{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Mod og højde!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået og spekuleret på hvordan det kan være at jeg ikke tør at springe højere en omkring de 50-60 cm..
Så tænkte på om i kunne give mig tios og ideer til at komme over de lidt højere forhindringer:-)
Har en 2'er (139) som har gpet LA bane (90)
Men det max jeg har sprunget er like 80 XD
Hvordan har i mod til at springe højt?
Har i nogensinde været nervøse ved høje spring?
Ideer til at overleve frygten?! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mod og højde!?
  • #1   23. jan 2014 For mig hjælper det hvis jeg ikke ved hvor højt springet er. Jeg skal bare over det. Lige nu springer jeg ikke fast og springer jeg er det kun opvarmningsspringene for ejer så det er alt fra 45-60 og så ikke rigtigt så meget mere. Men jeg er lokket over en på 65 fordi jeg fik at vide den bare var skæv og skulle rettes til men ejer satte den op mens jeg red rundt og var uopmærksom. Så jeg sprang mentalt 55-60 men enlig 65-70

    Og så tag den stille og roligt. springer du en dag 60 så lad vær at gå længere ned end 55 og så bliv der nogen gange, over det samme spring, den samme højte mange gange. Når du er tryk ved det så kan du sætte det et enkelt hul op og gøre det samme. du skal ikke nå noget, tag det stille og roligt


  • #3   23. jan 2014 smiley

  • #4   23. jan 2014 Altså hvis jeg rider på en pony/hest jeg ikke stoler på, så synes jeg det hele ser meget højere ud. Jeg har aldrig rigtigt været vildt bange for højderne. Tror det er vigtigt at du tror på, at selvfølgelig skal i komme over på den anden side, hvorfor skulle i dog ikke det? Det er at tro betyder utroligt meget, og har nok også hjulpet til at jeg tør springe 135 baner til stævner smiley

  • #5   24. jan 2014 Havde Det præcis som dig da jeg startede med min part, som jeg senere købte. Jeg havde aldrig sprunget og han et nu oppe og springe le og ld med mig i heste højder, til trods for at han er 1 er pony. Havde heller ikke reddet stævner før. Nu kører det bare og har da taget spring på 1.15 med ham. Fir mig glæder det om at afprøve grænser og sætte et mål. Når det mål er nået, sætter jeg et nyt. Mit mål for.2014 er f.eks. At komme op og ride vore lc i hesteklasserne, men det begynder at blive svært for ham med de lidt større afstande:-) jeg stoler på ham, og ved at han kan! Til trods for at han fylder 23 i år smiley

  • #6   24. jan 2014 Jeg havde engang en frygt for at springe højt og styrte fordi jeg ikke kunne styre Luper.. Men så skiftede vi underviser og jeg har nu haft fuldstændig kontrol over ham siden lige efter sommerferien og nu ligger vi og springer mellem 90-1.20 smiley
    Ingen problemer med højden nu! Nu er det bare sjovt! smiley


  • #7   24. jan 2014 Lad være med at springe højere end du føler du kan klare - dårlige oplevelser tager modet fra jer begge. Få evt undervisning, så du føler dig i trygge hænder.

  • #8   24. jan 2014 Tak allesammen:-)

  • #9   25. jan 2014 Andre?

Kommentér på:
Mod og højde!?

Annonce