{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRP
  • #1   9. sep 2014 Nu er det et par år siden jeg skrev srp, men mener da vi fik et overemne dengang? Gør man ikke?:)

  • #2   9. sep 2014 Jo Mie, det gør man, det gjorde man i hvert fald sidste år. Da var det 'Mad og mennesker' og det er meget vigtigt, at ens emne er koblet til overemnet smiley

  • #3   9. sep 2014 Det har vi ikke fået? Vi har bare fået af vide vi skal vælge os et emne smiley

  • #4   9. sep 2014 Vi fik intet overemne da jeg skrev SRP for 2 år siden. Vi fik kun overemne i AT. Så jeg tror nu ikke det er noget man generelt gør. :o)

    Jeg var/er desuden humanistisk, så jeg kan ikke lige hjælpe dig med et godt emne, indenfor de fag. :o)


  • #5   9. sep 2014 Til AT får man et overemne og dér var det 'Mad og mennesker' sidste år. Det havde jeg nemlig til min eksamen i AT. I SRP må du selv vælge emnet, så længe det ene af de to fag er et af dine studieretningsfag (:

  • #6   9. sep 2014 Jeg kender en som har skrevet om hestes farver i SPR, hvor hun kom ind på genetik osv i biologi (:

  • #7   9. sep 2014 Åh hvor er jeg dum, det er jo også AT jeg snakker om, sorry, der er ikke emne i SRP. Min fejl.. Der er jo frit spil i SRP

  • #8   9. sep 2014 Bland du ikke SRP og AT sammen....
    SRP der skal fag fra ens studieretning indgår, men man har til gengæld frit valg af emme smiley

    AT er der et overemme, som ja sidste år var Mad og Mennsker. Hvor man så må vælge mellem de fag man har haft igennem sin gym tid. Dog skal et minimum vær på A niveau smiley


  • #9   9. sep 2014 genetik, det er vildt spændende? hvordan man i dag burger det i avlen, ikke bare inden for heste men også andre brugsdyr? smiley

  • #10   9. sep 2014 Jeg skrev om stress, det var faktisk et utroligt spændende emne! smiley
    Jeg skrev i Biologi A og Samfundsfag A, men med biologi vil det jo kunne kobles med flere forskellige fag smiley


  • #11   9. sep 2014 Bare husk at svar rigtigt på din opgaveformulering, jeg lavede en opgave til et 10-tal hvis det ikke var fordi jeg overså noget i min opgaveformulering. Jeg endte med et 00, og måtte desværre droppe ud af 3.g.. smiley

  • #13   9. sep 2014 Ud fra dine fag vil jeg nok også mene, at noget om genetik er mest oplagt smiley I hvert fald med biologi. Synes det virker svært at få et af de andre fag til at passe? Måske matematik? Men så skal der jo være nogle ret komplicerede regnestykker..

  • #14   9. sep 2014 Jeg ved der er mange med min studieretning der vælger at skrive om vindmøller. Det er vældig interessant, men dog nok en anelse svært at koble til din studieretning.
    Jeg har fysik a, matematik a og kemi b


  • #15   9. sep 2014 Jeg havde også Biologi A, matematik A og kemi B. Der er jo vildt mange muligheder, især inden for biologi og kemi, synes jeg. For mig var det vigtig at finde noget jeg virkelig interesserede mig for og fandt spændende at lære mere om. Jeg skrev om koffein afhængighed og koffein som et præsentations fremmende middel, med et par forsøg i kemi. Utrolig spændende emne!
    Hvad synes du er mest interessant i biologi undervisningen ? Miljø, økologi, kroppen - genetik, kroppens opbygning/muskler og energi, afhængighed, immunforsvar/sygdomme, nervesystemet og alle de andre muligheder! Det kunne også være spændende at koble biologi sammen med historie og evt skrive om pesten eller andre epidemier.


