{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Hvordan finder i tid? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg ville høre om i havde nogle super gode råd, til både at kunne passe sine lektier (går på gymnasiet), og have tid til at ride og passe hestene?
For jeg syntes godt nok at det kniber med at nå begge ting, og har desværre måtte opgive min ridning en del til trods for lektier - hvilket jeg rigtig gerne ville have lavet så meget om på som muligt. - Så hvis du har nogle gode råd, ville jeg blive rigtig glad for at hører dem.

Hav en god aften // Laura Nikolajsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan finder i tid?
  • #1   10. jan 2015
    Folk vil fortælle dig at det handler om at prioritere. Det gør det også - men vi har også forskellige grænser for hvornår nok er nok.

Da jeg gik på gym og havde lektier, kæreste, part, venner og job kunne jeg ikke kapere det - det blev for meget for mig. Det passede ikke ind, selvom nogen ville synes jeg havde masser.

Er så glad for at have fået en bil - det giver virkelig mere overskud til hest, end da jeg ikke havde og skulle cykle eller tage off. transport.
    Og er glad for at være på en uddannelse, hvor der ikke er særligt mange lektier/store afleveringer og derfor har jeg også mere tid til at have fri, når jeg har fri.

• #2   10. jan 2015 Skal du vente på bus efter skole? Det er et glimrende tidspunkt at læse lektier på. Jeg bruger også nogle gange pauserne, hvis det er noget jeg skal læse.

Ellers så tager jeg ud til hesten efter skole for også lige at få et pusterum og en pause derfra og så laver jeg lektier om aftenen. Ja, det bliver ofte lidt sent, men sådan er det. Nogle gange laver jeg slet ikke mine lektier.

• #3   10. jan 2015 Det burde ikke være noget problem.

Jeg har hest, fuldtidsstudie med en del lektier for (et par stykker mere end jeg havde i gymnasiet), eget firma, fritidsjob og styrketræning. Jeg når det hele og har faktisk ikke haft nogle pligter i dag eller imorgen.

Jeg er af den opfattelse at hvis ikke du kan nå det du skal i gymnasiet, vil du på ingen måde kunne nå det, når du flytter hjemmefra og får et rigtigt fuldtidsjob.

• #4   10. jan 2015 Sascha: Det er jeg så slet ikke enig med dig - jeg mener ikke at du kan drage en sammenligning mellem det at gå på gymnasiet og at have et fuldtidsjob. Når du får fri fra jobbet, så har langt de fleste altså HELT fri og man har mulighed for - for det meste - at køre hjem i bil. På gymnasiet skal de fleste vente på bus og er først sent hjemme, hvorefter de så skal lave lektier og det tager ofte et par timer.

Fint at du kan nå det hele, men det er ikke alle der har tid til det eller overskud til at have så mange ting på en gang.

• #5   10. jan 2015 Mange tak for jeres svar! - Skal faktisk med tog hjem efter skole det er bare sjældent der er pladser og så er det lidt svært at lave lektier hvis ikke man har en plads. smiley og så er jeg først hjemme kl. 16.30 for det meste..

• #6   10. jan 2015 Sandra: Nej, det kan man ikke just sige - jeg har altid taget det offentlige/cyklet på arbejde. Jeg kan forstå at Laura bor hjemme - dvs ingen indkøb, begrænset rengøring, begrænset madlavning (generelt begrænsede huslige pligter, fordi man er flere om det).

Hvis ikke man kan finde tid til hesten når man bor hjemme og går i gymnasiet kan jeg ikke se hvordan man skulle kunne det i fremtiden.

• #7   10. jan 2015
    Sascha - Synes netop der er kæmpe foreskel - også selvom man evt. bor hjemme. Jeg kunne slet ikke kapere det i i gymnasiet, men lige pt. er jeg under uddannelse til SOSU hjælper med 37 timer om ugen + weekend arbejde, så det er ikke helt en udtalelse der holder.

Folks grænser er forskellige og forskellige ting spiller ind på hvornår nok er nok.

• #8   10. jan 2015 Sascha: Jamen, jeg er så stadigvæk ikke enig - overhovedet.

• #9   10. jan 2015 Det skal også lige siges at jeg kæmper med en spiseforstyrrelse, og det tager rigtig mange af mine kræfter - men derfor opgiver jeg ikke hestene, da de er en utrolig stor støtte! Det er bl.a. Derfor at jeg gerne vil finde mere tid..

