{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Æsel, hvordan kan jeg overbevise?... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har fundet det her rigtig søde æsel som jeg, mere end noget andet, gerne vil have, men kan ikke helt få lov, så nu er jeg i gang med at sælge en masse af mine ting så jeg selv har nogle penge at smide til det, men kan stadig ikke få lov til at få det smiley Vi har massere plads og har før haft 4 køer, 4 grise og en masse fugle(ænder, gæs osv.). Når jeg spørger "Hvorfor kan vi ikke få et æsel?", er svaret "Fordi vi har sagt nej", de kommer ikke med en forklaring eller noget.. Så ja.. Hvordan kan jeg overbevise dem om at jeg godt kan passe et æsel, og at jeg er gammel nok til at bestemme mindst 1 af de dyr vi skal have?(Er 14, og har aldrig måtte bestemme andet end den ene kat vi har haft)

Håber det er til at forstå smiley

- Nikita T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æsel, hvordan kan jeg overbevise?...
  • #1   7. jan 2014 Jeg hader når forældre ikke kommer med en ordentlig grund, og bare siger fordi vi har sagt nej! Prøv at forklar dem at du rigtig gerne vil have en ordentlig grund til hvorfor, du ikke må få et æsel.



  • #2   7. jan 2014 Hvis dine forældre har sagt nej er det fordi de mener nej!

    Jeg kan godt forstå du syns det er irriterende, men egentlig så er det jo osse ligemeget hvad grunden til deres nej er.
    Kan forestille mig det enten er fordi de er bekymrede for at de ender med at skulle tage sig af det, og/eller at det jo ikke kun er prisen på æslet, det koster, men osse de månedlige udgifter såsom foder og pleje af hove, forsikringer og at det skal ha selskab osv i den retning.

    Det er en dårlig ide at prøve at overtale dine forældre, de har deres grunde og dem bør du respektere.

    Når du blir voksen kan du så selv finde ud af hvordan det er at ha egne penge og skal styre en økonomi, så vil du opdage at der er mange ting der skal passe sammen for at alt kan fungere.


  • #3   7. jan 2014 hahah æsler er skønne smiley
    når men når det så er sagt, har i heste stående derhjemme?
    og ellers er der nok ikke så meget at gøre, når du 'kun' er 14 år og endnu lever i mor og fars fængsel smiley


  • #4   7. jan 2014 Cille: Har jeg også sagt til dem, men det bliver ved med at være "Fordi vi har sagt nej", eller "Fordi det gider vi ikke".. De er så irriterende.

  • #5   7. jan 2014 Husk at et æsel også koster penge at have og det kan jo være at dine forældre ikke har råd

  • #6   7. jan 2014 Har du overhovedet en makker (hest eller anden æsel) som den kan gå med da?

    Når de har sagt nej må du repsketere det. Dog kan du jo spørge efter grunden smiley


  • #7   7. jan 2014 Nu er æsler jo flokdyr, som helt ligesom heste, bør have adgang til kontakt med artsfæller -har du overvejet det?

    Og ja, æsler er hamrende søde, men de kræver altså pasning, smed, dyrlæge, ordentlig fodring osv. De bliver altså hurtigt lige så dyre at have gående som heste

    Så jeg synes nu ikke der er noget unfair i at de siger nej -at du selv vil smide lidt til indkøbet er jo fint og godt, men købet er jo det mindste af det hele. Den daglige pasning og pleje skal jo osse betales.


  • #8   7. jan 2014 *Team Miracle*: Ja, men det er stadig tarveligt.

    Tine: Ja de er smiley Nej, vi har ingen heste, har jeg nemlig heller aldrig måtte få, men vi skal snart have en ko. Haha, fængsel er ikke ordet smiley


  • #9   7. jan 2014 "Fordi det gider vi ikke" - er vel også en grund?!

    Det er ikke "bare" at købe et æsel (eller et andet dyr), der følger udgifter med - og LARM i æslers tilfælde. Desværre er du underlagt af dine forældre mens du bor hjemme og et nej er et nej. Kan godt huske hvordan det var, men jeg er da ikke død af det og nu da jeg er voksen kan jeg jo godt se hvorfor det måske ikke var så smart



  • #10   7. jan 2014 Ved godt hvor dyrt det er, og hurtigt kan blive, men forsøger jo også selv at få så mange penge som muligt med i spillet.

