{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Hest og gym. {{forumTopicSubject}}

Jeg begyndte i gymnasiet her i august måned, indtilvidere har vi ikke haft vildt meget af det faglige, eller mange lektier, da vi stadig er i grundforløbet.
Vores studievejleder kom så i dag, og snakkede, og sagde bl.a. at man ikke skulle have meget mere end 5 timers fritidsarbejde om ugen når man går i gymnasiet, ellers kan man ikke klare begge dele. Hvad så med hest tænker jeg. Jeg har hele tiden været forberedt på ikke at få meget tid til ham, men 5 timer om ugen er jo ikke meget, da jeg også skal påregne ca 1 1/2 times transporttid pr. dag jeg skal ud til ham.
Hvordan klare I andre det med både gymnasie, lektier, hest og venner? Nogen der har nogen gode råd til at gøre det nemmere? Hvor mange gange om ugen skal man regne med at kunne se sin hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest og gym.
  • #1   22. sep 2009 Jeg er også lige startet i gym. men okay min står så derhjemme, så hvis jeg vil ud at ride 1 time så tager det mig 2 timer fra jeg går ud til jeg er inde igen, alt inklusivt.

    Jeg vil bare råde dig til at ordne lektier lige så snart du har mulighed - lad vær at ha den der irreterende stil hængende over hovedet - lav den og få den ud af hovedet, når man gør det føles det allerede som om man har mere overskud. og så tag ud til din hest i weekenden, og så i hverdagene må du jo evt vælge at sige du ikke tager derud onsdag, for der vil du bruge hele dagen på lektier (lyder godt nok lidt voldsomt, men stadig)


  • #2   22. sep 2009 hej jeg er lige startet i 1 hf og har til kl 16 alle dage, og fik præcist det samme af vide af min studievejler,
    og det fungere helt fint, jeg har 2 heste og stævner næsten hver weekend og det passer fint, men min mor støtter mig os utrolig meget og hjælper med at ordne boxende osv, hvis det kniber lidt(:


  • #3   22. sep 2009 det gik fint i 1.g .. lidt presset til tider, men nåede det.. Halvvejs igennem 1.g blev min pony aflivet og jeg valgte IKKE at købe egen hest igen, da jeg nok skal til KBH og studere efter gym = ikke kan tage hesten med..
    Synes det ville være egoistisk af mig, at købe en hest for at sælge den igen om 2 år..
    Så jeg rider nu min mors hyp 2 gange i ugen - mandag og torsdag..
    Så arbejder jeg 2 timer tirsdag, 3-4 timer lørdag, 4 timer søndag.
    Og jeg går i 2.g nu, og jeg har TRAVLT!
    Men - evt. når du kommer i 2.g så få en "part" eller lignende ... Ellers bliver du helt sikkert plaget af dårlig samvittighed over ikke at være der, og hvis du bruger den optimale tid ved hesten når du ikke alle dine afleveringer..


  • #4   22. sep 2009 Jeg er igang med 2 htx. Og vil sige, at selvom der er mange projekter og lektier..
    Så har jeg både tid til 3 heste, kæreste OG alle lektier smiley Så det er bare om at prioritere smiley


  • #5   22. sep 2009 Jeg går nu i 2.g og har egen hest som jeg er alene om. Da jeg startede i gym havde jeg også mange bekymringer omkring at få tid til hesten. Mit bedste råd til dig er evt. at få en passer, så kan du have 1 dag om ugen hvor du ikke behøves at tage ud til hesten, man samtidig uden at have dårlig samvittighed. Et andet godt råd er at være struktureret og planlægge din dagligdag.
    Nogle gange må man også tilsidesætte andre behov for at få lavet lektierne og afl. i weekenden så man ikke skal stresse så meget i dagligdagen.
    Håber du får det til at fungerer smiley

    P.s man kan hvad man vil smiley


  • #6   22. sep 2009 Jeg går på HF som er ldit af det samme er fra kl 14 2 af dagene og de sidste 3 kl 15.10

    Altså jeg sys det går fint nogle dage har man mere tid end andre..
    Jeg bor så også ude og skal alve mod vaske tøj og gøre rent og handle ind hjemme men heldigvis går min bus på vej hjem fordi mine heste så stiger bare af der. også enten tager jeg busser 1-3 timer senere eller kæresten henter mig på vej hjem fra arbejde.. også tilbringer jeg mine weekender derude så sys faktisk der går fint har intet arbejde heldigvis. for så havde det nok knepet med tiden


  • #7   22. sep 2009 Når de sig 5 timer er det fordi du også skal have tid til skole og fritid. Så hvis du ikke arbejder har du mere end de 5 timer at bruge på din hest, hvis du forstår? smiley Jeg klarede det fint i 1.g havde tid til at ride, deltage i stævner, og fester smiley Jeg har så valgt at sætte min pony tilsalg, både fordi jeg er for gammel og pga. tiden, og så stoppe med at ride. Hvis jeg virkelig gerne ville ride kunne jeg nok nå det, men der er bare så mange andre ting(venner,feste osv.). Jeg har det sådan at jeg kun gider at ride hvis det er seriøst og jeg kan starte stævner.
    Men hvis du gerne vil nå det, handler det om at planlægge det ordentligt. Lav dine lektier når du får dem for. Lav lektier før du ser fjernsyn, er på facebook osv.


  • #8   22. sep 2009 enelam:
    sådan har jeg også altid gjort det, det er meget rart at få det overstået.
    mikkala:
    der bliver heldigvis muget på stedet, ja alt bliver faktisk ordnet, det eneste jeg skal er at træne hesten, det kan min mor desværre ikke hjælpe mig med, da hun er allergisk.
    alligevel utroligt at du har tid til det hele (:
    Beck:
    klogt valg med hesten. Jeg kan bare ikke gå af med min. Jeg søger allerede part til ham, det er bare lidt svært at finde en. Det er også en del du arbejder, når du også rider lidt.