• #10   10. jan 2015 Laura: Det gør mig ondt at høre - håber det er i bedring eller kommer det snarest muligt. Du skal bestemt heller ikke opgive. (-:

• #11   10. jan 2015 Tusind tak Sandra smiley -ja jeg er i bedring.
    Hvor er det pænt af dig at skrive smiley

• #12   10. jan 2015 Så må vi erklære at folk er forskellige. smiley Jeg har selv taget gymnasiet, SSH, SSA og nu igang med sygeplejestudiet (og alle med jobs ved siden af for at få økonomien til at løbe rundt) og jeg synes aldrig det har været et problem - jo der har da været dage, hvor hesten har fået en fridag eller jeg har holdt træningsfri, men jeg har aldrig synes det var et problem. Det handler nok om stresstærskel, prioriteter og hvem man er som person.

Men når nu opretter skriver at hun har en spiseforstyrrelse, så kan jeg godt forstå hun ikke kan nå det hele. Det synes jeg er en vigtig faktor i det her, da man bruger mange kræfter på det.

Laura, umiddelbart lyder det ikke til du kan skære mere ned nogle steder, hvis du stadig gerne vil have hestene som støtte i din dagligdag. Altså. jeg tænker, du kan ikke skære ned på skolen, du kan ikke skære ned på lektier, du kan ikke skære ned på hestene og du kan heller ikke skære ned på søvn. smiley Har du evt en sød veninde, der kan få part på din hest et par gange om ugen, så du får tid til at lande og ikke behøver at stresse over din hest "skal være alene", plus du kan få en til at "vikariere" når man fx er syg eller på ferie.

• #13   10. jan 2015 Det lyder godt! (-:

• #14   10. jan 2015
    Det handler netop om hvem man er som person.

Jeg er møg introvert - så når jeg har brug en hel dag på arbejde, så er jeg meget fyldt op oven i hovedet og har brug for ro. Jeg har brug for at have tid til at kunne sidde foran computeren og bare sidde.
    Hesten er et sted hvor jeg kobler af og hvor man også godt kan være alene - fx under ridningen, hvis man vælger det.

Hvor andre er ekstroverte og foretrækker der er gang i den konstant fordi det giver dem energi.

Og ja, fordi det er forskelligt som sagt hvornår nok er nok - jeg har behov for at kunne bruge tid på at lave ingenting, det mener andre er spild af tid men uden den tid er dagen ikke den samme for mig og uden det bliver jeg træt og muggen.

• #15   10. jan 2015 Det er såmænd ikke fordi at hesten ikke kan tåle en fridag eller to - det er mere for mit eget helbred at jeg gerne ville mere ud til hestene, da de virker som lykkepiller for mig smiley

• #16   10. jan 2015 Jeg priotere, virkelig meget. Det er hårdt, rigtig hårdt.
    En normal dag for mig ser sådan ud:
    Skole - 8:00 - 15:00
    Bussen hjem - 16:00
    Så skal jeg spise, klæde om og sådan - 16:30
    Henter jeg hestene, og går i gang med den første - 18:30
    Anden hest - 20:30
    Også har jeg en hest der har pause hver dag: 21
    Jeg spiser så når jeg har fodret! Ofte er jeg færdig med det omkring kl. 22
    Lektierne eller træning kl. 22:30 (Alle stile og større opgaver bliver lavet i weekenden, normale lektier bliver lavet i bussen på vej hjem. Dermed har jeg sjældent lektier der hjemme så tiden kan bruges på lidt styrke træning)
    Så går jeg i seng, så bad om morgene og forfra.

-Jeg går så kun i 9 kl. men jeg planlægger min tid!

Jeg har arbejde hele tirsdag, og derfor er der ingen ridning på mine egne denne dag. Arbejder dog med heste hele dagen efter skole.

• #17   10. jan 2015 Det første halve år af 1.g her før juleferien gik rigtig fint for mig med pony, skole, lektier og lidt arbejde smiley
    Men herefter juleferien er der virkelig kommet et pres på og jeg fungere slet ikke med min pony nu her efter skole smiley Vil rigtig gerne men det kokser totalt smiley Tror lidt det er vejret der påvirker mig men er ikke helt sikker smiley

• #18   10. jan 2015 Det er jeg ked af at høre allroundrytteren.. smiley - virkelig stærkt gået Lene! Det tager jeg hatten af for smiley

• #19   10. jan 2015 Jeg bor hjemme og tager offentlig transport som jeg også skal vente på men det tager ca. 20 min at køre hjem når bussen kommer og ponyen står pt. 1 km hjemmefra.
    Jeg er bare så afkræftet i weekenderne...

