569 visninger
|
Oprettet:
Hovedpine: gode råd? {{forumTopicSubject}}
Nogen gode råd mod hovedpine? At sove eller tage medicin for det er ikke en mulighed, da jeg bliver nød til at være i skole (min hest skal have smed, og lægger jeg mig syg, så må jeg ikke gå ud af huset, og har ingen mulighed for at få en anden til at sørge for hende, desværre). Har så meget hovedpine, at jeg dårligt kan have åbne øjne, uden det gør ondt. Men det er værst hvis jeg kigger op, uden at flytte hovedet med, og det er egentlig utroligt hvor meget jeg gør det i løbet af en dag
Så... nogen gode råd? For det er mildest talt ubærligt...
- Hippie
dec 2012
Følger: 45 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 127
Anyway;
Sørg for at drikke en MASSE vand, evt. få lidt at spise måske og få en ven(inde) til at give dig lidt massage omme i nakken, da hovedpinen sagtens kan sidde i nakken pga spændinger
God bedring med det.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Når du skal ud, så benyt solbriller selvom det er overskyet.
Sørg for rigelige mængder af væske også.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Nej det må jeg ikke pga. min medicin, desværre
Har kørt på med vand - ca. seks liter om dagen - siden hovedpinen startede fredag. Det har bare været konstant hovedpine uden ophold. Har også mistet appetiten fuldstændig, hvilket er underligt, eftersom jeg normalt er konstant sulten. Men vil forsætte med mit vanddrikkeri, og se om jeg kan presse lidt mad ned også. Tak for råd
nov 2011
Piller må jeg desværre ikke tage, og som jeg også har skrevet, så har jeg ikke mulighed for at lægge mig i et mørkt rum, fordi jeg er i skole. Bruger i forvejen solbriller hver gang jeg går ud - har ret lyssky øjne - så den er i vinkel.
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.498
nov 2011
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
men det lyder som en god gang migræne, eller spændinger fra din nakke... og er det det sidste så er træning en god ide.
sæt dig med ret ryg, og kig ligefrem. træk så hagen ind, stadig med ret ryg og hals, altså så du skubber nakkehvirvlerne bagud. gør det nogle gange. drejs så hovedet og kig til venstre og træk igen hagen bagud. det samme gøres til højre.
de små muskler omkring dine øjne kan også trænger til en tur, og dem "strækker" du ved at sidde med ret ryg, og kig så ned. ikke flytte hovedet, kun øjnene. kig til venstre, til højre, og op.
for til sidst at kunne gøre det i en køre, så øjnene nærmest triller rundt. højre,, ned,venstre, op, højre, ned, venstre, op.......
gør det siddende da det kan give svimmelhed, og bliver du svimmel så er det fordi dine muskler er stramme go trænger til at blive løsnet
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Og som Maria siger, hvis det er et generelt problem, så få det undersøgt.
Det kan være noget så simpelt som at du mangler jern eller lignende.
Ellers kan lægen muligvis udskrive noget smertestillende du kan tage når det er slemt.
aug 2008
nov 2011
Så skal jeg have fat i min læge på Riget og spørge om lov, fordi det meste af den slags medicin påvirker min gigtmedicin. Og det er nærmest umuligt at få fat på rigshospitalet, specielt efter ni.
Men vil prøve øvelserne.
Rynke:
At have solbriller på indenfor er umuligt at få lov til, har prøvet at spørge før.
Det er ikke et generelt problem, jo jeg har som regel en smule hovedpine, men den forsvinder som regel hurtigt igen og er ikke som sådan generende. Har virkelig aldrig prøvet at have hovedpine på den her måde før
Burde være dækket ind på jern, D-vitamin, kalk osv., tager nemlig tilskud (anbefalet af min læge).
nov 2011
Er van til at drikke ret meget vand, for netop at dæmpe min konstante sult (selvom jeg spiser normalt, har bare ingen mæthedsfornemmelse). Men skal forsøge at skære lidt ned så, det er bare lidt forvirrende at man først får afvide, at man skal drikke massere af vand, og derefter at man ikke skal drikke for meget.
aug 2008
det er sjældent at man ikke kan få lov at tage et par panodiler...... det bør være nok at ringe til din almindelige praktiserende læge.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Også drik rigeligt med vand
nov 2011
Halvere det?
Jeg går altså ikke imod min læge, når hun specifikt har sagt, at jeg skal ringe til hende, hvis der er noget medicin jeg vil tage som jeg ikke har taget før. Det galt også alm. smertestillende som panodil osv. Desuden ved almindelige praktiserende læger forbavsende lidt om børneleddegigt og den medicin vi tager.
aug 2008
6 liter vand er alt for meget, du bør ikke drikke mere end 1½-3 liter pr dag.
at sidde ved sin pc er i øvrigt heller ikke smart når du har ondt i hovedet
nov 2011
Nej det har du ret i, men det er heller ikke det jeg gør. Jeg sidder med min ipad, og tjekker kun det her emne engang imellem for svar, ellers sidder jeg faktisk med lukkede øjne og hører keltisk musik, så kom ikke her og belær mig
aug 2008
hvad sidder du på, hvordan sidder du??
de beder om råd mod ondt i hovedet, og det er råd du får.......
ring til din læge på riget, og god bedring med hovedet.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Og med hensyn til medicin: alt farmaka påvirker din lever, færdig slut. Men jeg har nu heller aldrig hørt om noget gigt-medicin, der ikke må tages i forbindelse med paracetamol - eller omvendt for den sags skyld - og specielt ikke i de mængder, som du må tage paracetamol i
Hovedpine: gode råd?