{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

-Egen hest- {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt meget over at få min egen hest men har ikke pengene til det, så hvordan kunne man evt få sparret penge sammen til det, jeg vil selvfølgelig gemme penge fra fødselsdags gaver og julegaver som normalt er penge så har jeg en masse penge der, men hvordan skal jeg få sparet/få penge til det.:-)
Og hvordan skal jeg få mine forældre overtalt til at jeg kan få min egen hest. Har snakket med dem om at vis jeg køber hesten og udstyret så betaler de foder, stald osv. Så hjælper jeg selvfølgelig med at betale når jeg får penge i gaver men min faster og farfar vil nok også hjælpe med at betale den. Men hvordan skal jeg få råd til at købe den og få mine forældre overtalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  -Egen hest-
  • #1   15. okt 2014 Jeg synes du skulle tag og få et job som det første!

    der er en masse udgifter i at have hest, det er ikke kun opstaldning. Der er smed dyrelæge tjek ved køb, regelmæssige vacciner, tandraspning og hvis hesten kommer til skade eller bliver syg, skal man også have nogen penge på hånden til regningen.

    Hvis det er dig der vil have hest synes jeg også kun det er fair at du selv betaler det meste af udgifterne. og da du er 13 år har du en masse job muligheder, så det er bare igang med at søge og sparre op.

    Og ellers kan du starte med at have en part 2-3 gange om ugen. Det er et enormt stort ansvar at have hest! større end man lige tror. smiley


  • #2   15. okt 2014 Måske du kunne finde et fritidsjob hvor du kunne tjene lidt ekstra? Da jeg var barn tjente jeg penge ved at gå med aviser og så gjorde jeg rent i et antikvariat.

  • #3   15. okt 2014 I din alder gik jeg med aviser, jeg gik med rigtig mange og tjente en 1800-2000 om måneden smiley

  • #4   15. okt 2014 Lizette har part 2 gange om ugen men kunne godt tænke mig min egen da jeg har redet i cirka 10 år så syndes jeg er klar til min egen men efter den nye skole reform har jeg ikke tid til at søge efter job lige nu men det skal jeg nok få gjort her i ferien da jeg jo har masser af tid til det.
    Men har du nogen gode råd til at få mine forældre overtalt, altså tænker at når jeg så har sparret en masse penge op så tror jeg de ville tænke over det men om jeg allerede nu kan overtale dem.


  • #5   15. okt 2014 Hvis du viser dem at du kan passe et arbejde ved siden af skolen, tror jeg det vil vise dine forældre at du godt kan tage ansvar smiley

  • #6   15. okt 2014 tak Mie det vil jeg gøre

  • #7   15. okt 2014 du kan ligge et byget:

    hvor meget får du om ugen hvis du arbejder.
    hvor er de billigste og bedste muligheder for opstaldning
    hvad koster det hvis hesten har 2-4 sko på eller ingen (smeden skal komme påbesøg hver 8 -10 uge)
    hvad koster tandraspning (1-2 gange om året)
    hvad koster vacc. (kan ikke huske reglerne for vaccinerne)
    hvor meget ville du kunne bruge på udstyr hvis et dækken går i stykker mm.
    og "syge penge" hvis hesten kommer til skade eller lign.

    fortælle dem at du føler du er klar til at tage et ansvar for et dyr der ikke selv kan forsøge sig selv. du ved hvor meget det kræver. Det eneste du ønsker er deres støtte når noget går galt og bakke dig op omkring din passion.


  • #8   15. okt 2014 Tusind tak for dit svar det kan jeg 100% bruge til noget.:-)


  • #10   15. okt 2014 Og vigtigst af alt - har dine forældre overhovedet lyst/råd til at lægge så mange penge hver måned?

    Altså det kan godt være at du synes at du er 'klar', men når du ikke er i stand til at dække alle udgifterne selv, så er det lidt ligemeget om du så er den 'klareste' i verden, hvis andre stadig skal skyde penge ind.


