{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Gym + hest ? {{forumTopicSubject}}

Hey!
Dette er nok mest til dem der går/har gået på gym eller lignene.
Spørgsmålet er bare hvordan i klare det at have hest, gå på gymnasiet, lave lektier, evt. et arbejde og alt det andet en teenager i denne alder gerne vil???
Jeg må indrømme at selvom jeg har skåret ned på arbejdet så det kun er ganske lidt, så har jeg stadig MEGET svært ved både at nå lektier og hest hver dag, og det går jo ud over hesten. Får slet slet ikke redet så meget som jeg gerne vil! smiley
Kan i få det til at hænge sammen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gym + hest ?
  • #1   21. jan 2008 NEJ!!!

    Overhovedet ikke.!
    Forsømmer tit Masca- mod min vilje. Men arbejder 3 steder for at have råd til ham..

    Får kun redet ca 2 gange om ugen, hvilket er for dårligt. Det ved jeg.
    Men til sommer, når jeg er færdig med HF har jeg en masse tid til ham. Så det hjælper lidt på samvittigheden smiley


  • #2   21. jan 2008 Jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen.. så har valgt at sælge hestene, da jeg har enormt dårlig samvittighed over at jeg ikke får redet.

    Det ER ikke muligt at nå det hele.


  • #3   21. jan 2008 Har min pony til salg nu.. men hvis man virkelig vil, så kan man jo sagtens nå det, det handler bare om at planlægge sin hverdag (meget bedre end jeg gør).

    Min grund er så også at jeg gerne vil have tid til andre ting; venner, fester, shopping osv., og det er svæt med både gym og hesten.


  • #4   21. jan 2008 Puha nej! Det er svært at overskue det hele, men jeg planlægger og planlægger. Har et stramt program, men når ofte det hele alligevel. Man kører bare nemt sur i det. Øv smiley Men jeg nægter at droppe hestene.

  • #5   21. jan 2008 Det handler om priotering. Jeg kan SAGTENS få det til at hænge sammen. Men arbejder så kun i sommerhalvåret.

  • #6   21. jan 2008 Jeg går også kun i 1.g, men hvis jeg ville kunne jeg sagtens nå det =)

  • #8   21. jan 2008 Hej Amalie.

    Jeg går i 2g nu. Jeg indrømmer, at der er rimelig mange lektier. Men jeg tror, at det hele handler om hvad man gerne vil! Jeg når stort set, alt det jeg vil. Det handler om at planlægge. Jeg arbejder 2 -3 gange om ugen. Min hest lider ingen nød. Jeg plejer at planlægge min uge i forvejen, hvis der så er en dag, hvor det bare ikke kan lade sig gøre med lektier, hest, arbejde og sådan. Så har jeg heldigvis en pige, som hjælper mig. Hun er guld værd! Jeg tror, at jeg når alt det jeg vil. Går i byen næsten hver weekend, være sammen med kæresten, vennerne og ride stævner. Jeg ved bare, at når jeg har afsat en bestemt dag til en aflevering, så skal den bare laves der. Det fungerer super godt for mig, jeg bruger min hest og ridningen til et slags pusterum for alt det andet. Mine karaktere er stadig gode, så PLANLÆGNING er det gyldende ord fra min side...


  • #9   21. jan 2008 jeg kan sagtens få det til at hænge sammen, men jeg arbejder heller ikke, da jeg er så heldig at jeg har nogle fantastiske forældre, der betaler for min hest (; og da jeg jo er fyldt 18, får jeg SU..

  • #10   21. jan 2008 Mine forældre hjælper mig rigtig meget. De betaler det hele - opstaldning, foder, dyrlæge, smed osv. Det eneste jeg selv skal betale er udstyr der ikke er "livsnødvendigt" så det er jo rart jeg ikke skal tænke på det.
    Og der ud over tager min far derud og fodre hver morgen.
    Det eneste jeg sådanset skal tænke på er at få redet, men selv det er svært, især nu når det bliver så tidligt mørkt.


  • #11   21. jan 2008 Fie *Pony til salg* S: Præcis. Sådan har jeg det også. Hesten lider ikke af at stå stille lige nu her. Det er et halvt år det drejer sig om, og ved han bliver passet og plejet rigtig godt.

    Prioiterer så godt som det er mig muligt. Og når at ride ham i det omfang det er mig muligt. Og resten må han få til sommer smiley
    Nægter som Fie at opgive drømmen om at have hest, når man har DRØMMEPONYEN, bare fordi det går lidt skævt i en periode. Vi indhenter det.


  • #12   21. jan 2008 Handler om priotering .

    Kan sagtens . Bare mindre fest og sårn smiley


  • #13   21. jan 2008 jeg synes det fungerer meget godt, godt nok går jeg i 1.g men indtil videre har jeg ikke synes det var så slemt.
    tilgengld kunne jeg umuligt gøre det uden mine forældre der hjælper meget. smiley hvilket jo er dejligt.

    også har jeg min nødhjælp som er en pige på 21 som virkelig er god at have i baghånden de dage hvor der er meget at nå.


  • #14   21. jan 2008 (julie):
    Hmm det lyder stadig hårdt, men det kunne godt være jeg skulle prøve det på den måde! Tak for rådet (:


  • #15   21. jan 2008 Team KARR (Julie): Kunne være jeg kunne lære lidt af dig?? Lyder som en super god idé. At sige til sig selv, at man laver aflevering DEN dag, og så gør man det!

    Har jeg nemlig ret mange problemer med, at få nosset mig sammen til.

