{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gym og hest?
  • #1   14. feb 2020 Jeg havde ingen problemer i nogle af de 3 år. Det handler bare om prioritering. smiley

  • #2   14. feb 2020 Jeg havde heller ikke de helt store problemer, som jeg ellers frygtede inden jeg startede. Det var en prioritering med nogle fravalg ind imellem. Og selvfølgelig er der nogle perioder som var mere pressede end andre.

    Vil også mene det afhænger af hvad du ellers har som du skal nå fx fritidsjob, anden hobby etc. Samt din transporttid rundt omkring.


  • #3   14. feb 2020 Jeg går 3.g, og jeg må sige, at jeg næsten ikke har fået redet siden i sommers. Jeg har en times transport til mit gymnasium hver vej, og jeg har 2-3 timers lektier næsten hver dag. Jeg har dog haft fint med tid i 1. og 2.g.
    Det er derfor, at jeg har min hest stående i en stor løsdrift med fuldpas, hvor han ikke har det store behov for at blive redet.


  • #4   14. feb 2020 Jeg havde ikke problemer med det - gik på bioteknologisk linje, hvilket var mat A, fys B og bioteknologi A, og jeg havde min egen pony og en lånepony/partpony at ride (lånepony var grundet ejer studerede i den anden ende af landet), og derudover havde jeg også min shetlænder jeg skulle tage mig af smiley

    Man kan få det til at hænge sammen, det handler måske bare om at prioritere sin tid, og planlægge lidt ekstra ift. skolearbejde de dage, hvor hesten har en fridag smiley


  • #6   14. feb 2020 Jeg havde heller ingen problemer, og flere af mine veninder havde ligeledes ingen større problmer med det smiley
    Som de andre siger handler det om prioteringer smiley

    Det var intet propblem at finde tid til både hest og afleveringer fx. mht. det sociale, så havde jeg mange af mine veninder i stalden, så jeg slog to fluer med et smæk der smiley
    I perioder med fx. de større skriftlige opgaver, kunne det godt være der ikke var så meget tid til andet end bare at passe hesten, og så hjem igen, men langt det meste af tiden kunne jeg sagtens bruge 2-3 timer i stalden, og så hjem og lave lektier bagefter, no problem smiley
    Men stalden lå også lige mellem mit gymnasium og mine forældres hus, så skulle ikke bruge lang tid på transport smiley
    Mine ikke-heste veninder/venner kunne jeg stadig sagtens få tid til i fx. weekenderne.


  • #7   14. feb 2020 Jeg havde hest hele vejen igennem gymnasiet - gik på HTX, så det var fra 8-16 stort set 5 dage i ugen. Det kunne godt gå, selvom nogle dage var lange, men jeg red tit sent om aftenen, når lektierne var klaret. Stod heldigvis på fuldpas, men havde til gengæld en hest, der skulle rides hver dag pga. en skade smiley

    Nu har jeg 15 timers job om ugen, en kandidat i jura, en kæreste i Kolding (bor selv på Fyn), og så har jeg hest ved siden af på selvpas smiley Han bliver passet og redet hver dag, undervisning 1-2 gange i ugen smiley

    Så svaret er, at det afhænger af prioritering smiley smiley


  • #8   14. feb 2020 Intet problem. Min pony stod hos mine forældre og jeg cyklede de 7 km til og fra skole på 20 min. Jeg fik min pony to måneder inden jeg startede i 1.g smiley Jeg havde så intet arbejde ved siden af.

  • #9   14. feb 2020 sagtens. Kan godt være man ikke rider hver dag, men sådan er det jo smiley jeg tog en HTX og havde hestene ved mit hus (til gengæld havde jeg en time til skole) så der blev brugt en del tid på at passe dem også. Har man en ridebane/ridehus med lys så kan man jo ride hvornår det passer selvom det er vinter og mørkt. det problem havde jeg, da jeg kun kan ride tur eller ride på en fold, men syntes jeg generelt altid havde tid til at ride. at have hestene hjalp mig faktisk igennem gym, og kan ikke helt forstå at folk vælger at sælge deres hest pga gym..