  • #11   15. okt 2014 Jeg har tid men der mange lektier så der ikke tid til at søge da det kan tage lang tid men har tid til at lave arbejde. Og tak Bettemus for din kommentar vil helt sikkert høre dem om jeg så ikke må få de penge i hånden.
    Og tak MegaPixel men det er ikke kun mig der syndes at jeg er klar det er også mine forældre men de vil ikke give mig en hest da det koster meget så derfor skal jeg bevise at jeg godt selv kan betale noget af det og min faster og farfar ville nok med glæde hjælpe mig.:-)


  • #12   15. okt 2014 Ja det koster meget - og ærligt talt, hvis de ikke synes at de vil lægge de penge, så er du et eller andet sted nødt til at respektere det... indtil du selv kan tjene noget fast.
    Rent økonomisk synes jeg ikke at du er 'klar'. At noget familie *nok* vil betale, og at *hvis/når* du får penge i gaver, så kan du selv betale... det er alt sammen bare for ustabilt, og på det punkt kan jeg så godt forstå at dine forældre slår bremserne i, for hvis de skal betale resten - hvilket hurtigt kan blive det hele - så er det virkeligt mange penge ud af budgettet.. specielt når du ikke rigtigt selv er villig til at strække dig og yde en indsats.


  • #13   15. okt 2014 Mine forældre vil godt betale noget af det men jeg skal bare have pengene og kan godt selv betale noget af det.
    og det kan godt være du ikke syndes jeg er klar men det er der så mange andre der syndes også mine forældre det er bare det med penge her i starten.


  • #14   15. okt 2014 Så må du jo indse at for at få skrabet penge sammen, så kræver det noget af dig - og enten vil du gøre de ofre som det kræves, eller osse vil du ikke.


  • #15   15. okt 2014 Det ved jeg godt, men ved du hvad det cirka koster at ha hest for skal lave et projekt med det.:-)


  • #16   15. okt 2014 du kan ikke sætte en ca pris på hest.

    du må ud og spørge de forskellige gårde rund omkring om hvad det koster pr måned for opstaldning, skal man være medlem af en klub, ridehuskort, medfølger grov og stråfoder og strøelse.

    søg på en smed i dit område og ring og spørg ham ad hvad han tager for 2 sko 4 sko og en beskæring.

    ring til en dyrlæge i dit område og spørg hvad de tager for vacc. og tandraspning. du kan evt tjekke deres hjemmeside. ud.

    det er meget forskelligt hvor meget du giver! nogen tager 700 for 2 sko andre tager 1200.

    Google er din ven!


  • #17   15. okt 2014 okay tak men hvad giver du (vis du har din egen hest)


  • #18   15. okt 2014 Da jeg havde min egen (en shetlandspony) gav jeg:
    350 pr måned for opstaldning
    150 kr pr måned for foder
    100 kr pr måned for halm
    100 kr pr måned for hø
    350 hver 8 uge for beskæring

    hun blev ikke vaccineret.

    hvis jeg skulle have hest i dag ville jeg skulle give:

    1400 - 2000 kr pr måned for opstaldning (ink foder, halm og strøelse)
    700 - 1300 for smed (2 eller 4 sko) (+ kørsel) (hver 8 -10 uge)
    700 for tandraspning (1-2 gange om året)
    300 - 500 for vaccine. (+ kørsel) (pr vacc.)

    derudover ville jeg lægge 300 - 500 kr tilside(pr måned) til udstyr og omkring 1000-2000 kr til side (pr måned) hvis hesten bliver syg eller kommer alvorligt til skade, skal opereres eller lign. eller hvis hesten skal have saddelmager/ kiropraktor eller massør.

    men det kan godt blive dyre end dette?


  • #19   15. okt 2014 og der er helt sikkert nogen udgifter som jeg har glemt. Det meget længe siden jeg havde min egen. jeg har 2-3 parter på samme gård, der er stadig ansvar men ikke ligeså mange udgifter. så der er sikke en eller anden vigtig detalje jeg ikke har fået med smiley

    men du skal også huske på hvad selve hesten koster. det kan jo være alt mellem 0 og 100.000 og så skal den jo også handel undersøges m/u røntgen/scanning.


  • #20   15. okt 2014 tusind tak for det svar det vil jeg helt sikker kunne bruge smiley

Kommentér på:
-Egen hest-

Annonce