  • #9   22. sep 2009 ida:
    han sagde at når vi har fri 15.30 hver dag, så tager det ca en halv time at komme hjem, så skal man sætte ca to timer af til lektier, så er klokken blevet 18, så har man resten af tiden til fritid og arbejde, så sagde han at man ikke skulle arbejde meget mere end 5 timer om ugen. men jeg vil nok påstå, at en hest tager mere tid end fodboldtræning en gang eller to om ugen..
    jeg har også arbejde, men ikke fast hver uge, har måske i gennemsnit 4 timers arbejde om ugen.


  • #10   22. sep 2009 Laura:

    du skal heller ikke gå af med din hest da smiley Hvis du er glad for den..

    Men ja - en passer ville være kanon!


  • #11   22. sep 2009 Er også lige startet i gym (:

    Det tager mig 2,5 time at ride seriøst inklusive alt, her i sommer perioden, fra jeg tager afsted fra huset, til jeg er hjemme igen. Hun står tæt på så det er rart..
    Indtil videre sørger jeg så vidt som muligt at lave alle mine lektier om søndagen til den kommende uge, undtagen engelsk, da jeg hurtigt glemmer de historier vi læser smiley
    Jeg arbejder kun 40 minutter om ugen, så det er lige til at overkomme..
    I min klasse fester vi en del. Faktisk hver fredag, hehe... Men det er der også tid til..

    Og så sparer jeg fraværet op, så selvom jeg har haft influenza nøjedes jeg med 1 fraværsdag, og så er jeg sjovt nok god til at undgå fravær, selvom jeg er der.. Lærerne savner mig åbenbart ikke, hehe smiley
    Men det opsparede fravær kan jo så bruges en dag, hvor alt brænder på, og jeg har alt for meget for og afleveringer og sådan..
    Håber at jeg kan opretholde min gode arbejdsmorale! (:

    Til jul skal ponyen sælges, og jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg skal købe min egen, og så få en passer på, eller om jeg skal finde en hest at passe..


  • #12   22. sep 2009 Beck:
    hvis jeg ikke havde haft hest, havde jeg aldrig købt en i gym, hehe. det er kun fordi han er så sød q:
    det er bare svært at finde en passer. heldigvis kan der sagtens gå dage mellem han bliver redet, uden han bliver ustyrlig.
    MUCOLIL:
    jeg har allerede meget fravær, pga. jeg er blevet opereret i foden for tre uger siden, så fik fravær for en hel uge hvor jeg SKULLE blive hjemme, pga. mulige hævelser, og så får jeg fravær for hver idrætstime (det burde så tælle som lovligt fravær, men det ved jeg ikke endnu) jeg har heldigvis aldrig pjekket i folkeskolen, og gør det heller ikke i gym, men mindre det bliver virkeligt nødvendigt, hvis jeg er langt bagud med aflevering eller noget.
    Vi fester også med klassen hver fredag, og så er der kælderaften hver anden uge om torsdagen, og stor gym. fest hver måned. har dog allerede sagt nej til halvdelen af festerne, men har også været på krykker i tre uger, hehe.


  • #13   22. sep 2009 Okay, det godt nok også sent du har fri så smiley I 1.g var det længste vi havde til 14:10. Her i 2.g har vi så til kl. 15, 4 dage om ugen lige nu, men fra uge 44 begynder vi at have til 14:10 hver dag smiley

  • #14   22. sep 2009 Du kan nok godt blive fraskrevet idræt hvis du kan vise en læger erklæring på du ikk må ha det smiley du risikere bare at få et andet fag så.

  • #15   22. sep 2009 ida:
    ja 4 moduler hver dag, det er ikke så sjovt. nogen gange er der et morgenmodul der er aflyst, så ca en gang om ugen møder vi klokken 10.
    CALLA:
    det er obligatorisk. men det er kun de næste par måneder jeg ikke må, så burde min fod blive iorden, alt efter om operationen har hjulpet.
    vores lærer er også meget streng, der har været nogen ting jeg har kunne være med til, og andre hvor jeg har måtte sige nej, så har jeg fået fravær for hele timen (inden jeg blev opereret)


  • #16   22. sep 2009 Laura:
    ved jeg godt går selv i 2g, men man kan få undtagelser.


  • #17   22. sep 2009 og hvis din idrætslærer ikk vil gi dig lovligt fravær, så gå til kontoret, men det kræver at du har en læge erklæring med.

  • #19   22. sep 2009 Hvis Du har lægeerklæring og kommer til idrætstimerne(uden at deltage) burde du ikke få fravær.
    Det er da nogle lange moduler i har så ? Når vi har til kl. 15, så har vi 8 moduler.


  • #20   6. nov 2010 står i det samme problem, er også begyndt i 1.g - har lige fået min pony hjem at gå da jeg er blevet for gammel til at ride pony. Så rider bare lidt hygge på hende, da jeg desværre ikke har bane herude.

    Men overvejer lidt at få en hest jeg kan komme videre i min dressur, eller ihvertfald en part - men så skal det være et sted med lys så jeg kan ride når jeg HAR lavet mine lektier smiley


  • #21   6. nov 2010 står i det samme problem, er også begyndt i 1.g - har lige fået min pony hjem at gå da jeg er blevet for gammel til at ride pony. Så rider bare lidt hygge på hende, da jeg desværre ikke har bane herude.

    Men overvejer lidt at få en hest jeg kan komme videre i min dressur, eller ihvertfald en part - men så skal det være et sted med lys så jeg kan ride når jeg HAR lavet mine lektier smiley


Kommentér på:
Hest og gym.

Annonce