Løbe/Løbeprogram {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere
Jeg vil så sindsygt gerne i gang med at løbe for alvor..
-Der er flere i min familie der aktivt løber og jeg vil gerne bruge det som cardio træning
Det er bare så svæææært at komme ordentligt i gang, ikke fordi jeg ikke gider, men fordi jeg er et utålmodigt menneske som helst vil kunne løbe 10 km. med det samme - hvilket langt fra er virkelighed! Min løbekondi rækker måske liiiige til at kunne løbe knap 1 km. i streg... Det andet problem er også at jeg får helt vildt ondt i mit ene skindeben og jeg kan OVERHOVED ikke finde ud af at løbe... Når jeg løber tænker jeg utrolig meget over min teknik - altså på mit tempo, om jeg træder lige, min vejrtrækning og hvor jeg skal gøre af mine arme-.- Det resultere så i at jeg fokusere på alt for meget fremfor bare at løbe...
Sidder der nogle løbere derude der kan give mig nogle fifs? evt. til min vejrtrækning?
Og til hvordan jeg hurtigst kommer i løbeform? om det er noget med at lunte en masse ture så langt jeg kan, eller om jeg skal lave noget interval løb etc.??
jul 2011
Følgere: 4 Svar: 297
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Her er et både jeg og min far bruger/har brugt. Du kan med dette program løbe 5 km på 6 uger, og 10 km på 12 uger.
http://www.randers.dk/dokumenter/mette_blochs_loebeprogram.pdf
Som du kan se programmet skal du starter roligt ud, og supplere med gåture.
Jeg vil anbefale dig at få testet din løbestil, så du kan få et par sko der passer dig godt. Det er det vigtigste at have, når man løber, og du skal ikke gå på kompromis. Hvis du synes du har svært ved at koncentrere dig om at løbe og ikke helt ved hvordan du skal løbe, kan du melde dig ind i en løbeklub eller få en personlig træner. :o)
nov 2008
Følger: 125 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 818
mht. at komme hurtigt i form - så kommer det jo ikke bare lige sådan.. men det der virkede bedst for mig, var at løbe 500 meter +/- også spurte 50-100 meter - så 500 meter almindeligt løb også igen
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Ida(...): Jeg mener det hjælper at "svede betændelsen ud". På med en masse varmt sokker:-D
Løbe/Løbeprogram