Hvordan siger jeg det til min chef? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har et arbejde i et super marked, men har flere timer end jeg kan holde til. Når jeg går i skole arbejder jeg 5 timer hver onsdag og 10 timer lørdag og søndag hver anden weekend. I ferier får mellem 30-40 timer på en uge. Nu her i sommerferien havde jeg bedt om tre og en halv uges ferie, men i de sidste to og en halv uge har jeg fået 98 timer... Det synes jeg er meget for en pige på 15 år. Det er det i hvert fald for mig. Jeg har for et par måneder siden lagt en seddel til min chef om at jeg godt kunne tænke mig lidt færre timer og det fik jeg også de efterfølgende tre uger, men så er det gået den anden vej igen. I går efter jeg havde været på arbejde fra 10:30-21:30 brød jeg simpelthen sammen, og kan mærke at nu kan jeg altså bare ikke mere.
Jeg har siddet ved kassen og været i flaskerummet, men står nu i bageren hvilket jeg ikke ret godt kan holde til, da man står meget op og ofte er på arbejde til 21:30. Også på skoledage. Og det er simpelthen så stressende den sidste halve time i bageren hvor man skal lukke...
SÅ hvordan får jeg sagt det til min chef?
Altså der er rigtig mange problemer med at få taget vagter dernede. Ingen vil tage ekstra timer vagter da alle i forvejen har mange timer. Så havde overvejet at sige om de ikke kan prøve næsten ikke at give mig nogle vagter, og så at jeg tog nogle vagter for nogle? Jeg er den eneste dernede som både kan være ved kassen, i friskvarer, i flakserummet og i bageren... Jeg kan tage vagter for alle... Men hvad ville i gøre?
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Jeg har selv haft 35-40 timer her i min sommerferie og sagde til min boss at nu jeg starter skole så vil jeg kun arbejde 10-15 timer om ugen.
Men du skal jo selv godkende din vagtplan så har du flere vagter en muligt for dig så må du henvende dig til din boss og sige det ikke er mulig..
Din boss udnytter dig sikkert fordi at du finder dig i det.. Så sæt foden i jorden og stå ved og tag den face to face.. hvis i er i mangel på arbejdtskiver så skal de jo ansætte en ny.. det er ikke svært folk stå jo i kø
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Det er alt for meget, når du også går i skole. Du er nødt til bare at fortælle ham, at du simpelthen ikke kan holde til så meget.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
2 timer om dagen på skoledage
8 timer om dagen i træk på skolefridage eller i ferien
højst arbejde 40 timer om ugen.
Du må ikke arbejde mellem klokken 20 og 06, og der skal gå minimum 14 timer mellem dine vagter.
Sådan får du det sagt, så enkelt er det.
dec 2008
dec 2008
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.013
Men jeg ville finde ud af hvor mange timer du kan holde til at arbejde og så tage en snak med din chef om det. Det må kunne løses på en ordentlig måde
apr 2011
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 6 Svar: 62
Sig det til din chef at det er for meget, der er ikke andet for, har selv været nød til det da jeg også har haft alt for mange vagter og timer i løbet af en uge
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Find reglerne for ungarbejde og fortæl din chef at han bryder dem.
De findes også i en PDF fil der er let og overskuelig.
nov 2010
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 49
Vil bare gerne det sige det på en pæn måde da min chef egentlig er meget venlig. Og det er heller ikke sådan at jeg ikke nogle uger kan klare at have mange vagter, men det har stået på længe nu... Men ja, jeg må vel bare sige det som det er. Har bare så svært ved sådan noget.
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
og så har du et forslag klar til hvordan du kan arbejde hvad du havde forestilet dig... f.eks. hver anden onsdag og hver anden weekend eller lignende
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Men få det nu gjort ikk`
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Dernæst skal du bare sige tingene som de er, din chef kan jo nok godt forstå hvis du føler dig stresset.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
og arbejdede so om søndagen også 16.00 til 22-00
Det fungerede så fint for mig..
Hvordan siger jeg det til min chef?