{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Så mange tanker.. Øv! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg må simpelthen lige ud med det her.

Jeg er virkelig så langt nede lige pt. det føles virkelig som om jeg er helt alene i den store verden. Alle mine tanker køre rundt i hovedet på mig, og det er virkelig ikke sjovt..

Den store grund er bla. også at jeg tænker på så mange ting jeg ikke burde tænke på.. det er virkelig træls at de mest sære ting køre rundt i mit hoved, og jeg kan ikke koncentrere mig og vis jeg prøver, bliver jeg irreteret over den mindste lyd.. det føles virkelig som om jeg ingen kontrol har over mit eget hoved længere, og det er virkelig skræmmende for det har aldrig været så slemt som det er nu. føler mig som en stor, yderst farlig bombe, for der skal ingenting til før jeg får et raseri anfald eller sætter mig ned og tuder.. føler mig helt forkert..

Skolen går virkelig heller ikke fantastisk for tiden, mit fravær er begyndt at fylde alt for meget, selvom jeg virkelig prøver at sparke mig selv bagi, er det så svært at tage afsted.. Jeg har i forvejen noget Angst/social fobi og oveni det lider jeg af depression. Jeg har fået konstanteret en virkelig, virkelig dårlig korthedshukommelse, hvilket gør mig utrolig vred på mig selv fordi jeg glemmer hvad læren siger efter 5 minutter, og tør ikke at række hånden op igen pga. min angst.

Min mor forsøger at bakke mig op, og får mig afsted de fleste af gangene, men jeg orker ingenting.. Hun bliver ved med at sige 'Der er kun under et halvt år tilbage' men et halvt år er virkelig også lang tid, når man hader alt der hedder skole og som involvere mange mennesker.

Min angst er virkelig kommet tilbage på det seneste.. Er bange for at jeg skal sygemeldes igen (Har været sygemeldt fra skole i et helt skoleår..) fordi så ved jeg at jeg skal gå året om.. Og det klare jeg bare ikke..

Guuud hvor er jeg egnetlig glad for mine heste, uden dem var jeg da for længst gået nedenom og hjem. Men det er desværre ikke nok, da jeg jo ikke kan have dem med mig i skole og hjemme..

Udover det er der en masse økonomiske trængsler lige pt.. Ment på den måde at der ikke er plads til nogle 'luksus' ting. Hestene mangler absolut intet overhovedet, men jeg kan godt mærke at jeg er påvirket under økonomien.. I forgårs gik mine sidste par bukser så slemt i stykker (Efter 3 års brug) at de ikke kan lappes. Så nu har jeg ingen normale bukser, men kun 2 par gamacher og et par ridebukser. -.-
- Regner dog stærkt med at få min løn, snarest muligt.. Har endnu ikke fået udbetalt løn fra december.. Og får udbetalt d. 1 februar siger de nu. dvs. jeg får for 2 mdr's løn.. Det er virkelig skønt at tænke på. Udover det, starter jeg d. 1 på et nyt arbejde, så jeg har 2 - Derved kommer det økonomiske ikke til at fylde meget..

UDOVER det, har jeg så utroligt svært ved mig selv. ØV hvor ser jeg dog ud, jeg kan slet ikke tage det. Jeg har deller, et rigtigt bildæk på maven, det er dog blevet meget, meget bedre efter jeg er begyndt at tabe mig men stadigvæk.. Vil heller ikke begynde at tabe mig for hurtigt, for så kommer al huden bare til at hænge.. Har før været ude i noget bulimi/spiseforstyrrelse men indså selv hvor klamt det var, det jeg havde gang i.. Og vil ikke falde så dybt igen.

Er der andre end mig som bare har brug for at klynke, klynke, tude indlæg? For så er der rig mulighed for det her.. Damn hvor er alt træls lige pt. ! Håber virkelig også snart at vejret klare op.. for det er ikke til at holde ud, det er så mørkt hele tiden.. Normalt er jeg en natte person, men lige nu har jeg brug for at kigge ud af vinduet og så se en rød, solnedgang oven på en varm og dejlig temperatur..

Hold venligst tonen......

Nogle forslag til hvad man kunne gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så mange tanker.. Øv!
  • #1   19. jan 2014 Damn det blev langt..

• #2   19. jan 2014 Puha, jeg kender alt for godt det med, at der intet skal til før det føles som om, at hele verden bare går imod én smiley for mig er det især når jeg bliver presset mere end jeg kan holde styr på i mit hoved: når lektier/afleveringer tager flere timer hver dag og kommer på én gang, når man ikke kan tage sig sammen til at rydde op, så tingene ligger og stresser én. Alle de små ting der bare hober sig op og bliver store, så man lige pludselig bliver så sur over, at man ikke har ost i køleskabet. Har du før snakket med en psykolog, eller har du overvejet det?

