{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Hovedpine: gode råd? {{forumTopicSubject}}

Nogen gode råd mod hovedpine? At sove eller tage medicin for det er ikke en mulighed, da jeg bliver nød til at være i skole (min hest skal have smed, og lægger jeg mig syg, så må jeg ikke gå ud af huset, og har ingen mulighed for at få en anden til at sørge for hende, desværre). Har så meget hovedpine, at jeg dårligt kan have åbne øjne, uden det gør ondt. Men det er værst hvis jeg kigger op, uden at flytte hovedet med, og det er egentlig utroligt hvor meget jeg gør det i løbet af en dag smiley

Så... nogen gode råd? For det er mildest talt ubærligt...

- Hippie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hovedpine: gode råd?
  • #1   22. sep 2014 Hvad med Ipren eller panodiler? Må du ikke få det?

Anyway;
    Sørg for at drikke en MASSE vand, evt. få lidt at spise måske og få en ven(inde) til at give dig lidt massage omme i nakken, da hovedpinen sagtens kan sidde i nakken pga spændinger smiley

God bedring med det.

• #2   22. sep 2014 Du tager to ipren, en panodil og ligger så meget i et mørkt, køligt rum som muligt.
    Når du skal ud, så benyt solbriller selvom det er overskyet.
    Sørg for rigelige mængder af væske også.

• #3   22. sep 2014 Michelle:
    Nej det må jeg ikke pga. min medicin, desværre smiley

Har kørt på med vand - ca. seks liter om dagen - siden hovedpinen startede fredag. Det har bare været konstant hovedpine uden ophold. Har også mistet appetiten fuldstændig, hvilket er underligt, eftersom jeg normalt er konstant sulten. Men vil forsætte med mit vanddrikkeri, og se om jeg kan presse lidt mad ned også. Tak for råd smiley

• #4   22. sep 2014 Rynke:
    Piller må jeg desværre ikke tage, og som jeg også har skrevet, så har jeg ikke mulighed for at lægge mig i et mørkt rum, fordi jeg er i skole. Bruger i forvejen solbriller hver gang jeg går ud - har ret lyssky øjne - så den er i vinkel.

• #5   22. sep 2014 hvis du har haft hovedpine så længe er det eneste fornuftige at kontakte lægen, der kan jo lægge noget mere alvorligt bag

• #6   22. sep 2014 Maria: Det overvejer jeg også, for fik en ret overvældende hovedpine i et par sekunder igår, hvor jeg slet ikke kunne bevæge mig, fordi det gjorde så ondt. Så tror det bliver læge jeg tager til, også selvom jeg ikke er meget for det. Bryds' mig altså ikke om læger smiley

• #7   22. sep 2014 har svært ved at forestille mig at du ikke må få smertestillende.

men det lyder som en god gang migræne, eller spændinger fra din nakke... og er det det sidste så er træning en god ide.

sæt dig med ret ryg, og kig ligefrem. træk så hagen ind, stadig med ret ryg og hals, altså så du skubber nakkehvirvlerne bagud. gør det nogle gange. drejs så hovedet og kig til venstre og træk igen hagen bagud. det samme gøres til højre.

de små muskler omkring dine øjne kan også trænger til en tur, og dem "strækker" du ved at sidde med ret ryg, og kig så ned. ikke flytte hovedet, kun øjnene. kig til venstre, til højre, og op.
    for til sidst at kunne gøre det i en køre, så øjnene nærmest triller rundt. højre,, ned,venstre, op, højre, ned, venstre, op.......

gør det siddende da det kan give svimmelhed, og bliver du svimmel så er det fordi dine muskler er stramme go trænger til at blive løsnet

• #8   22. sep 2014 Prøv at bruge solbrillerne i skolen også. Du bør nok lige spørge din lærer om lov, men når du har følsomme øjne allerede kan det være det hjælper til at se tavle osv.

Og som Maria siger, hvis det er et generelt problem, så få det undersøgt.
    Det kan være noget så simpelt som at du mangler jern eller lignende.