    Og ligesom dig, ser jeg også tiden med hesten som mit rum. Der hvor jeg bare er mig, og hesten. Kan tænke klart og samle kræfter til nye udfordringer i livet..


  • #16   21. jan 2008 Alle dem jeg kender, siger at det er skam muligt, men hårdt, det handler om at sidde mindre foran hg, og lave noger 24 7

  • #17   21. jan 2008 Det kommer an på mange ting.

    Er ikke bleg for at "indrømme" at jeg bevidst ikke lavede ret meget med Wariant det første lange periode på gym. Alt var nyt, venner, veninder, skole, lærere osv osv. Så mane indtryk + lektier osv.. Nu er det så faldet godt på plads og det kører med Wariant og jeg - så det kan ikke være bedre .

    Tror det bliver MEGET MEGET Værre i 2. G x( Desværre! Men sådan er gymnasie-livet sgu :b

    Jeg synes det er okay at vælge ting fra (også hesten) for det at man vælger den fra i en periode , betyder ikke at det er for evigt. Desuden er hesten nok lige så glad for at gå på marken og hygge sig , som den er for at blive redet osv osv .. :o)


  • #18   21. jan 2008 Jeg går på HHX, og jeg må ærligt indrømme, at tiden er ikke hvad den har været.

    På 2. år har jeg haft virkeligt svært ved at nå både lektier og hesten, for for at have hest, ska der jo også arbejdes for at have råd.

    -Mener helt sikkert at skolen kommer før hesten


  • #19   21. jan 2008 Amalie og Jeanette: Det er også hårdt noglegange, men jeg synes, at det i sidste ende er det hele værd :D. Hvis jeg skal være helt ærlig; så tror jeg hellere ikke ret meget på, at hvis man kun havde skolen, at man så ville få lavet mange flere lektier. "Dem der skal mere, når mere".

    I vores klasse er det i hvert fald også sådan, at dem der laver mest i fritiden faktisk ofte har de bedste karaktere. Om det er et tilfælde, det ved jeg ikke. Men det er det garenteret.

    Egentlig har jeg det også sådan, at der skal også være andet end skole i mit liv. Derfor så knogler jeg, så jeg også kan have en hest og alt det andet der.

    Forresten Jeanette, jeg kan hellere ikke altid tage mig sammen til at lave lektier, når jeg har bestemt mig for det. Fx nu :p. Men det er jo bare ris til egen røv, for de skal bare laves på et andet tidspunkt, som ofte er endnu mere trælst!


  • #20   22. jan 2008 altsår syntes i ikke man godt kan gå til dans og have hest ............. xD ..........

    det gør jeg altsår da jeg havde zizika havde hun ca 1 til 2 til 3 fridage hihi

    så lavede jeg lektier ....

    MEN DET BLEV VÆRE OG JEG VILLE VÆRE MERE SAMMEN MED MINE VENNER SÅ VI SOLGTE ZIZIKA FORDI VI IKKE HAVDE TID men nu hvor jeg har lært det skal jeg måske købe min halv part shadow GLÆDER MIG .......


    maan skal simpelhelt bare lære det xD


  • #21   22. jan 2008 xd

  • #22   22. jan 2008 Jeg har sat min til salg, da jeg vil have overskud til min anden. Det er hårdt at skulle indrømme at man nok ikke rigtig får den samme tid til at ride og nusse om ham som jeg har nu. 2.G bliver hårdt, og det skal ikke gå udover mine heste. Derfor sælges min ene.

  • #23   22. jan 2008 Der er nok nogle der syntes jeg er lidt selvvisk, men jeg skal bare IKKE sælge min pony!
    Det vil jeg ikke kunne klare også selvom jeg ved at hun i perioder vil komme til at stå meget stille, men det tager hun jo ikke skade af...
    Ved jo heller ikke hvor længe hun er her endnu, så hun skal blive hos mig til hun ikke kan mere (':


  • #24   22. jan 2008 Det sagde jeg også for et par måneder siden. "Wizard skulle altid blive hos mig, ligemeget hvad". Men sådan gik det ikke.

  • #25   22. jan 2008 ja det kan jeg godt, men jeg prioriterer også min hest først.

    smiley

    selvom det er meget hårdt.

    men jeg rider da stadig stævner, vi skal snart rigtig igang efter en lille skade.
    og jeg skal snart til at ride er par heste mere om dagen.



  • #26   22. jan 2008 Jeg kunne sagtens få det til at hænge sammen. Man skal bare ligesom Mia M siger, prioritere sin hest først, for den skal man sgu nå. -og selvom ma har tømmermænd må man stå op og lave opgaver og sådan. smiley

  • #27   22. jan 2008 Jeg havde 1-2 heste alle 3 år på gym, og de blev ikke forsømt mere end sammenlagt en uge gpa. opgaver.

    Jeg valgte så at gå ud, men det var på grund af en masse sygdom,så jeg kom op i fuldt pensum. Det havde ingenting med hestene at gøre.


  • #28   22. jan 2008 Miin skal have part hihi xD

    med min bedste vinnender . / eller en af dem hihi xD

    jeg dressur hun spring haha glemte bare at skrive den havde halv part


  • #29   22. jan 2008 Aargh men så er det jeg bliver selvvisk igen... Er ikke glad for tanken om at der er en der rider min hest når jeg ikke er der smiley
    Men ved godt hvad folk siger om det: "Hav dog lidt tillid til andre mennesker!!!"


  • #30   22. jan 2008 Pernille:
    Det er jo lidt det jeg mener. Der er jo ikke nogen der rider ens, så er bange for hun bliver snot-forvirret og bliver underlig at ride... smiley


Kommentér på:
Gym + hest ?

Annonce