{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.195 visninger | Oprettet:

Kan jeg undgå ræven? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget desperat. Jeg har 2 høns - indhegnet i hønsegård og kun hønsehus om natten men også 5 kattekillinger (de kan løbe, er meget friske og så videre) men jeg er så bekymret. For der render mindst en ræv; vi så den 2 gange idag. Og jeg mistede to høns i sommerferien til det møgdyr og jeg vil ikke kunne klare at miste de missekillinger eller de to høns jeg har endnu. Kan man gøre noget for at holde ræven væk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg undgå ræven?
  • #1   12. sep 2014 der er ikke så meget at gør ud over at skyde den...

• #2   12. sep 2014 Min far havde også høns da vi var små, han gjorde det, at da han byggede hegnet til hønsegården gravede han en del (ca ½m?) af hegnet ned i jorden, og satte endnu et hegn op omkring med stød i (- nej, det er selvfølgelig ikke dyrevenligt, men effektivt mod rovdyr..) smiley
    Og killingerne har jeg desværre ikke andet at sige end at tage dem ind, hvis muligt?

• #3   12. sep 2014 Vagt/jagthund... smiley

• #5   12. sep 2014 som du selv skriver kommer de kun tæt på hus og mennesker når de er meget sultene, det vil sige der pg mensker ikke er nok mad til den i naturen. er der ikke nok mad til den er det da bedste for alle at skyde dyret.
    men det er bare min mening.

• ina p
    ina p Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #6   12. sep 2014 Der er rigeligt mad til ræven,,, og man er selv ansvarlig for at ens husdyr er forsvarligt lukket inde,,, killingerne er i større fare end hønsene, men på denne årstid skulle det nu ikke være et problem,,,
    Jeg vil dog sige som en anden, tag killingerne ind, når du ikke kan have dem på ledsaget udgang .

• #7   12. sep 2014 på plante skolen kan du købe en plante som lugter grimt at katte, ræve, hunde og andet holder sig væk....... den virker her, og den lugter fælt

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #10   12. sep 2014 Enten så sikre du dine dyr optimalt, og ellers bliver de spist.

Man skyder sgu ikke en ræv bare fordi man ikke gider sikre sine dyr optimalt.

• #11   12. sep 2014 Wauw, AMT, jeg syntes du skriver flabet til mig.... Hvis du ikke kan tale ordenligt så hold dig da ude. Jeg kan faktisk ikke bruge din kommentar til noget overhovedet. Har jeg på noget tidspunkt skrevet at jeg har tænkt mig at få den skudt - nej. Hvis det var det jeg ville havde jeg nok ikke lavet tråden her.

Jeg har ikke lyst til at vi får en jæger til at skyde den, så skal det være sidste udvej. Jeg ved godt at det er rigtig dumt men altså.. Den har også ret til at leve, right.
    Killingerne kan ikke tages ind, deres mor er en udekat. Kattene bor dels i vores lade hvor de har to bokse og i stalden hvor de små går ind om natten - stalden er fyldt med heste der larmer så snart noget nærmer sig. Så jeg tror de er udemærket dækket ind, men som deres ejer er jeg alligevel meget paranoid. Hønsene er som sagt i sikkerhed iom natten, men vi frygter jo alligevel dagen for dem.

Jeg har før set hvordan mink og ræve kan "føre sig frem". De kan klatre over og gør det gerne ved højlys dag. Den ræv har slæbt afsted med naboens måske 20 høns (han var naiv nok til at lade dem gå ude desværre).

Men tak for svar, jer der kunne svare mig ordenligt og konstruktivt. Jeg vil undersøge videre med nogle af de midler.

Glemte at nævne at naboen har en hønsehund der render løs oppe på den anden side af marken OG at vi har en islandsk fårehund og en border collie. De er utroligt dygtige til at jage ham ræven på flygt når han viser sig og jeg lufter tit border collien om natten. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #12   12. sep 2014 Emilie: det var nu ikke sådan ment :-), men det er jo desværre sådan det er..

Ræve skal jo have føde som alle andre vilde dyr, og det mest "nærliggende" er jo hønsegården med høns, de er så nemme at fange..

Men luk dine katte inde i boksen, eller laden, så er de sikret,

Kommentér på:
Kan jeg undgå ræven?

Annonce