{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Græsset nu????? {{forumTopicSubject}}

Hej I kloge agronomer og lignende smiley
Nu bliver jeg simpelthen nødt til at få en afklaring da jeg både får høre det ene og andet... Er græsset nu kraftig og meget sukkerholdig eller ej? (gerne links til facts)
Tindur og nogle af hopperne har de sidste dage blevet taget væk fra græsset om eftermiddagen og står på jordfold til tidligt om morgenen.. De har indtil nu gået flere uger på døgn.. Jeg er ikke ret glad for dette og vil derfor gerne vide hvad der passer, da nogle siger græsset intet næring har og andre siger det er kraftigt.. Hvad passer og ville I været bekymret for at jeres gik på døgn nu?
Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsset nu?????
  • #1   18. sep 2014 Vores går stadig på døgnfold og kommer højst sandsynlig til at gå i løsdrift hele vinteren.
    Vi har fået lidt mere græs over de sidste uger fordi det har regnet, men jeg tror ikke der er så meget næring tilbage i det, eftersom det jo er ved at være sidt på sæsonen. smiley


  • #4   18. sep 2014 Der er ikke noget "farligt" ved græsset nu. Det er nærmere udpint og "kedeligt", end tidligere på sommeren smiley

  • #5   18. sep 2014 Vi er endelig ved at have en del græs igen, efter en hel sommer med regn sammenlagt ca 5 dage fordelt på hele sommeren. Nu da der har været masser af regn, og vi har fået slået alt ukrudtet ned så det ikke tager næringen, så er vi begyndt at få godt med græs, og er begyndt at stribegræsse vores igen, bare for en sikkerheds skyld. Men om de gider æde græsset? Næææ, de vil hellere have deres hø.

    Så jeg tænker, at der ikke kan være det helt vilde næring i græsset lige nu, når vores foretrækker tørt hø, frem for saftigt græs.


  • #6   18. sep 2014 Ingen med nogle artikler e.l. om emnet?? smiley

Kommentér på:
Græsset nu?????

Annonce