{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Føler jeg svigter min hest.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her super lækre unghest på 4 år (snart 5), Han begyndte at blive meget stiv i december og fik derfor fri, dyrelæge/kiropraktor var inde over og menet han bare skulle have en månedes fri hvor han blev trukket nogen ture og kom på fold, Nu her i januar har dyrelæge sagt jeg sagtens kan gå i gang igen med 45 min skridt/trav på tur og 30 min på bane 3-4 gange om ugen. Men sagen er den er så den at jeg de sidste 7 dage kun har haft mulighed for at arbejde med ham 3 dage ud af de 7 resten af dagene har han haft fri.. Og Jeg føler der for lift jeg svigter ham fordi jeg ikke har tid til ham mere.. Han er nok lige glad med at han ikke kommer ud bliver brugt mere.

Men jeg står lidt nu og overvejer salg. Jeg ved at når min part kommer tilbage til januar vil han blive brugt mindst 4 dage på en uge og så 3 dages fri. Men ja jeg føler ikke jeg har den tid han behøver.. Jeg holder utrolig meget af den her hest, og han tager bestemt ikke skade af bare at stå, tvært i mod går han bedre efter han lige har haft en dag fri. Men hvad synes i??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler jeg svigter min hest..
  • #1   7. jan 2014
    Min laver heller ikke noget pt. :o) Hun fejler 117 som fyssen fandt d. 3 januar - før det havde jeg ikke redet siden midt i december fordi jeg ikke ville ride på en hest der tydeligt sagde noget var galt.
    Så nu venter vi på fyssen kommer igen d. 17

    Så jeg er en kedelig ejer der kommer og muger ud, blander mad og hø. Nogle dage kommer hun ind og får skyllet ben og en strigle tur, andre dage går jeg bare ud på marken og siger hej og tjekker temperaturen under dækkenet - dvs. max 2-3 min kontakt med mig.

    Man behøves altså ikke ride syv dage om ugen for at have hest - hesten er pænt ligeglad. Havde planer om at gå igang med jordarbejde, men så er der lige dukket noget arbejde op så det bliver først i weekenden og bla bla bla.

    En hest behøves ikke ridning - så længe den får mad, fold og tid med kammerater er de fleste glade ;o).
    Om man så vil bruge penge på en hest, man ikke rider og ikke altid har tid til - det er noget andet.


  • #2   7. jan 2014 Jeg syntes du skal beholde ham smiley

    Det lyder til at du har tid til ham, men ikke helt så meget som du gerne ville have du havde smiley

    Jeg har heller ikke helt den samme tid til mine tre ponyer, den ene er en jeg passer og har som min egen, mens ejer er i udlandet, og også før og efter det, men mine egne to bliver ikke sat tilsalg, jeg ved nemlig at jeg får tid igen lidt senere smiley

    Og når du ovenikøbet har en part til ham, som du ved der kommer tilbage, så han vil blive motioneret, så syntes jeg du skal beholde ham smiley


  • #3   7. jan 2014 Det er jeg virkelig glad for du siger, specielt fordi det er dig der siger det.. Han får som din, en ren boks mad og vasket ben osv en gang i mellem. smiley

  • #5   7. jan 2014 Min og min søsters står med muk, så de laver heller ikk andet ind at gå lidt ture smiley
    Og har ikk selv tid, da de skal smøres og vi har to andre heste der skal trænes også skal stalden muges, så når det jeg kan med ham smiley


  • #6   7. jan 2014 Hvis du ikke har tid til ham...
    Hvad vil du så med ham, jeg kan godt forstå din situation, men du må jo bedømme hvad der er bedst for ham, skal han have en dag mere fri, er det det der gør det, eller noget helt andet, føler du at du svigter ham fordi du ikke er sammen med ham så meget mere, eller fordi du gerne vil have at han for mere fri smiley


  • #7   7. jan 2014 Jeg syntes 4 dage om ugen er helt fint hvis det er vær uge. Så har han fri lidt og arbejder også. Min part går typisk de 4 gange om ugen (i ferierne lidt mere) og fungere helt fint med det

    Hvis du har part kan du jo snakke med hende om hun evt. vil have tid til at tage en dag mere (evt bare hver anden uge)


  • #8   7. jan 2014
    Havde du fuldtidsarbejde, børn, 117 huslige ting og sager og et hus der måske skulle bygges om - så så du nok hesten endnu mindre smiley

