{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.511 visninger | Oprettet:

Emma L
Emma L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Gravid? Hjælp.. {{forumTopicSubject}}

hej, jeg er en 16 årig pige.. Jeg har prøvet at læse en masse, men ikke rigtig fundet noget svar..
Mandag d, 17 november fik jeg min menstruation, det rigtige tidspunkt.
Lørdag d, 15 november var jeg i seng med en gammel ven i fuldskab, uden beskyttelse.. Nå jeg fik så min menstruation d, 17 men den stoppede igen d 20? Den har kun varet i 3 dage, kan der være chance for at jeg er gravid???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid? Hjælp..
  • #2   25. nov 2014 ja en lille chance kan der være, så ville gå til lægen

• #3   25. nov 2014 Så ville jeg have løbet ned og købt en fortrydelsespille inden for de 24 timer og derefter have taget en test. -God ide til en anden gang.

• #4   25. nov 2014 Jeg tror ikke der kan være chance for det, ikke når du har fået din menstruation smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   25. nov 2014 Chancen er minimal. Men tag til lægen og få det tjekket.

Du skullenødig pludselig stå og være gravid, og ikke kunne få en abort

• #6   25. nov 2014 Ro på der er tid nok til at undersøge en evt graviditet. hvis ikke din mens kommer næste gang, så tag en test, til den tid og indtil da lad være at spekulere mere på det

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   25. nov 2014 Rikke: man kan sagtens få sin mens selvom man er gravid..

Selvfølgelig skal pigen ikke bare vente og se tiden an.

• #8   25. nov 2014 taget fra apotekets hjemmeside:
    Årsager til blødning under graviditeten
    I starten af graviditeten kan en blødning forekomme på det tidspunkt, hvor kvinden skulle have haft menstruation, hvis hun ikke var blevet gravid. En sådan "falsk" menstruation er oftest ganske svag, men kan så at sige skjule for kvinden, at hun er gravid. Ved tidspunktet for 2. eller 3. udeblevne menstruation kan der også forekomme en lille blødning, som er uden betydning.

• #9   25. nov 2014 Harmløse årsager

Hvis du har en lille pletblødning omkring otte til 10 dage efter, at befrugtningen er sket, det vil sige lidt før forventet menstruation, kan det være fordi, den lille kugle af celler, der er ved at udvikle sig til dit barn, sætter sig fast i livmoderslimhinden.

Hvis blødningen kommer omkring det tidspunkt, hvor du normalt skulle have haft menstruation, skyldes det ofte en hormonel påvirkning. Man kan tolke det som en form for tilbageholdt menstruation. Det kan gentage sig de første måneder af graviditeten omkring det tidspunkt, du skulle have haft menstruation, hvis du ikke var blevet gravid.

• #10   25. nov 2014 jo hun skal bestemt vente, give kroppen mulighed for at danne hormoner nok til at det kan testes. Der er masser af tid til at fjerne en eventuel graviditet selvom hun venter til næste mens med at undersøge.

et æg lever i ca 24 timer, og da de fleste af os har ægløsning 12-16 dage før første mens dag, er sandsynligheden forsvindende lille.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   25. nov 2014 Rikke: syntes det er en forkert tilgang at have til det.

Pigen er 16, og jo længere tid du venter med en evt. Abort jo værre er det..

Og selvfølgelig danner kroppen hormoner nok til at det kan testes...

• #12   25. nov 2014 Der går ca 10 dage fra undfangelse til at der er hormoner nok i blodet til at graviditet kan fastslås.

og da der har været mens og sex er forgået så sent i cyklus er der ingen grund til at male fanden på væggen, og masser af tid til at vente.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   25. nov 2014 Rikke: der er vi så dybt uenige.. Men fair nok..

• #14   25. nov 2014 Du burde få det tjekket, når tiden er til det..

