{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Hvordan siger jeg det til min chef? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har et arbejde i et super marked, men har flere timer end jeg kan holde til. Når jeg går i skole arbejder jeg 5 timer hver onsdag og 10 timer lørdag og søndag hver anden weekend. I ferier får mellem 30-40 timer på en uge. Nu her i sommerferien havde jeg bedt om tre og en halv uges ferie, men i de sidste to og en halv uge har jeg fået 98 timer... Det synes jeg er meget for en pige på 15 år. Det er det i hvert fald for mig. Jeg har for et par måneder siden lagt en seddel til min chef om at jeg godt kunne tænke mig lidt færre timer og det fik jeg også de efterfølgende tre uger, men så er det gået den anden vej igen. I går efter jeg havde været på arbejde fra 10:30-21:30 brød jeg simpelthen sammen, og kan mærke at nu kan jeg altså bare ikke mere.
Jeg har siddet ved kassen og været i flaskerummet, men står nu i bageren hvilket jeg ikke ret godt kan holde til, da man står meget op og ofte er på arbejde til 21:30. Også på skoledage. Og det er simpelthen så stressende den sidste halve time i bageren hvor man skal lukke...
SÅ hvordan får jeg sagt det til min chef?
Altså der er rigtig mange problemer med at få taget vagter dernede. Ingen vil tage ekstra timer vagter da alle i forvejen har mange timer. Så havde overvejet at sige om de ikke kan prøve næsten ikke at give mig nogle vagter, og så at jeg tog nogle vagter for nogle? Jeg er den eneste dernede som både kan være ved kassen, i friskvarer, i flakserummet og i bageren... Jeg kan tage vagter for alle... Men hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan siger jeg det til min chef?
  • #1   29. jul 2014 Jeg synes bare du skal sige det som det er! Bare sig det sådan som du har skrevet det her. Det kam han vel forstå. Og hvis han har et problem med det, er det ikke dit smiley

• #2   29. jul 2014 Du finder ud af hvor mange timer du vil have også snakker du med din chef om at fremover vil du kun have så og så mange timer frem over da du ikke har tid og overskud til mere..

Jeg har selv haft 35-40 timer her i min sommerferie og sagde til min boss at nu jeg starter skole så vil jeg kun arbejde 10-15 timer om ugen.

Men du skal jo selv godkende din vagtplan så har du flere vagter en muligt for dig så må du henvende dig til din boss og sige det ikke er mulig..

Din boss udnytter dig sikkert fordi at du finder dig i det.. Så sæt foden i jorden og stå ved og tag den face to face.. hvis i er i mangel på arbejdtskiver så skal de jo ansætte en ny.. det er ikke svært folk stå jo i kø

• #3   29. jul 2014 Er det overhovedet lovligt? Måske du lige skal tjekke op på loven, for ungearbejdere.
    Det er alt for meget, når du også går i skole. Du er nødt til bare at fortælle ham, at du simpelthen ikke kan holde til så meget.

• #4   29. jul 2014 Når du fylder 15 år og stadig går i folkeskole, må du arbejde:

2 timer om dagen på skoledage
    8 timer om dagen i træk på skolefridage eller i ferien
    højst arbejde 40 timer om ugen.
    Du må ikke arbejde mellem klokken 20 og 06, og der skal gå minimum 14 timer mellem dine vagter.

Sådan får du det sagt, så enkelt er det.

• #5   29. jul 2014 Og maks 12 timer i alt om ugen må du arbejde når det er skoleuger.

• #7   29. jul 2014 Jeg mener faktisk der er regler for hvor meget du må arbejde. Jeg må ihvertfald ikke have mere end 8 timers vagter og vist kun 4 dage i ugen (jeg har ihvertfald ikke arbejdet mere her i ferien) jeg er 16 år

Men jeg ville finde ud af hvor mange timer du kan holde til at arbejde og så tage en snak med din chef om det. Det må kunne løses på en ordentlig måde

• #8   29. jul 2014 Det er mellem kl 22 og 06 man som under 18 ikke må arbejde.
    Sig det til din chef at det er for meget, der er ikke andet for, har selv været nød til det da jeg også har haft alt for mange vagter og timer i løbet af en uge smiley

• #9   29. jul 2014
    Find reglerne for ungarbejde og fortæl din chef at han bryder dem.
    De findes også i en PDF fil der er let og overskuelig.

• #10   29. jul 2014 Tak allesammen smiley
    Vil bare gerne det sige det på en pæn måde da min chef egentlig er meget venlig. Og det er heller ikke sådan at jeg ikke nogle uger kan klare at have mange vagter, men det har stået på længe nu... Men ja, jeg må vel bare sige det som det er. Har bare så svært ved sådan noget.

• #11   29. jul 2014 Du fortæller ham at du ikke kan holde til det og er på vej til at få stress, så du vil gerne bede om færre timer, da du ellers må se dig nødsaget til at opsige din stilling.

og så har du et forslag klar til hvordan du kan arbejde hvad du havde forestilet dig... f.eks. hver anden onsdag og hver anden weekend eller lignende

• #12   29. jul 2014 Sig det som det er, at det er for mange timer, måske kan du sige vi og fortælle hvem der mere er ved at løbe sur i det . Vi chefer kan desværre ikke læse tanker, nogle er jo glade for at arbejde så meget som muligt. Så har han også muligheden for at slå en stilling mere op . Men hvis du vil beholde dit arbejde skal du nok ikke begynde at lære ham om love og paragraffer .

Men få det nu gjort ikk` smiley .

• #13   29. jul 2014 Tror altså du arbejder mere end hvad du må. Tjek først og fremmest op på reglerne for hvor mange timer man må arbejde som ungarbejder.
    Dernæst skal du bare sige tingene som de er, din chef kan jo nok godt forstå hvis du føler dig stresset.

• #14   29. jul 2014 Jeg tror de færreste ung arbejder overholder det med hvad de endelig må arbejde.. Og nu tænker jeg ikke kun at det deres chef som gør det men de fleste unge.. jeg arbejdede som 14 årig fra 16.00 om fredagen til 22-02 an på hvor travlt vi havde
    og arbejdede so om søndagen også 16.00 til 22-00

Det fungerede så fint for mig..

Kommentér på:
Hvordan siger jeg det til min chef?

Annonce