• #20   10. jan 2015 Men Laura måske kunne du prøve at tage ud og ride i ganske kort tid også hjem at lave lektier, det er bedre med lidt hestekontakt end ingen smiley Prøv evt. at privoritere det ind smiley

Bare et forslag smiley Jeg er et menneske ligesom Krikken der har brug for at lave ingenting altså aflslapning og fred og ro for mig selv smiley

Men det skifter lidt med hvordan tingene hænger sammen i hverdagen med mig pga. vejret skifter mit humør og jeg får ikke nok søvn i hverdagene 7 timer ca. smiley

• #21   10. jan 2015 Tusind tak for rådet allround rytteren smiley det vil jeg gøre smiley

• #22   11. jan 2015 jeg går på gym og har hest, venner og arbejde ved siden af. Det handler selvfølgelig om protiering, men mest af alt synes jeg det handler om planlægning. Planlæg dine dage. Du kan jo se dit skema på Lectio og så må du planlægge alt efter hvad du skal læse osv til fagene. Lav lektierne den første aften hvis det er muligt. Det er ikke alle det kan klare det og hvis du føler du ikke kan det ville jeg anskaffe en part som har tid. Jeg har valgt at flytte min hest til en opstaldnings sted hvor de gør alt udover at ride. Det giver også lige en time ekstra og de dage jeg ikke kan nå det ved jeg min hest bliver passet:)

• #23   11. jan 2015 Tja, uanset hvordan man vender og drejer det, så handler det jo stadig om prioritering. Man må prioritere det højest, som er vigtigst for en - både det rent logiske, som fx skole og job, men også det, der er vigtigt for at man kan fungere, fx søvn, fritidsaktiviteter (hest), alenetid eller tid med venner.

Det handler alt sammen om hvad man vil og/eller skal, og så prioritere efter det. Og så skal du huske på, at du bare er et menneske, du KAN ikke nå alt. Hvis det er vigtigt for dig at være ved hesten, for at du kan fungere optimalt, så er det ok, at du engang imellem prioriterer det over lektier. Selvfølgelig skal du gå op i din skole, men der sker ikke noget ved, at du ikke når alle dine lektier, eller at de ikke bliver lavet lige grundigt, hvis du i stedet bruger tid på det, der får din hverdag til at fungere. :o) Så lad være med at få stress over, at du skal nå det hele - det er ok, at man ikke når det hele altid. :o)

• #24   11. jan 2015 Nu har jeg jo den holdning at jeg ikke vil ride HVER dag men 3-4 dage om ugen, og derfor har jeg aldrig trænet og vænnet min hest til mere arbejde end det. smiley Dog er jeg hos min hest og ordner med foder og muger ud hver dag + ordne hove pt. Desuden viser nyere forskning at hestene bygger musklerne op hurtigere og på en sundere måde hvis de får hvile(musklerne får tid til at restituere sig) hver anden dag.. (Så det er er bare et + for mig) smiley Jeg har arbejde, børn og hus.
    Så jeg plejer at ride mandag, onsdag og fredag.
    Hvis jeg har aftensvagt ser det sådan ud:

Står op kl. 05.15. ordner mig og børn, kører de i skole/Sfo. Og tager op til hesten så jeg er der kl. 07. +/-. Sadler op og går i ridehallen så jeg er der ca. kl 08-09 +/-
    Er tilbage i stalden omkring kl 9 og sadler af og fodrer med vit/min osv og smider hesten på fold. Muger ud og ordner med hø og foder. Er hjemme 10-11 tiden. Så får jeg en time +/- på øjet. Står op og går i bad og ordner mig + husarbejde og kører på arbejde kl. 14. Kommer hjem mellem 22.30-00.30. (alt efter hvilken vagt) og går i seng.