• #15   25. nov 2014 Hvis du stadig havde din menstruation da i havde sex, så nej der burde ikke være nogen risiko for at du er gravid. Der går jo et par dage fra ens menstruation stopper til man får en ny ægløsning, under ens menstruation skifter man sine slimhinder og får fjernet det ubefrugtede æg. Samtidig sikre hormoner at man ikke får en ny ægløsning i mens man mensturere, da ægget ikke kan sætte sig i nogen slimhinde og enlig bare ville bløde med ud.
    Når det er sagt er der altid en risiko når man har ubeskyttet sex, så er du usikker på vent en uge og tag en graviditet test - eller snak med lægen i morgen smiley

• #16   25. nov 2014 Sorry jeg har læst forkert med henhold til datoerne. Tja jeg ville nu stadig lige trække vejret dybt, det burde stadig ikke være muligt at du er gravid når du to dage efter får din menstruation. Men igen, hvis du er meget urolig så ring da til lægen.

AMT: Nu anbefaler graviditetsprøver faktisk at man venter til man ved ens mens er forsinket med at tage en test, netop fordi risikoen for en falsk positiv er langt mindre da der er langt mere graviditet hormon.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   25. nov 2014 Team: ved jeg, men 4 uger er meget.
    Og selvom jeg ikke tror på at ts er gravid, så hvis det skulle henne at hun er blevet gravid, så er en abort slemmerne jo længere man venter, så man kan lige så godt få talt med en læge hurtigst muligt..

• #18   25. nov 2014 Jeg siger også at hun kan tale med en læge, men altså en abort 4 uger henne er altså ikke slem, det er en kemisk og fosteret er stadig så lille at kroppen nok blot absorbere det.
    Men hvis hun vil gå så langt at få lavet blodprøve (som er den eneste sikre test så tidligt) er TS nok nød til at snakke med hendes forældre - hvilket jeg i det hele taget syntes hun bør gøre

• #19   25. nov 2014 Bare husk på at hvis du går og frygter det alt for meget, kan du også påvirke din krop så meget, at den føles som om du er gravid. ligeledes kan det også udskyde din mens.

- Normalt får man sin ægløsning mellem 2 mens, det vil sige, ca. 14 dage efter sin mens. Det vil altså du at du bestemt ikke burde have ægløsning 2 dage inden. Så chancen før at du er gravid er lille. Men smut da en tur til lægen så du ikke skal gå og bekymre dig.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   25. nov 2014 Team: snakker du af erfaring om at det ikke er slemt i 4 uge?

Og hvis hun skal vente til efter næste mens, så er hun vel 5 uger henne, + det tager et par dage fra man er til læge, til at du får aborten..

• #21   25. nov 2014 En urin prøve kan ikke give falsk positive, kun falsk negativ.

• #23   26. nov 2014 Rikke: Der er da ingen som har snakket som falsk positiv?

AMT: Ja det gør jeg, det er altså ikke noget slemt og voldsomt inden for så kort tid.

Lykke: Alt er jo teori, derfor er der altid en risiko når man har usikker sex. Men jeg ville nu stadig lige vente når nu der har været en mens, kort ja men ens mens kan sagtens være lidt forskellig gang til gang. Min mens længde ændrede sig kontant inden jeg fik p-piller og den kan stadig godt finde på at ændre sig lidt, f.eks har den netop rykket opstarts dag efter 7 år med p-piller smiley

• #24   26. nov 2014 Team Grafik >> så har jeg misforstået det du skrev højere oppe i en kommentar til AMT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   26. nov 2014 Team: der er jeg ikke enig! Jo længere du er henne, jo værre.
    Og som 16 årig kan det godt være en lidt voldsom oplevelse ..

Og der kommer til at gå nogle uger, hvis bare skal tage den med ro og se tiden an, som nogen så dumt forslår..

• #26   26. nov 2014 Jeg tror ikke, du er gravid.

Kommentér på:
Gravid? Hjælp..

Annonce