  • #10   14. feb 2020 Jeg gik på STX men skiftede til HF efter 3 måneder (efter grundforløbet) jeg vil sige hvis ikke jeg delte min hest med min søster, så ville jeg ikke kunne få det til at hænge sammen. Men det gælder også hvor meget man selv vil gøre ud af sin skole, jeg lavede fx alle lektier og afleveringer osv.. og det tager altså langtid, jeg havde lektier for til mindst 1 time hver dag. Men som sagt så gælder det om hvor meget man gør ud af sin skole smiley

  • #11   15. feb 2020 Jeg havde hest igennem hele gymnasiet. Nu er det ikke fordi jeg rider mega meget, men fik redet som jeg plejede, passet dem osv uden problemer. Men okay, to be fair - skolen sagde mig ikke særlig meget, så det var ikke ligefrem sociale arrangementer og lektier der trak, overhovedet. Men ja, selvfølgelig kan det lade sig gøre. Prioriter og planlæg din tid. Hvis du fx skal køre meget med offentlig transport, så lav lidt lektier der. Så kommer du hjem og udnytter tiden lidt.

  • #12   15. feb 2020 Jeg havde hest de første 1,5 år på HF - min skole lå 10 min gang fra mit hjem, mit fritidsjob lå 20 min og hesten stod 15 min i bil (30 min i bus) væk. Jrg kunne IKKE få det til at hænge sammen, så jeg syntes det var optimalt! Min hest stod med fuldpas til en RIGTIG god pris og jeg havde en sød veninde til at tjekke den når jeg ikke var der, men havde så dårlig samvittighed hvis ikke jeg kom derud i 3 dage. Jeg skulle alligevel arbejde så meget (aften), at jeg ikke ville kunne nå at arbejde, ordne hest og lektier på samme dag (det kunne knibe med bare hest og arbejde samme dag), så det gav tilsidst ingen mening for mig at have hest, da jeg personligt ikke har hest for at den går og tuller på folden, når den har potentiale og lyst til mere.
    Så jeg valgte tilsidst at sælge den - og det er det bedste jeg gjorde, både for den og mig!

    Jeg tror det handler en stor del om prioritering - men også hvad du selv er villig til. Er du villig til at du evt ikke kommer ud til den i 3 dage, og vil du have hest for som minimum bare at hygge om den - eller vil du som jeg, have hest for at ride? smiley


  • #13   16. feb 2020 Jeg havde ingen problemer med det, og var rigtig glad for frirummet, det gav mig. Jeg red især meget i 2. - og 3.g. Jeg gik på science linjen (Mat A, Kemi A, Fys B). Hesten stod 20 km. fra mig, så det tog også noget tid i transport.

    Det fungerede så godt - og jeg nedprioriterede absolut ikke skolen. Dog brugte jeg mere tid i stalden end på gymnasiefester smiley


  • #14   16. feb 2020 Jeg gik på hhx fra 2014-2017 og havde heller ingen problemer - dog måtte jeg finde løsninger de 3 gange vi var på studieture i udlandet smiley

    Jeg synes det langt værre nu, på videregående uddannelse. Kører hjemmefra kl. 6.45 og er mange dage først hjemme igen kl 17. Der er virkelig meget læsestof og andet. Meget mere end på gymnasiet.
    Igen handler alt om rette prioritering ??


  • #15   16. feb 2020 Jeg gik på HTX - dvs. flere timer end HHX, STX og HF. Både undervisingsmæssigt og afleveringsmæssigt.
    Og som mange af de andre skriver handler det om prioritering. Jeg er selv en pige der godt kan lide en tur i byen, og tage ud med vennerne. Jeg gjorde det da også, mest i 1g og 3g.

    Jeg havde da selvfølgelig perioder hvor jeg kom ud mindre end andre perioder. MEN det var KUN i vinterperioden. Vi står et sted uden nogle ridebane eller ridehus. Det vil være for mørkt at ride ud hvis jeg så kom i stalden, og man havde haft dage til 15:25. Hvis jeg havde haft bane eller ridehus havde det været noget helt helt andet.

    Men man kan sagtens - jeg havde både hest, arbejde, fodbold og trænede i fitness. Så no problem smiley


Kommentér på:
Gym og hest?

Annonce