{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Gym, arbejde, hest {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferie. Jeg er en pige, som går meget op i mit skolearbejde. Desuden har jeg en pony på en ridskole, som jeg rider hver dag, og skulle gerne starte nogle stævner på, inden mit ponyår slutter.
Jeg har også lige fået arbejde i fakta.
Desuden er der også fester på gymnasiet og venner, som også gerne skulle passes.

Men mit spørgsmål er, om der er tid til det hele?

Hvad er jeres erfaring med gymnasium, hest og arbejde? Kunne i få det til at hænge sammen?

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gym, arbejde, hest
  • #1   7. aug 2014 Læs de tusinde emner der allerede er lavet... Og ja, det kan man sagtens og man kan også bo alene, og få det til at fungerer.
    Det handler om prioritering!!!!!


  • #2   7. aug 2014 Det kan man godt ja smiley
    Skal selv til at i 2.HF og har hest og arbejde smiley på første kunne jeg godt få det hele til at løbe rundt. Dog må man jo til tider takke nej til fester smiley


  • #3   7. aug 2014 Jeg tror det har meget at gøre med hvordan man er fra person til person.
    Ville kun kunne tale for mig selv når jeg siger at mit overskud bliver lavt og at jeg faktisk ikke har lyst til noget efter en dag i gymnasiet. Skal selv til at starte i 2g og havde virkelig svært ved at få det hele til at løbe rundt i 1g.
    Har tit fået anbefalet at få et skema for min hverdag, men det fungerede slet ikke for mig. Derimod fungerer det super for andre.

    Men mit eneste råd er at du ser tiden an, husker at holde dig sund og rask, lytte til din krop og dig selv. For der er ikke noget værre end at blive stresset.

    Held og lykke med gymnasiet. smiley


  • #4   7. aug 2014 Jeg skal i 3.g nu, og jeg havde hest de to første år, solgte ham da han var for lille til mine lange ben. Jeg har aldrig haft problemer, jeg har endda også kæreste. Har altid passet min skole, hest, kæreste osv. Og jeg har aldrig sagt nej til fester smiley

  • #5   7. aug 2014
    Det er forskelligt om man kan håndtere det - det er ikke alle der kan.
    Jeg blev bims og jeg havde kun part men så også kæreste udover arbejde.


  • #6   7. aug 2014 Det er jo meget forskelligt, hvordan man er.
    Jeg kan godt selv have arbejde, hest(e) og har stadig et fint snit i skolen smiley
    Men jeg er heller ikke typen, der "spilder" tiden med computer og fjernsyn. Det bliver først gjort efter alt andet er ordnet, så det handler nok også en del om at få sat sig ned og gjort de ting, man nu skulle smiley


  • #7   7. aug 2014 Jeg har lige afsluttet 3.g, og har haft hest alle 3 år - i 1.g og 3.g var det intet problem, og der ville jeg nok også godt have kunnet arbejde, men i 2.g havde jeg svært ved at få det til at gå op med hest og skole. Men ja, det er frskelligt fra person til person, men det kommer også an på hvor "heldig" man er - min klasse havde i 2.g langt flere elevtimer (afleveringer) end de andre 2.g-klasser på vores årgang.

  • #8   7. aug 2014 Har intet problem med at nå det - det handler om prioritering og planlægning...
    Jeg er den der nederen type der hellere vil sidde hjemme og læse en bog, se en god film eller til stævne frem for at skulle ud og drikke hjernen ud. Jeg kan ikke se ideen ved det, og desuden er det dyrt smiley

    Jeg laver f.eks. alle mine afleveringer i weekenderne, begynder gerne et stykke tid før de egentlig skal afleveres. Min hest har 2 fridage, som jeg planlægger om mandagen, så jeg ved hvornår jeg har ekstra tid til lektier/afleveringer. Arbejde er samme tid hver uge, så det er også til at regne med. Tag evt. dine bøger med på arbejde og så sørg for at læs i pauserne.

    Man kan også tage den hårde vej og lade være med at lave lektier, men så bare ligge ekstra arbejde i afleveringerne. Det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver også at man rent faktisk har noget mellem ørerne og ved hvordan man skal bruge det smiley


  • #9   7. aug 2014 Ja, det skal nok siges, at min arbejde ligger ret fast. Dog har jeg 2 andre job, hvor jeg bliver kaldt ind som vikar.
    Og så laver jeg - stort set - kun mine afleveringer, men det er mest fordi, jeg ikke føler et behov for at læse lektier (endnu).
    Men hvis man tager bussen eller anden offentlig transport, så læs der smiley


  • #10   7. aug 2014 Du får ikke mindre travlt efter gymnasiet, tværtimod. Så nyd din frihed mens du stadig går i skole, og kun skal passe på dig selv smiley så ja, du kan sagtens ride stadig, hvis lysten og prioriteringen er til det.

  • #11   7. aug 2014 Som nogle af de andre siger, så kommer det altså an på personen. Du kan altid prøve at kombinere gym, arbejde og hest - ingen siger, at du skal holde det ud hele året, jo. Personligt kunne jeg ikke ride mere end højst 2 gange om ugen (og det var endda uden job).
    Ja, det handler om prioritering, og med prioritering kan du sagtens få det til at passe; spørgsmålet er så bare, om du bryder dig om den måde, du er nødt til at prioritere på. Jeg brød mig ikke om at skulle prioritere på den måde, og at være så presset, men det kan jo sagtens være, at du kan smiley


  • #12   7. aug 2014 Jeg er lige blevet student fra STX. I alle tre år har jeg haft to heste (en overgang også en part) samt arbejde, og det har fungeret rigtig fint. Jeg arbejdede dog kun fredag, lørdag og søndag, og typisk om aftenen/natten. Jeg gik (gør jeg stadig), ligesom dig, også meget op i skolearbejdet. Til gengæld var jeg meget sjældent sammen med venner uden for skoletiden, og fester var der heller ikke mange af, hvilket jeg heller ikke føler, der var tid til smiley

Kommentér på:
Gym, arbejde, hest

Annonce