Arbejder jeg tidligt ser dagen sådan ud:
    Står op kl. 05.15. Ordner mig og børn og kører de i Sfo og videre på arbejde. Når jeg er færdig kl. 15. kører jeg (nogle dage tager børnene bus hjem) hjem/op til hesten og fylder hønet. Så tager jeg hjem spiser og hygger med børn/ordner hus og ca kl 19 tager jeg op til hesten og er i ridehuset ca kl. 20-21. Tilbage i stalden og give vit/min og muge ud. Er her hjemme ca 22.30- 23. og går så i seng.
    Tirsdag, Torsdag, lørdag og søndag kører jeg op til hesten når det passer ind i programmet. Dog ikke meget senere end kl 16. Her muger jeg ud, fylder hønet, giver vit/min ++ og nusser lidt med hesten.

Det hele handler om prioriteringer. Dengang jeg studeret til pædagog (arbejder som socialpædagog) havde jeg også hesten og jeg nåede det hele. Da havde jeg skole, lektier, hest, hus, arbejde og børn. Så prioriter, prioriter, prioriter hvis du virkelig ønsker hesten og ridningen. Du skal dog være sikker på at du er villig til at gå ned på nogle ting. Det er ikke fair for hesten at du ikke gør det hel hjertet og har glæde af samværet smiley Det skal være sjovt, afslappende og ekstra glæde i hverdagen og ikke sure pligter der dræner dit gode humør og stresser dig. smiley

Hesten er mit frirum og glæde. Ja faktisk den der holder mig kørende smiley Han er mit liv og mest værdifulde ejendel smiley

Mvh TT

• #25   11. jan 2015 Selvfølgelig drejer det sig om prioritering.....men der er et begrænset antal timer i døgnet uanset hvordan man vender og drejer det.
    Jeg solgte min hest da jeg blev forfremmet, og selvom det gør ondt hver dag, så ved jeg jeg gjorde det rigtige - både for ham og mig smiley
    Hvis jeg skulle nå hest i hverdagen, skulle jeg op kl 5:00, på arbejde, hjemme kl 20:00. Spise og Ud til hesten og derpå være sammen med min kæreste.
    På papiret kan det sagtens lade sig gøre, men det ville ikke være det rigtige for mig, da det betyder meget for mig at jeg har et forhold til min hest og har tid til at se ham og hygge med ham.
    Så selvfølgelig kunne jeg prioritere anderledes, men så skulle jeg gå på kompromis med hvordan jeg synes jeg vil have hest (ordentlig tid til træning/samvær/hygge, tid til at gøre boksen helt ren, ordentlig tid til at tilse hesten m.m), og det var jeg ikke interesseret i.
    Jeg får sikkert modsvar til dette, men jeg synes det er en smule arrogant at sige; du skal bare prioritere, det kan jeg smiley

• #26   11. jan 2015 Og så håber jeg selvfølgelig at du får det bedre ift din spiseforstyrrelse, og hvis gesten virker som "medicin/terapi", så prioriter den så meget som muligt, da det vigtigste er at få bugt med den daglige kamp det er at have en spiseforstyrrelse.
    God vind fremover smiley

• #27   11. jan 2015 Camilla det helt rigtigt, jeg var ved og gå ned på det i sommers. Fik den 3 pony fra min søster og havde lige købt mig en unghest. Havde ikke regnet med jeg skulle overtage nummer 3 også.
    Vi begyndte så i skole, med den nye skolereform. Det var en opvækker lange dage, mistede lysten til hestene. Ville endelig bare gerne sove og lave intet når jeg kom hjem fra skole det tog mig et par måneder og få mig selv ind i en rytme og finde glæden ved hestene igen.

Når dette sker er tingene ikke så sjove som de burde være.

• #28   11. jan 2015 Jeg har valgt at finde mig en pige til at ride min hest lidt, da det giver mig en del luft, når jeg har mange lektier og afleveringer smiley

• #29   11. jan 2015 Jeg har også en part til min pony for at få lidt mere tid til lektierne smiley Men det er ikke det samme hvis man har brug for opmærksomheden ved hesten for at få hverdagen til at fungere ... bare 30 min ude ved hesten gør mere end ingenting smiley

• #30   11. jan 2015 Det er sandt, men de dage min veninde rider den, er jeg selv henne og sige hej og nusse lidt smiley

• #31   11. jan 2015 Camilla - Og netop fordi der er et begrænset antal timer, handler det jo om at prioritere, hvad man vil bruge dem til.

