Låner folk ud til "uerfarne"? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg undskylder da, hvis nogen er træt af at se på mine udlåns emner, men so be it^^
Måske er lidt dumt spørgsmål, men låner folk ud til "uerfarne"?
Jeg har absolut ingen ide om hvor erfaren jeg er, jeg har redet on/off i et par år, og har haft 2 egne heste. Dog er det længe siden jeg har modtaget undervisning, og sidste gang jeg havde en ridelære, fandt jeg ud af at ALT hun prøvede at lære mig var dybt forkert. Så selvfølgelig bruger jeg intet af det hun har lært mig.
Så altså, er det muligt at finde en låne hest til mig? Jeg syntes tit der står i salgs annoncer, at låner (hvis udlån er en mulighed) skal være rutineret og ride på et eller andet højt niveau, og det er jo også fuldstændig til at forstå, da det jo er ejer der står med hesten bagefter. Men er der overhovedet nogen der ikke har så høje krav? Jeg vil gerne låne en hest men spring kapacitet, uden jeg selv behøver at være OL rytter.
Jeres erfaringer?
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Men det kommer nok lidt an på, hvad du mener er springkapacitet?
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.870
Jeg oprettede så alligevel en låner annonce, selvom at jeg ikke følte mig 'erfaren' nok - det resulterede i at en bekendt kontaktede mig, ang. en hest de ville udlåne mig fra et fritidshjem og ja - længere historie!
Pointen er, at du egentligt ikke ved hvad du får, før du sætter dig ned og opretter den annonce!
Så ja - sæt dig ned, skriv den annonce, men gør det klart for alle parter hvad du kan, hvad du kan tilbyde og hvad du forlanger - jo færre krav jo nemmere er det at finde hesten.
held og lykke!
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 32
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Sille - Hvad mener du? Tror du jeg regner med at ejer betaler alt eller hvad? og hvor i min tråd ser du mig nævne noget med pris af nogen art?... : )
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.282
TS - et eller andet sted tror jeg at det er meget få der føler sig erfaren nok når man får sin første hest eller låne hest. Selvom jeg har redet i 10 år, så følte jeg mig ikke erfaren nok til at få min egen, og nej, jeg har ikke viden til at have den hest jeg faktisk har, fordi hun er så rå som hun er. Men man lærer det hele hen af vejen! Og når du finder en hest som der er noget for dig, så vil du lærer det
- Og selvfølgelig er der en låne hest til dig derude! Det er jo lidt ligesom når man køber sig en lære hest, så er der også sådan en ejer derude der vil leje sin hest ud til dig.
mar 2009
Følger: 170 Følgere: 151 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.751
Sådan en låner, som jeg har mig, skal man virkelig lede længe efter! (Får faktisk en 3 års hjem i foråret fra dem som skal tilrides, men den bliver der kun i 2 eller 3 måneder). Men jeg ved det findes mange gode og ærlige lånere derude
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Låner folk ud til "uerfarne"?