{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Fordele og ulemper ved udlån? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt på at låne en hest, da jeg ikke vil 'hænge' på at eje en selv (forstået på den måde at jeg maks kan have den i 2 år, og ikke vil holdes fast, eller hindres i at gøre det jeg vil mht uddannelse osv)
Men jeg føler på en måde lidt at jeg så bare kaster en masse tid penge, efter en anden persons hest?..

Hvad er fordele og ulemper ved at låne? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordele og ulemper ved udlån?
  • #2   1. jan 2014 Fordele: du får din egen hest, men du ved den ingen belastning bliver senere hen, selvfølgelig kaster du en masse penge efter den, men til gengæld får du en masse gode minder der er det hele værd:)

Ulemper: Du skal af med den, du kommer til at tude stort den dag smiley

• #3   1. jan 2014 Fordele: Du har din egen hest, det er jo som om der er en anden der har ''foræret'' dig den.

Ulemper: Alle de dyrelægerelaterede samt skadesrelaterede. Hvis den f.eks. kommer til skade på folden så kan ejeren vælge at den skal opereres, og det skal du betale for medmindre den har forsikring eller andet er aftalt i kontrakten. Hvor hvis det havde været din egen kunne du ''bare'' vælge at få den aflivet.

• #4   1. jan 2014 jeg kan ikke se ulemper ved at låne, kan se flere ved at låne ud

• #5   1. jan 2014 Jeg har kun lånt heste. Det var en stor fordel for mig fordi jeg ikke står med alle udgifter selv, men stadig har min egen hest.

Men begge mine var/er salgsheste. Så det gør hammer ondt når de bliver solgt.
    Og ja, man lægger penge, tid, kræfter, og uddannelse i en anden persons hest. Men husk på alt det du også selv får ud af det smiley

• #6   1. jan 2014 Jeg har en lånehest. Jeg er så til gengæld så heldig at ejeren betaler alt. smiley Den eneste ulempe der er at du muligvis skal af med den igen.

• #7   1. jan 2014 Har ingen fordele ved udlån smiley

• #8   1. jan 2014 Julie - Hvordan har du dog arrangeret det?^^

Munk - Hvorfor ikke? smiley

• #9   1. jan 2014 Har udlånt 3 heste, og alle 3 gange er mislykkedes desværre. På trods af at det er nogen som har pengene i orden, og deres egne heste havde det fint. De ville hellere passe deres hest bedre end min.. Så ja.. Jeg låner aldrig min hest ud igen - så bliver hun hellere aflivet:)

• #10   1. jan 2014 Munk - Nåår på den måde. Træls du har haft så dårlige oplevelser med at udlåne:/

• #12   2. jan 2014 jeg har haft min hoppe lånt ud, og det har kun været en succes , den blev passet og plejet efter alle kunstens regler og den blev elsket.
    Desværre måtte låner tage den tunge beslutning at der ikke var plads til hest i budgettet efter at hun flyttede hjemme fra, både hun og jeg var ked af den beslutning.
    faktisk så ked af det at låner stadig har hesten som var det hendes egen, hun har nu bare mindre udgifter i forhold til hesten, men mere arbejde da hun så også skal tage sig af min vallak.

Kommentér på:
Fordele og ulemper ved udlån?

Annonce