg synes ikke at det hører hjemme sådan en dag.. for at være ærlig, så vil jeg hellere huske en dag som var speciel for OS og ikke noget vi gjorde i skyggen af en helligdag...
så jeg giver dig ret.. forlovelse er ikke noget man bare gør for at bevise at man elsker hinanden her og nu, som en gave... forlovelse betyder "vi skal giftes, det er planen med det her" og jeg forstår ærligt talt ikke at man vil lade den dag man sagde ja til at leve sit liv med en person stå i skyggen af juleaften, nytårsaften, fødselsdag eller lignende...
og så synes jeg i øvrigt personligt at det må være et råb om opmærksomhed at forlove sig den 24. december - for så handler juleaften ikke længere om familien, hyggen, glæden, gaverne og stemningen... så handler det pludselig om de to der er blevet forlovet... hvor fesent er det lige....? jeg gad ikke selv at ødelægge andres aften på den måde.
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
Det er netop dén type ''forlovelse'' jeg ikke forstår
Det er der jeg ikke forstår, at man ikke bare kan elske hinanden, altså hvorfor man nærmest skal bevise noget for omverdenen/hinanden
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Vi har ikke behov for en ekstra titel, for at bevise vores kærlighed til hinanden. Jeg ved præcis hvor højt han elsker mig, og det samme gør han. Vi er ikke i tvivl om, at vi skal leve sammen, så derfor vil en forlovelse for os heller ikke være et bevis på, at vi skal leve sammen, men et tegn på, at nu skal vi SNART giftes - altså inden for et år eller to. :o)
Jeg har svært ved at tage det seriøst, når unge bliver forlovet tidligt, men ikke har planer om at blive gift. Hvorfor så blive forlovet?
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 295
jul 2005
Ja jeg ved hvad det kan koste, men forstår ikke hvorfor man så ikke venter til der er lidt moneter at gøre med
jul 2005
Jamen forstå mig ret, hvis i ikke har planer om det, hvorfor er i så ikke bare kærester :-)?
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 206
min mening er nok bare at forlovelse ikk behøver betyde bryllup, men jeg ved jo godt at sådan burde det jo være, sådan har det alle dage været.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Jeg er nu glad for at det ikke var en forlovelsesring for det ville da være en trist måde at få den på.
Synes dog det er helt op til folk selv hvordan de vælger at tolke en forlovelse, jeg skal bare ikke selv forloves før jeg ved der er et bryllup i sigte indenfor en overkommelig fremtid.
maj 2012
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.986
Min forlovede må det jo hedde nu, friede på vores 5 års dag her den 26 november, super romantisk på en restaurant, hvor han lagde æsken med ringen frem
okt 2004
Jeg elsker min kæreste rigtig højt, og jeg ved at jeg vil giftes med ham en dag. Og han har det på samme måde som mig. Vi ved begge, at det skal være os to, og vi lægger også planer for vores fremtidige liv sammen. Men vi er ikke forlovet, for vi har lige nu ingen planer om at blive gift. Jeg kan ikke se hvorfor man skal blive forlovet, hvis man ikke ved, at man snart skal giftes. Hvad er så meningen i det? Kan man ikke vide, at man skal giftes, før man bliver forlovet?
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 177 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.399
Jeg har også altid forstået forlovelse = skal giftes. Om der så går lang tid fra man bliver forlovet til man bliver gift, forstår jeg egentlig godt, det der undrer mig mest er at så mange unge mennesker bliver forlovede, og ofte meget tidligt i deres forhold. Hvordan kan man som 15-17 årig, efter at have været kærester i et halvt år, vide at man vil tilbringe resten af livet sammen? Ofte går der ikke længe før de alligevel slår op, og det får en forlovelse til at virke overfladisk. (selvfølgelig er det ikke alle der er sådan, men jeg ser det ofte)
Jeg forstår ikke hvorfor man skal forhaste det sådan - der er jo stor forskel på at være kærester og bo hver for sig osv., til at blive gift, bo sammen, fælles økonomi osv.. Jeg ville i hvertfald gerne selv være sikker på at vi vil kunne bo sammen og holde hinanden ud i en del år, før jeg ville overveje det med forlovelse
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
maj 2012
okt 2004
Min kæreste og jeg skal også giftes, men vi er ikke forlovet. Der er ingen grund til at vi bliver forlovet, for vi ved begge at vi ikke skal giftes i nærmeste fremtid. Man kan vel sagtens få alt til at køre og hænge sammen, selvom man ikke er forlovet. At man har været forlovet længe er vel heller ingen garanti for at ægteskabet vil fungere. Jeg tror næppe at forlovelsens længde og ægteskabets længde har noget med hinanden at gøre.
Der er vel ingen forskel på jeres forhold, om I er forlovet eller ej? Så hvorfor være det i så lang tid, når I godt ved at I lige nu ikke skal giftes, selvom det er jeres ønske i fremtiden?
Jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg skriver, for du svarer ihvertfald ikke på det. Jeg spørger HVORFOR I har valgt at blive forlovet, selvom I ikke skal giftes i nærmeste fremtid? Bliver jeres forhold anderledes af, at I er forlovet? Elsker I hinanden mere? Jeg undrer mig bare over hvorfor man har brug for en forlovelse for at kunne elske hinanden og bo sammen. Hvorfor kan man ikke gøre det uden at være forlovet?
Jeg siger ikke I er tvunget til at gifte jer med det samme, jeg spørger bare hvorfor I er forlovet når I ikke har nogen planer om at blive gift lige foreløbig.
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
for hvis det er anderledes end HENDES opfattelse så skal men edderdylme argumentere godt for sig hvis det skal accepteres...
og for at være ærlig, så gider jeg da ikke diskutere herinde HVORFOR, HVORDAN, HVORNÅR, HVAD, HVOR osv. i forhold til mit bryllup, bare fordi nogen vil vide hvorfor vi har givet os selv lov til at blive forlovet når nu vi ikke skal giftes inden for det næste år.... vorherre bevares og undskyld da...
han spurgte om jeg ville gifte mig med ham, jeg sagde ja, fordi det vil jeg! at jeg så først er færdig med min uddannelse i 2016, og gerne vil have sparet op til det bryllup jeg gerne vil have, inden vi bliver gift - det må du da undskylde af hekkenfeldt til... jeg skal nok lige gå ind og aflevere min ring tilbage og sige at han kan spørge igen når der er under et år til at vi har sparet pengene sammen.
og det har da absolut INGENTING at gøre med at vi elsker hinanden mere eller mindre, eller at forholdet bliver anderledes eller at jeg ikke kan finde ud af at bo sammen med ham, uden den ring - det har jeg intet problem med overhovedet...
hvis man ved at man vil giftes med manden, han kommer og spørger om man vil så siger man sku da ja - man siger da ikke "HALLO! vent lige til vi ved om vi har råd inden for et år"
jeg sagde ja fordi min kæreste spurgte mig om jeg ville giftes med ham, og lige dér tænkte jeg da ikke på om vi kunne overholde den tidsramme hestegalleri har for det.. jeg tænkte på om jeg ville og så regner jeg da egentlig med at det er i orden - også på hestegalleri.
og så er en forlovelse heller ikke noget man aftaler på forhånd i min verden.. men det gør CTS måske, og det er da også fint for mig.. men du behøver da ikke at sætte spørgsmålstegn ved andres kærlighed til hinanden bare fordi de er forlovet længere tid end du lige har bestemt dig for at man må...
ja undskyld, men nu blev jeg altså lige lidt gal i skralden....
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 145
maj 2012
okt 2004
Nu siger du godt nok, at du ikke har lyst til at diskutere hvorfor, hvordan, hvornår, hvad osv. herinde - og alligevel så gør du det, uden at blive bedt om det. Jeg har nemlig på intet tidspunkt spurgt dig om noget som helst, så hvis du ikke har lyst til at diskutere det, kunne du jo bare lade være med at svare. Men du havde så åbenbart alligevel lidt lyst til at diskutere det, siden du alligevel svarede på det. Det stemmer ikke helt overens, gør det vel? Dobbeltmorale er jo også altid dobbelt så godt, ikke? :o)
Du må have nogle sjove briller på i dag, for du ser tydeligvis ting, der ikke står skrevet nogen steder. Jeg skriver nemlig ingen steder, at jeg har svaret på gåden, eller at jeg vil bestemme hvad folk skal og må. Jeg ser derimod mange steder hvor jeg spørger ind til netop deres måde at gøre det på, hvorfor de har valgt at gøre det sådan og om det gør nogen forskel for dem osv. Hvis du tolker det som at jeg vil bestemme, så er du ikke særlig god til at tolke. Til din information, så er det hele skrevet i nysgerrighed, ikke i en trang til at bestemme over folk. Jeg håber, at du forstår forskellen mellem at SPØRGE om noget, og at BESTEMME noget. Jeg kender ihvertfald godt forskellen.
Derfor kan jeg også ret hurtigt se, at det vidst ikke er mig, der meget gerne vil bestemme hvad folk må og ikke må, men en vis anden person her i forum. Så kan du selv gætte dig frem til hvem det mon er. ;o) Du kan evt. læse dine og mine svar igennem igen, så står det måske en anelse mere tydeligt.
Karina - Der er åbenbart folk her på HG der ikke mener jeg må spørge dig om noget, så det vil jeg lade være med, når nu dronningen har befalet, at det må jeg ikke. ;o) Ja ja, der er åbenbart nogen der føler sig hævet over andre, men det skal der vel også være plads til. :o) God dag til dig, og held og lykke med jeres bryllup! :o)
Forlovelse - din mening