3.195 visninger
|
Oprettet:
Kan jeg undgå ræven? {{forumTopicSubject}}
Jeg er meget desperat. Jeg har 2 høns - indhegnet i hønsegård og kun hønsehus om natten men også 5 kattekillinger (de kan løbe, er meget friske og så videre) men jeg er så bekymret. For der render mindst en ræv; vi så den 2 gange idag. Og jeg mistede to høns i sommerferien til det møgdyr og jeg vil ikke kunne klare at miste de missekillinger eller de to høns jeg har endnu. Kan man gøre noget for at holde ræven væk?
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 86
jul 2013
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 440
Og killingerne har jeg desværre ikke andet at sige end at tage dem ind, hvis muligt?
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 86
men det er bare min mening.
sep 2007
Følger: 1 Svar: 3
Jeg vil dog sige som en anden, tag killingerne ind, når du ikke kan have dem på ledsaget udgang .
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Man skyder sgu ikke en ræv bare fordi man ikke gider sikre sine dyr optimalt.
sep 2012
Følger: 16 Følgere: 19 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 40
Jeg har ikke lyst til at vi får en jæger til at skyde den, så skal det være sidste udvej. Jeg ved godt at det er rigtig dumt men altså.. Den har også ret til at leve, right.
Killingerne kan ikke tages ind, deres mor er en udekat. Kattene bor dels i vores lade hvor de har to bokse og i stalden hvor de små går ind om natten - stalden er fyldt med heste der larmer så snart noget nærmer sig. Så jeg tror de er udemærket dækket ind, men som deres ejer er jeg alligevel meget paranoid. Hønsene er som sagt i sikkerhed iom natten, men vi frygter jo alligevel dagen for dem.
Jeg har før set hvordan mink og ræve kan "føre sig frem". De kan klatre over og gør det gerne ved højlys dag. Den ræv har slæbt afsted med naboens måske 20 høns (han var naiv nok til at lade dem gå ude desværre).
Men tak for svar, jer der kunne svare mig ordenligt og konstruktivt. Jeg vil undersøge videre med nogle af de midler.
Glemte at nævne at naboen har en hønsehund der render løs oppe på den anden side af marken OG at vi har en islandsk fårehund og en border collie. De er utroligt dygtige til at jage ham ræven på flygt når han viser sig og jeg lufter tit border collien om natten.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Ræve skal jo have føde som alle andre vilde dyr, og det mest "nærliggende" er jo hønsegården med høns, de er så nemme at fange..
Men luk dine katte inde i boksen, eller laden, så er de sikret,
Kan jeg undgå ræven?