Ellers kan lægen muligvis udskrive noget smertestillende du kan tage når det er slemt. smiley

• #9   22. sep 2014 hov du må ikke drikke så meget vand, du skyller de vigtige salte og mineraler ud af kroppen og det kan også give hovedepine, manglende appetit osv

• #10   22. sep 2014 Rikke:
    Så skal jeg have fat i min læge på Riget og spørge om lov, fordi det meste af den slags medicin påvirker min gigtmedicin. Og det er nærmest umuligt at få fat på rigshospitalet, specielt efter ni.
    Men vil prøve øvelserne.

Rynke:
    At have solbriller på indenfor er umuligt at få lov til, har prøvet at spørge før.
    Det er ikke et generelt problem, jo jeg har som regel en smule hovedpine, men den forsvinder som regel hurtigt igen og er ikke som sådan generende. Har virkelig aldrig prøvet at have hovedpine på den her måde før smiley
    Burde være dækket ind på jern, D-vitamin, kalk osv., tager nemlig tilskud (anbefalet af min læge).

• #11   22. sep 2014 Rikke:
    Er van til at drikke ret meget vand, for netop at dæmpe min konstante sult (selvom jeg spiser normalt, har bare ingen mæthedsfornemmelse). Men skal forsøge at skære lidt ned så, det er bare lidt forvirrende at man først får afvide, at man skal drikke massere af vand, og derefter at man ikke skal drikke for meget.

• #12   22. sep 2014 6 liter er alt for meget....... du skal halvere dit vand forbrug.

det er sjældent at man ikke kan få lov at tage et par panodiler...... det bør være nok at ringe til din almindelige praktiserende læge.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #13   22. sep 2014 Massér din hovedbund og tindinger, og få evt en til at masser din nakke, det kan godt hjælpe nogen gange smiley

Også drik rigeligt med vand smiley

• #14   22. sep 2014 Rikke:
    Halvere det? smiley
    Jeg går altså ikke imod min læge, når hun specifikt har sagt, at jeg skal ringe til hende, hvis der er noget medicin jeg vil tage som jeg ikke har taget før. Det galt også alm. smertestillende som panodil osv. Desuden ved almindelige praktiserende læger forbavsende lidt om børneleddegigt og den medicin vi tager.

• #15   22. sep 2014 jeg har heller ikke forstand på den medicin du får, men har aldrig hørt om at 1 gram Panodil/pamol skulle ødelægge noget i forhold til andre typer medicin (med mindre end man har svag lever). men så må du ringe til lægen på riget, og blive ved til du får fat i dem.

6 liter vand er alt for meget, du bør ikke drikke mere end 1½-3 liter pr dag.

at sidde ved sin pc er i øvrigt heller ikke smart når du har ondt i hovedet

• #16   22. sep 2014 Sjovt du siger det, for det er netop leveren min medicin påvirker, hvilket giver en ikke ret god lever og et dårligt immunforsvar.

Nej det har du ret i, men det er heller ikke det jeg gør. Jeg sidder med min ipad, og tjekker kun det her emne engang imellem for svar, ellers sidder jeg faktisk med lukkede øjne og hører keltisk musik, så kom ikke her og belær mig smiley

• #17   22. sep 2014 ipad, pc, tv, mobil er et fedt.

hvad sidder du på, hvordan sidder du??

de beder om råd mod ondt i hovedet, og det er råd du får.......

ring til din læge på riget, og god bedring med hovedet.

• #18   22. sep 2014 Ikke drik mere end 3 liter væske. Spis salte ting. Agurk med salt på e.l. Man får hovedpine af for lidt salt i kroppen. Disse har du nok skyllet ud med dit overdrikkeri smiley Kontakt din læge. Imens masser din pande, hoved og nakke/skuldre og de råd rikke kom med ift. øjne og ryg virkede også rare smiley Forsøgte selv smiley

Mvh TT

• #19   22. sep 2014 For meget væske øger din blodvolumen, som medfører hypertension - et tydeligt tegn på hypertension er hovedpine smiley Så i det her tilfælde vil jeg sige: skru ned for væsken.

Og med hensyn til medicin: alt farmaka påvirker din lever, færdig slut. Men jeg har nu heller aldrig hørt om noget gigt-medicin, der ikke må tages i forbindelse med paracetamol - eller omvendt for den sags skyld - og specielt ikke i de mængder, som du må tage paracetamol i smiley

Kommentér på:
Hovedpine: gode råd?

Annonce