Hvis man hurtigt bliver stresset, har man måske brug for flere pauser og mere 'alenetid', så handler det jo om, at man skal prioritere det højere end andre ting. Og så må man prioritere hesten ned. Har man brug for at være sammen med andre, prioriterer man nok det højere end alenetid.

ALLE kan prioritere, og alle gør det. Man prioriterer bare forskelligt. Jeg er fx en person der har brug for meget tid til bare at slappe af og være mig selv, så det prioriterer jeg højt, da jeg ellers ikke kan fungere. Det betyder så, at jeg er nødt til at prioritere andre ting ned - fx min hest eller mit studiejob.

Og du prioriterer jo også din tid. Det lyder til, at du prioriterer dit job højt, og samtidig har du nogle prioriteringer i forhold til hesten og hvordan den skal passes, og det vil du ikke gå på kompromis med. Så kan man enten vælge at prioritere job eller hest ned - og da vælger man enten det man helst vil, eller det der er bedst for en/ens familie. Det er individuelt hvad man vil vælge, men det handler jo alligevel om hvad man som person prioriterer højest. :o)

Man skal prioritere det højest, man synes er vigtigst, og det gør vi vel alle sammen, på en eller anden måde. Nogle gange betyder det så, at man er nødt til at vælge nogle ting fra.

• #32   11. jan 2015 Tusind mange tak for alle jeres svar smiley er rigtig taknemmelig over at i er villige til ar bruge jeres tid på at hjælpe smiley

• #33   11. jan 2015 Det jeg opponerer imod er at det lyder som om, at hvis man bare prioriterer sin tid så kan man sagtens få tid. Det er langt fra altid korrekt. Når man f.eks. er på kurser e.l. så har du ikke mulighed for at prioritere dig ud af det (bortset fra ved at sige nej til det job, og så har man pludselig masser af tid men ingen penge smiley ).
    Ja, vi prioriterer, men for mig er det ikke tid, men værdier/holdninger/ønsker til hvordan jeg skal holde hest smiley

• #34   11. jan 2015 Jeg er introvert, så det fungerer ikke altid så godt for mig med lektier, HF og hest. Når jeg kommer hjem er jeg nemlig totalt drænet, fordi jeg jo har været sammen med mennesker hele dagen som jeg har skulle forholde mig til, og har bare brug for ro. Derfor er det ofte et valgt imellem hesten og lektierne, hvor lektierne så bliver lavet morgenen inden jeg skal i skole. Dårlig plan, men sådan kører det lige nu.

Ved ikke hvordan jeg ellers skulle gøre det, for jeg har også brug for ro til mit hoved, så jeg kan stå op næste dag og være på smiley

• #35   11. jan 2015 Camilla - Det er ikke det jeg mener, med at prioritere. :o)

Det jeg mener er, at man skal finde ud af hvad der er vigtigst for en, og så prioritere det højest, og måske gå på kompromis med noget andet. :o)
    For nej, man KAN ikke have tid til alt, så man må vælge hvad der er vigtigst at bruge tid på. Og det gør man jo så netop ud fra ens interesser, holdninger, værdier, ønsker osv.

Men hvis man er på kursus, så har man jo valgt, at det er vigtigt for en, at tage det kursus - og så må man prioritere det højere end fx tid til hesten. Hvis man er en person, der slet ikke kan undvære hesten, så må man prioritere hesten højere, og ikke tage på det kursus. Eller skære nogle andre ting ned i stedet.

Hvis det vigtigste er hesten, og man har et job, der ikke giver en tid til at passe den som man vil, så kan man enten skille sig af med hesten, eller finde sig et job, der giver mulighed for at man kan passe den som man vil, uden at skulle gå på kompromis. Vil man ikke af med sit job, må man beslutte sig for hvilken af de to ting der er vigtigst, og om man evt. kan prioritere hestens pasning lidt ned, for at kunne få plads til begge dele. Det handler stadig om prioritering. :o)

Og ja, vi prioriterer netop ud fra holdninger, ønsker, værdier osv. :o)

• #37   11. jan 2015 Hippie - Jeg ser sådan på det, at du ikke får noget ud af at være i skolen, hvis du ikke har det godt. Så for mig er det bedre at bruge tid på at have det godt, så man kan overskue skolen, for ellers får man intet ud af det.

