{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

uro i benene , hvad hjælper.? {{forumTopicSubject}}

det sker sommetider i perioder jeg har giga mega meget uro i mine ben smiley det ikke sådan at jeg ikke ikke kan sove for det men om aftenen murer de helt vildt og kan bare ikke sidde stille, selvom jeg ligger benene op i sofaen hjælper det ikke . så lige pt går jeg tidlig i seng da det giver mere ro, men sådan har man ikke lyst til at det skal være ggggggrrr. og hele dagen føltes de som de er overanstrengte mine ben og meget trætte indtil vi når aftenenen så begynder uroen igen smiley
nogle gode råd til uro i benene ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uro i benene , hvad hjælper.?
  • #1   25. feb 2014 Magnesium tilskud og drik en masse i løbet af dagen.
    Jeg har samme problem og det virker på mig smiley

• #2   25. feb 2014 for mig virker stræk øvelser og det er "tømme" benene for blod,

• #4   25. feb 2014 Lægen sagde magnesium og jern til mig, mit startede sådan der, og endte med at jeg ofte vågnede med krampe i læggen smiley har ikke oplevet det siden smiley

• #5   25. feb 2014 Jeg plejer at ligge med fødderne oppe, så blodet flyder væk. Eller står op og går lidt rundt. smiley

• #6   25. feb 2014 Kender det godt smiley Men jeg plejer at strække rigtig godt ud i mine ben, det hjælper for mig smiley

• #7   25. feb 2014 magnesium tar jeg ret så meget af både med calcium,og d vitamin og den rene magnesium. krampe har jeg tit ved en forkert bevægelse, men det er noget der er kommet igennem mange år men blevet værere med alderen suk.

• #8   25. feb 2014 Gå til din læge og få en henvisning til en neurolog. Det kan muligvis være restless legs syndrom. smiley

• #9   25. feb 2014 Jeg havde det en gang, i forbindelse med noget medicin jeg fik.
    Jeg varmede en af de der varmepuder til mikroovnen, og lagde oven på mine ankler.
    Det hjalp mig, rigtig meget smiley

• #10   25. feb 2014 Har du overvejet om det er RLS (Restless Legs Syndrome), som Luna skriver? smiley

Jeg lider selv af RLS, og lyder meget som det du beskriver.
    Desværre har jeg ikke selv fundet "kuren" mod det endnu, men jeg ved at især stress kan aktivere det. smiley
    Efter jeg er begyndt og gøre alt mere roligt og afslappet (har noget psykisk som gør at jeg bliver utrolig nemt stresset), kan jeg tydeligt mærke at det har hjulpet på mit RLS. smiley
    Det er til stor irritation for mange af mine medmennesker, men det er heller ikke dem der skal bøvle med rastløse ben der ikke er til at holde ud. smiley

Så overvej om du har noget i din hverdag der stresser dig unødvendigt, og bliv evt undersøgt for RLS. smiley

• #11   25. feb 2014 det er noget der ligger til familien ved jeg desværre det med uro i benene. jeg døjer med en hel del andre skavanker, og får medicin for nervesmerter, så håber godt nok ikke det er det men tror det ikke, stress ja har man altid når man er i forløb med sygedagpenge og jobcenter , suk

• #12   25. feb 2014 Så vidt jeg lige husker, kan RLS have tendens til at være noget der ligger til familien. smiley
    Så jeg vil klart anbefale dig, at gå videre med det til din læge, måske der kan gøres noget. smiley

Ja det er ihvertfald en stress factor.... Er selv i systemet... -.-

• #13   25. feb 2014 tror min læge vil tro det løgn hvis jeg kommer med en ting mere oveni alt det andet. gggrrr.

• #15   25. feb 2014 Er det musklerne der kramper sammen? Hvis ja, så prøv evt. at tage et tilskud protein - allerhelst efter at have talt med en diætist. De vil kunne fortælle dig, om du får nok protein. Jeg døjer nemlig med kramper i muskler og fødder - både om dagen og om natten, men jeg fik konstateret, at jeg ikke får nok protein i forhold til mit aktivitetsniveau, så efter jeg er begyndt med dette tilskud, så kan jeg styre det.

• #16   25. feb 2014 jeg kramper specielt hvis jeg skal have støvler af og på specielt den ene fod ggg. men uro i benene er der bare hele tiden for tiden smiley

• #17   25. feb 2014 Da jeg var lille led jeg uro af i ryggen og benene smiley det eneste der hjalp var det der blå kølende creme, og ellers koldt vand fra bruseren smiley
    Min far som også lider af uro i benene, brugfer stadig det blå kølende creme og koldt vand fra bruseren på benene i 10 min. ca smiley

Kommentér på:
uro i benene , hvad hjælper.?

Annonce