AT - problemformulering {{forumTopicSubject}}
ARGH.. Så kort tid til, men alligevel så meget arbejde.. Sidder og skal finde en problemformulering til mit AT projekt som jeg SKAL op i til sommer.. Men fordælen da jeg kan ikke få den kringlet, ved udemærket godt hvad det er jeg vil besvare eller nogenlunde, men hvordan jeg skal lave den forbandede problemformulering.. øhhh nej?!
En venlig sjæl der kan redde min røv, og bare er super god til at formulere sig?
Her er det jeg vil finde ud af.
Emnet er mad og mennesker
Hvordan bliver vi påvirket af slankeprodukt reklamerne?
Jeg vil undersøge hvordan slankeprodukter ud fra reklamer gør sig selv attraktive og hvordan det er at slankeprodukterne går ind og påvirker kroppen og ikke mindst menneskerne hvilke forventninger de har til slankeprodukterne som alternativ til mad.
Jeg har fundet en reklame fra XLS-medical, og nogle artikler omkring dette produkt. Produktet har ikke fået de bedste anbefalinger, men der er alligevel mange der bruger produktet. Jeg vil gå ind og se på reklamen, hvilken målgruppe den henviser til og derefter se på hvordan mennesket bliver påvirket af denne. Derudover har jeg analyseret en anden reklame og den vil jeg inddrage og drage paralleller med. Tilsidst vil jeg biologisk set se på hvordan vores indtag af mad skal være for at vi får den ideelle livsstil.
Jeg vil gå ind og analysere min reklame med en medieanalyse og ud fra mine grundbøger i biologi finde oplysninger om kroppens behov, og sammenligne med XLS-medical for at finde ud af om at produktet i teorien skulle passe.
Ideer til problemformuleringer:
Hvilket billede sender XLS-Medical reklamen til mennesket, og kan slankeprodukter være et alternativ til mad?
Hvordan går XLS-Medical reklamen ind og påvirker mennesket, og kan slankeprodukter være et alternativ til mad?
(Denne er blevet snakket ned af min lærer
Underspøgsmål:
Er de sundhedsidealer der fremstilles i reklamen det optimale?
Hvordan fremstiller reklamen XLS-medical?
Hvordan er den ideelle livsstil biologisk set
Er slankeprodukter et godt alternativ til mad?
Hvordan ser mennesket på reklamerne for slankeprodukter?
Hvordan bliver vi påvirket af slankeprodukt reklamerne?
Derudover har min dansklærer skrevet en besked:
Du kan nok ikke svare på din første, vigtigste sætning "Hvordan bliver vi påvirket af slankeprodukt reklamerne?" Ud fra danskfagets synsvinkel kan du svare på, hvilke signaler og "billeder", reklameindustrien udsender i tilknytning til netop dette produkt. Jeg har flere, lignende indvendinger til resten af dit oplæg, som vi må snakke om.
En venlig sjæl der kan kringle denne?
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
På den måde leder du op til at vurdere selv, og du kommer derfor også højere op i det taksonomiske niveau. Det er i hvert fald altid en god startsætning.
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 9 Emner: 90 Svar: 353
Denne sætning bryder jeg mig ikke om, jeg forstår godt hvor du vil hen med denne del af spørgsmålet. Almen fornuft vil sige at det aldrig vil kunne lade sig gøre fuldstændig at erstatte mad med denne type produkter. Selv hvis der fandtes et produkt der helt kunne erstatte mad vil der komme en masse sociale og etiske begrundelser for at det ikke ville fungere.
En ide kunne måske være at gå ind og undersøge hvordan slankeprodukterne virker i kroppen, og om det overhovedet er dokumenteret (Vær her opmærksom på at forskellige produkter virker forskelligt, så måske vælge nogle stykker ud). Samt måske hvad der skal til for at et sådant produkt helt kan erstatte mad, men går du denne retning bør du også overveje sult problematikken, og mavetarm funktioner der har brug for fylde
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 14 Emner: 116 Svar: 1.343
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 31 Svar: 84
sep 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 111
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Jeg har stadig ikke fundet min problemformulering 100% så tager stadig i mod gode råd og ideer
AT - problemformulering