  • #16   9. sep 2014 Jeg havde om kolera i 2.g med Biologi og historie. Jeg syntes det er ganske intressant at kigge på sygdomme smiley

  • #17   9. sep 2014 Tine, hvilken litteratur havde du? Har selv tænkt mig at skrive om stress nemlig smiley

  • #18   9. sep 2014 åh gud, det kan jeg jo ikke huske smiley
    I biologi er der tonsvis af matrialer, bøger, hjemmesider ovs. omkring nervesystem, hormoner ovs. Det var absolut intet problem for mig, at finde information om stress i biologidelen. Langt sværer var det i samfundsfag. Du skal skrive i biologi og ? smiley


  • #19   9. sep 2014 Det lyder jo fantastisk smiley
    Jamen jeg er faktisk ikke sikker på, hvad jeg skal skrive i udover biologi. Tænker lidt idræt, men skal lige have snakket med min lærer først.. smiley


  • #20   9. sep 2014 Altså i min klasse (idræt på B ) ville de absolut ikke anbefale os både at skrive i biologi og idræt, og det var sådan set alle lærer der blev snakket med.
    Det kunne hurtigt minde for meget om hinanden og de var bange for at vi ikke ville kunne adskille det ordentligt, også med vinklerne på emnet ovs. smiley


  • #21   10. sep 2014 Der kan man bare se..
    Vi bliver nærmest anbefalet det (også idræt B), og vi skrev også stort set alle sammen SRO i Id/BI, hvilket gik helt fint for langt størstedelen. Men pas, må lige prøve at høre om, hvad lærene på mit gym synes, det er vist meget individuelt smiley


  • #24   10. sep 2014 Da jeg skrev min SRP var jeg også ret blank for ideer.
    Så endte med at kigge de forskellige udbud som bla universiteterrne udbyder hvor man kan komme og bla. lave forsøg som ens SRP kan omhandle.
    Foulum udbød det år jeg gik i 3g nogle forskellige ting og valgte emnet ud fra dette.

    Lidt en anden tilgang til det hvis man ikke lige selv kan komme på noget. Og man falder måske lige over noget man ikke selv ville være kommet i tanke om. smiley


  • #25   10. sep 2014 hej! Tak for alle jeres svar!

    Min foreløbige plan er at skrive i biologi og fysik. om muskler (bio delen) og sving/kraft i fysik smiley

    Men er stadig meget åben for ideer og gode råd smiley


  • #29   16. sep 2014 Sara, mht. fag har jeg selv overvejet en kombi af engelsk/psykologi mht. noget abort/fosterdiagnostik, eller noget med identitetsdannelse, læringsstile, lykkepiller eller andet. Hvis det kunne give lidt inspiration smiley Kunne lige læse mig frem til at du kun havde tysk og engelsk på A, det snævrer jo mulighederne lidt ind..

  • #30   17. sep 2014 Vent lidt, der var jeg dum, for jeg har altid troet, at man kunne vælge mellem alle sine A-fag og at det ene også måtte være på C-niveau.. Jeg har så også kun engelsk og tysk at vælge imellem, og det er ikke engang sikkert, da tysk ikke står som mit studieretningsfag..

  • #32   22. sep 2014 Jeg er rimelig sikker på, at mit emne bliver noget med prænatal fosterdiagnostik af Downs Syndrom i USA med kombinationen engelsk/religion - det lyder da helt vildt fedt at have psykologi på B-niveau smiley

  • #34   22. sep 2014 Mit gymnasium tilbyder det kun på C-niveau smiley Jeg var dog så heldig at kunne opgradere mit religion til B-niveau i stedet for at skulle opgradere et naturvidenskabeligt fag smiley

    Haha! Ja jeg skal jo heldigvis ikke skrive det i nogen naturvidenskabelige fag (bortset fra at det faktisk kunne have været fedt at skrive om fosterdiagnostik i biologi) - så det skal nok gå, håber jeg smiley


  • #36   22. sep 2014 Puha, fysik på B, det må være en dræber smiley Ja det må være første gang jeg er ærgerlig over ikke at kunne bruge et naturvidenskabeligt fag...
    Ja, jeg har også tit undret mig over, hvorfor man heller ikke kan opgradere old til B-niveau, men det kan være at det bare ikke passer ind med opgradering af nogle fag smiley


  • #38   22. sep 2014 Wow, det var da sindssygt godt klaret smiley
    Ååh jeg elsker old, det var simpelthen det sjoveste at have om de græske guder og Iliaden, haha. Ja det er vist nok lidt forskelligt, min klasse havde det i 2.g, og det kunne have været så fedt at have muligheden for at opgradere det - men tror nu egentlig også kun man kan have old på C-niveau i gymnasiet smiley


  • #40   22. sep 2014 Psykologi findes vist kun op til B-niveau. Jeg havde det selv i 1. og 2.g. smiley

Kommentér på:
SRP

Annonce