• #3   19. jan 2014
    Yes; jeg er med på klynk-min-økonomi-stinker!
    Jeg blev ansat efter at havde været i aktivering/praktik i en butik i forbindelse med kontanthjælp. Troede det hele var guld og grønne skove men min chef har vist sig og være en numse. Jeg er ansat på variabelt time antal, så han kan give mig så lidt eller mange timer han vil.

Og han har så valgt ikke og give min nogen i januar eller en del tid frem = jeg har ikke penge fra marts af. Og jeg har altså en hest.

Så jeg søger på livet løs med ansøgninger, men det er ski ikke let.

• #5   19. jan 2014 Nogle dage føles det bare, lidt egoistisk, som om at der umuligt findes andre, der kan føle sig så magtesløse som én selv, men det er altid dejligt at snakke med forstående personer, som man kan dele sin klynk med smiley

• #6   19. jan 2014 Fünke: Jeg går allerede til psykolog mellem 1-3 gange om måneden, men efter jeg har skiftet psykolog går det ikke så godt.. de 'kæmper' lidt med mig, da der er to 'team'.. de kan ikke finde ud af om jeg handler psykotisk (som i, ja Psykopat) eller om det er pga. min depression.. smiley

Krikken: Hold da op hvor er det træls! Så er du da mere på røven end jeg er.. Mine heste har heldigvis ingen bekymringer, har lige bestilt 100 baller hø til dem indtil næste månede, og 4 sække foder... de mangler aldrig noget. men stadigvæk.. håber da du får et nyt (Og bedre!) arbejde..

Lou: Lyder som meget af det jeg bøvler med.. Skriver PB.

• #8   19. jan 2014
    Ja der er super øv, så det ender nok med jeg må blive kreativ og melde mig ind på en uddannelse e.l hvis jeg ikke får noget arbejde.

• #9   19. jan 2014 Masalo - nogle gange er det bare sådan, at man stadig kan være super ked af det, selvom man sagtens kan se, at man burde have det godt smiley

• #10   19. jan 2014 Lulu: hmm.. kan du skifte psykolog igen, hvis du ikke er tilfreds med det, der bliver gjort nu? hvis din tidligere psykolog var god, kan du så ikke skifte tilbage til ham/hende? smiley

• #11   19. jan 2014 Fünke: Jeg kan desværre ikke skifte tilbage, da han er i afdelingen for dem med psykosiske tanker.. Desværre.. For føler ikke rigtigt at min nuværende psykolog gider mig. Hun forsøger hele tiden at grave i fortiden, istedet for at hjælpe mig videre med fremtiden.. de seneste 2 gange har jeg intet fået ud af de samtaler..

• #12   19. jan 2014 Kunne det være en mulighed at skifte til en kognitiv terapeut, så? Psykologer skal jo grave i fortiden, hvor kognitive terapeuter mere arbejder med dine tanker om dig selv og omverdenen og hvordan man så kan ændre situationen nu og her smiley prøv at søg på "kognitiv terapi", hvis ikke du allerede ved, hvad det er. Hvor psykologer mere finder årsager til, at man opfører sig som man gør nu, så tager den kognitive terapi mere udgangspunkt i den kognitive del - dvs. dine tanker. Derfor er kognitiv terapi tit rigtig godt, hvis man har en negativ tankespiral og har det dårligt med sig selv og/eller andre smiley

• #13   19. jan 2014 Fünke: Jeg gik i sådan en gruppe for at forbedre min angst mod mennesker, og det hjalp rigtig, rigtig meget. Men efter 3 forløb, kunne jeg ikke få 'sponsoreret' flere .. Og de arbejde med Kognitiv terapi. Nu er jeg så faldet helt tilbage igen, og tør ikke sige noget til fremmede.. Men kunne da godt være man skulle undersøge det nærmere.

• #14   19. jan 2014 Jeg synes helt sikkert du skulle undersøge det nærmere, man kan jo sige det sådan, at alt er en forbedring fra sådan som det er nu, hvis ikke du føler at det rykker sig overhovedet smiley nu du siger at du fik "sponsoreret" det, skal jeg så forstå det sådan, at du fik tilskud til det? hvis du får tilskud til psykologen lige nu, kan du så ikke "rykke" tilskuddet over til kognitiv terapi eller hvor du nu beslutter dig for at rykke hen - også hvis det blot er en anden psykolog?

• #15   19. jan 2014 Okay, først: du er ikke alene! Der er mange andre, som har de ligeså svært som dig. Og det er fuldstændig i orden, at føle sig vred, ked af det og opgivende, når man har det som dig.
    2. Hvad går du på af skole? Kender din studievejleder til din situation?
    3. Hvor har jeg lyst til at give dig en kæmpe krammer..

Jeg indrømmer gerne, jeg har det rigtig godt. Både psykisk og fysisk. Men blir sgu så ked af det, når andre unge skal have den på den måde, du beskriver. æv smiley

Kommentér på:
Så mange tanker.. Øv!

Annonce