    Så jeg tror han overlever smiley


  • #9   7. jan 2014 Jeg har part på en pony som jeg har helt for mig selv fordi ejeren ikke har tid hendes børn og hende selv tager sjældent en tur på hende.
    Pga. det bliver tidligt mørkt ser jeg hende kun i weekenderne, men til foråret når det bliver sent mørkt skal hun dog genoptrænes. Hun trives da stadig fint så synes helt bestemt at du skal beholde din hest smiley


  • #10   7. jan 2014 Jeg valgte at sende min pony tilbage til ejeren, i oktober. Jeg er begyndt på gym, så vil ikke få tid de næste 3 år, og jeg er faldet for ponygrænsen.... Jeg troede jeg ville kunne få tid igen, men realistisk set, vil jeg ikke få tiden til hende... Hun blev ikke redet den sidste måned, og kom der ikke ret meget, kun lige 10 min sammen med hende, og så muge ud. - hun begyndte at snappe såan "jeg vil have opmærksomhed" 's agtig... Så det var 100% den bedste beslutning jeg traf smiley

    Så længe din hest trives med at stå stille, og ikke blive brugt, så syntes jeg du skal beholde ham. smiley Held og lykke med at beslutte dig! Det er ikke nemt smiley


  • #11   7. jan 2014 synes bestemt ikke du svigter din hest overhovedet, tværtigmod så længe du ikke rider den volsomt, men skridter ham godt, så tror jeg derimod at det er godt for denne unge hest, når den nu har haft stivheder smiley husk på at heste jo slet ikke er beregnet til at have rytter på, og tror at han nyder at det foregår stille og roligt smiley

  • #12   7. jan 2014 Hesten er ligeglad. Bare den har mad foder og dyrlæge:-)

  • #13   7. jan 2014 du skal ikke føle skyld.. din hest har det jo fremragende.. smiley den får mad, blir nusset med, den får lov at komme ud og lege med de andre.. heste har godt af at være heste indimellem.. smiley

  • #14   7. jan 2014 -Mange tank for jeres svar, det er jeg rigtig glad for. smiley

  • #15   7. jan 2014 Min hest gider ikke bruges for meget så bliver hun irriteret hun skal have lidt fri indimellem

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #16   7. jan 2014 Jeg er også kun ved min pony et par gange om ugen, nogengange er det også bare ud på folden og sige hej og så hjem igen. Så længe den bliver passet med foder, smed og dyrlæge, så overlever den nok. smiley

  • #17   7. jan 2014 Hvis du både har en part og at du siger du elsker denne her hest så højt, så synes jeg ikke du skal overveje salg - hvis du alligevel har råd til at holde ham (:

    Han laver jo noget, og står ikke fuldkommen stille - desuden lyder det som om hesten jo har det super fint, så den kan jo ikke klage. Synes du skal beholde ham, når du er SÅ glad for ham. Havde været noget helt andet hvis han bare stod og lavede absolut INTET og du heller ikke rigtig gad denne hest .. men sådan lyder det ikke på dine beskeder (:


  • #18   7. jan 2014 Så længe hesten bliver passet med det nødvendige (og nej der hører ridning og 3 timers staldhygge hver dag IKKE under), så synes jeg du skal tage det roligt, din hest har helt sikkert ikke noget imod at nyde friheden på folden smiley



  • #19   18. jan 2014 mine går bare som foldbumser, mest pga mit helbred, men nu står de står hjemme, så de ser mig da hele tiden - næsten
    men de er ikke tilredet, og bliver det nok hellere ikke, så jeg bruger lidt tid på lidt jordarbejde en gang imellem, men kun om sommeren.
    Men jeg ved at de har det godt med det, og de trives fint med det. Har haft dem siden de var et og to år, og nu bliver de altså 13 (og stadig ikke laver noget)

    Men jeg kender godt den følelse. Har selv overvejet det mange gange igennem årene. Skulle man sælge når man nu ikke havde tid/helbred til at få dem tilredet, og ville de få det bedre andre steder.
    MEN nu har jeg bestemt mig for at hestene bliver hos mig. Ja de bliver nok aldrig tilredet, og hvad så ? De trives fint med at gå og blive nusset om. De kan følge med i hvad der foregår hos os, og naboerne.
    Men jeg vil så hellere ikke tilbyde dem at de skulle ud og være opstaldet igen. DET trives de nemlig ikke med. Så har jeg dem ikke hjemme, ja så bliver de altså sendt til zoo.


Kommentér på:
Føler jeg svigter min hest..

Annonce