{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Låner folk ud til "uerfarne"? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg undskylder da, hvis nogen er træt af at se på mine udlåns emner, men so be it^^

Måske er lidt dumt spørgsmål, men låner folk ud til "uerfarne"?
Jeg har absolut ingen ide om hvor erfaren jeg er, jeg har redet on/off i et par år, og har haft 2 egne heste. Dog er det længe siden jeg har modtaget undervisning, og sidste gang jeg havde en ridelære, fandt jeg ud af at ALT hun prøvede at lære mig var dybt forkert. Så selvfølgelig bruger jeg intet af det hun har lært mig.
Så altså, er det muligt at finde en låne hest til mig? Jeg syntes tit der står i salgs annoncer, at låner (hvis udlån er en mulighed) skal være rutineret og ride på et eller andet højt niveau, og det er jo også fuldstændig til at forstå, da det jo er ejer der står med hesten bagefter. Men er der overhovedet nogen der ikke har så høje krav? Jeg vil gerne låne en hest men spring kapacitet, uden jeg selv behøver at være OL rytter.
Jeres erfaringer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låner folk ud til "uerfarne"?
  • #1   5. jan 2014 Altså, jeg har ingen krav om niveauet til min pony, som jeg prøver at låne ud...
    Men det kommer nok lidt an på, hvad du mener er springkapacitet? smiley Hvis den virkelig skal kunne springe rigtig godt, så er det måske lidt svært at finde en lånehest, uden at låner skal springe på højt niveau... smiley Men jeg synes nu jeg kan finde mange udlånsannoncer, hvor låner ikke behøver have vilde evner inden for ridning.. smiley

• #2   5. jan 2014 Jeg havde aldrig rigtig haft min egen hest, og havde redet på elevheste stortset altid.
    Jeg oprettede så alligevel en låner annonce, selvom at jeg ikke følte mig 'erfaren' nok - det resulterede i at en bekendt kontaktede mig, ang. en hest de ville udlåne mig fra et fritidshjem og ja - længere historie!

Pointen er, at du egentligt ikke ved hvad du får, før du sætter dig ned og opretter den annonce! smiley Jeg havde aldrig i mit liv drømt om at få den hest jeg endte med, og da slet ikke de 'frynsegoder' jeg fik med (de betalte dyrlæge, smed osv i al den tid jeg havde ham - skulle kun sørge for opstaldning og fodder).

Så ja - sæt dig ned, skriv den annonce, men gør det klart for alle parter hvad du kan, hvad du kan tilbyde og hvad du forlanger - jo færre krav jo nemmere er det at finde hesten.

held og lykke! smiley

• #3   5. jan 2014 Du skal så nok ikke regne med at låne en pony gratis smiley

• #4   5. jan 2014 Madsen - Med springkapacitet mener jeg bare at den skal have lysten til at ville springe^^

Sille - Hvad mener du? Tror du jeg regner med at ejer betaler alt eller hvad? og hvor i min tråd ser du mig nævne noget med pris af nogen art?... : )

• #5   5. jan 2014 Sille, det var da noget mærkeligt at skrive.. smiley

TS - et eller andet sted tror jeg at det er meget få der føler sig erfaren nok når man får sin første hest eller låne hest. Selvom jeg har redet i 10 år, så følte jeg mig ikke erfaren nok til at få min egen, og nej, jeg har ikke viden til at have den hest jeg faktisk har, fordi hun er så rå som hun er. Men man lærer det hele hen af vejen! Og når du finder en hest som der er noget for dig, så vil du lærer det smiley
    - Og selvfølgelig er der en låne hest til dig derude! Det er jo lidt ligesom når man køber sig en lære hest, så er der også sådan en ejer derude der vil leje sin hest ud til dig.

• #6   5. jan 2014 Jeg oprettede en annonce og 15 min efter blev min drømmepony beskrevet af en seriøs udlåner der skrev en sms til mig. Da jeg kiggede på hende første gang var kemien perfekt - den helt perfekte for mig. Jeg er heller ikke super duper erfaren eller har redet store stævner o.lin, men jeg har den sødeste udlåner, der har det krav at alt skal gå i mit tempo (nu stoler hun, og ved, på at jeg behandler hesten super godt). Og efter 3 måneder, faktisk præcist i dag, har jeg formet min perfekte pony. Selv tilredet hende og lavet hende som jeg ville have hende. OG samtidig er min låner så stolte og glade over os smiley De var ligeglad med mit niveau eller kapitale, bare jeg behandlede ponyen godt. Hun er mit lille et og alt. Vi skal til 4 års championat næste år, hvorefter hun skal sælges til en ny sød rytter. Det er hårdt, men sådan er virkeligheden.

Sådan en låner, som jeg har mig, skal man virkelig lede længe efter! (Får faktisk en 3 års hjem i foråret fra dem som skal tilrides, men den bliver der kun i 2 eller 3 måneder). Men jeg ved det findes mange gode og ærlige lånere derude smiley og selvfølgelig vil de have en som dig! Mit bedste råd er helt klart at du skal sætte dig ned foran computeren, også skriver du en annonce som virkelig beskriver dig, dit forhold til den kommende hest, krav, mangler og hvad du kan tilbyde smiley Held og lykke!

• #8   5. jan 2014 Jeg har en hyggepony som godt kunne lånes ud med henblik på salg, der ville sjovt nok ikke være krav til andet end kærlighed og ordenlig pasning. Han ville godt kunne bruges til spring hvis man rider ham op - jeg er bare for tung. smiley

• #9   5. jan 2014 Jeg smider en søge annonce ud så snart jeg får et job, tak alle! smiley

Kommentér på:
Låner folk ud til "uerfarne"?

Annonce