  • #11   7. jan 2014 et æsel skal jo altså også have en foldmakker, og der fungere en ko altså ikke smiley
    så enten skal i have to æsler eller en hest også, så hvis dine forældre siger nej, så prøv at sæt dig ind i hvad sådanne 2 dyr koster om måneden smiley


  • #12   7. jan 2014 Nikita -hvis ikke i har selskab til æslet hjemme så er det jo ikke ok at anskaffe sig det. (og nej, en ko er ikke tilstrækkeligt selskab til et æsel, og går udfra den skal slagtes når den er tilpas stor, og så går æslet jo alene igen)

    De fleste herinde er ikke et sekund i tvivl om at det er synd at have hste gående alene -det er altså ligeså synd for et æsel !'

    Hvis man vil gøre sig forhåbninger om at ændre sine forældres mening, så skal de projekter man foreslår altså være gennemtænkte og realistiske. Det er det her ikke.
    Og impulskøb af dyr er bare aldrig en god plan


  • #13   7. jan 2014 Der bare langt fra at forsøge at have så mange penge med spillet til fast indkomst.

    Men jeg synes det er super dejligt at du er engageret i at ville hjælpe til med penge, men det er altså ikke altid nok. Og som de andre skriver, bør den have en foldkammerat


  • #14   7. jan 2014 Tine: Kan en ged eller noget ikke fungere? smiley Sådan en vil min bror nemlig gerne have stående(han er 25).

  • #15   7. jan 2014 Kender godt det der med ''fordi vi ikke skal have det'' og ''svaret er nej'' osv. SÅ irreterende

  • #16   7. jan 2014 Nikita -nej, en ged kan ikke bruges. Ligesom heste, skal æsler have adgang til kontakt med artsfæller. Hvis der ikke er andre muligheder kunne en hest gå an (men det er heller ikke en optimal løsning -heste og æsler ligner hinanden, men er altså ikke samme dyr med samme adfærd). Vil man have et flokdyr, så skal man altså have mere end 1 -det er vilkårene, og kan man ikke det, så skal man bare ikke have det dyr.

  • #17   7. jan 2014 Nej som Michelle allerede siger, går en ged bestemt ikke an! smiley heller ikke en gris, hare eller vandrende pind for den sags skyld. aller helst et æsel mere, eller også kan en hest gå an. .

  • #18   7. jan 2014 Tine: Okay smiley

  • #19   7. jan 2014 Endnu en god grund, et æsel skal ikke gå alene. smiley

  • #21   7. jan 2014 Lige præcis æsler har en tendens til at blive deprimerede, hvis de ikke har selskab af en artsfælle. Man kan tydelig se forskel på et æsels adfærd på et der går med en artsfælle kontra et der går alene eller med selskab fra et andet dyr.

  • #22   7. jan 2014 Kender det godt Nikita

  • #23   7. jan 2014 Amailie -det er såmænd ikke bare lige præcist æsler der har det sådan. Det gælder jo flokdyr generelt. Man kan godt kompensere en smule ved at give det selskab med andre dyr, men det vil aldrig til fulde kunne gøre det ud for en artsfælle.
    Der findes jo osse heste der bor med kreaturer o.l. Og de dør da ikke af det, men en ko og en hest taler nu engang ikke samme sprog og har ikke samme adfærd, og det er altså et gevaldigt kompromis med hestens livskvalitet at nægte den adgang til artsfæller -det samme gælder i øvrigt for grise, som jo ose er blevet populære som kæledyr. Folk glemmer bare at de osse er flokdyr og har behov for artsfæller.

    Mange synes en hest er udemærket selskab for et æsel (og omvendt). Og ja, har man ikke mulighed for andet, så må det jo være såda, det er da bedre end ingenting. Men heste og ælser er altså ganske forskellige, selvom de da har mange ligheder. Og optimalt vil det altså aldrig blive


Kommentér på:
Æsel, hvordan kan jeg overbevise?...

Annonce