Hvis det betyder, at man skærer lidt ned på lektierne, så er det for mig at se bedre, end at man bruger meget tid på lektierne, så det går ud over ens humør og velbefindende, hvilket så igen går ud over præstationen i skolen.

Jeg mener det er en god investering, at bruge tid på at gøre det, der gør en glad. Jeg har det som dig, jeg har også brug for fred og ro, når jeg kommer hjem. Og ja, nogle gange går det ud over lektierne. Men hvis jeg ikke tog mig den tid hver dag, til at koble fra, ville mine skolepræstation være meget dårligere, end den er, når jeg ikke får lavet alle mine lektier lige godt. Så for mig er det ihvertfald bedre at prioritere mig selv over lektier, da jeg ellers slet ikke får lavet nogle lektier og ikke er frisk til næste skoledag. :o) Giver det mening?

• #38   11. jan 2015 CTS:
    Nu er det jo ikke fordi jeg ikke har det godt. Eller jo jeg har det heller ikke godt, psykisk, men det har ikke noget med skolen at gøre. Jeg er bare den type menneske, som har behov for at kunne være for mig selv i et godt stykke tid bagefter, når jeg har været i skole. Uddannelse er ikke rigtig indrettet til introverte mennesker...

Men ja det giver mening. Får heller ikke lavet alle lektier på nuværende tidspunkt, fordi jeg bliver nød til at vælge, hvad jeg har overskud til. Og jeg KAN ikke få lavet det hele, fordi jeg også bliver nød til at have ro til mit hoved engang imellem. Ellers kammer det over, og så kan jeg ingenting.

• #39   11. jan 2015 Hippie - Nej, det var heller ikke det jeg mente. :o) Jeg mener bare, at hvis man som introvert ikke passer på sig selv, og giver sig selv tid til at koble fra og få ro fra al dem stimuli, man får i løbet af skoledagen, så kan man let ende med ikke at have det godt - og det gavner ikke nogen. :o) Så det er, for mig at se, klart det bedste, at man som introvert giver sig selv tiden til det, og så måske går lidt mindre op i lektierne. For hvis man bare knokler på, uden at give sig selv ro, ender det måske med at gå mere ud over skolen, end hvis man 'bare' lader lektier ligge engang imellem. :o)

Og det er jo også som du siger, at giver du ikke dig selv ro, så kammer det over, og så kan man pludselig ikke magte noget af det. :o)

• #40   11. jan 2015 CTS:
    Det var også bare for at være sikker på, at du ikke havde misforstået mig smiley

• #41   12. jan 2015 Puha, jeg kender det ALT for godt. 2g, hest, lektier, afleveringer,venner og kæreste.

Tit bliver jeg træt af mig selv, at jeg ikke har mere overskud, men har lært at sige til mig selv, at det nok går alligevel. Hesten bliver ikke redet hver dag i ugen, får et par fridage, kæresten må passe sig selv når jeg laver aflveringer og vigtigst af alt, sætter jeg tid til at slappe totalt af og bare lade op. Så må lektierne lige tjekkes op på, inden timen. Tit kan jeg sagtens være med alligevel, og er fint med i afleveringer, som andre siger bliver de lavet i weekenderne. Men bare lær at sige pyt. Det går nok det hele, så længe du kan lide det, du laver. smiley Knus Nina

• #42   14. jan 2015 Nu har jeg mine heste hjemme, men lige pt. Står den ene hest 30min i Bil fra hvor jeg bor + jeg rider en hingst som står 10min på cykel væk. Jeg har arbejde i weekenden, og det er normalt også der jeg har mest travlt.

Jeg har planlagt hestens fridage inden ugen starter, så det kan passe sammen.

Jeg har så valgt at priotere veninderne fra, og satse på min sport i stedet for. Nogen gange kan der komme et lille overskud som godt kan bruges på veninder, men der foretrækker jeg at sove, det er jo forskelligt for menneske til menneske.

- jeg går i 1.g

• #43   14. jan 2015 Jeg havde ikke tid til at ride ordentligt, da jeg passede hest. På det tidspunkt havde jeg ikke arbejde, kun skole + lektier, men kunne alligevel kun ride 2 gange om ugen. Du kan da sikkert SAGTENS prioritere din tid, så du kan nå det hele, men spørgsmålet er så bare, om du synes det er fedt. Jeg går i 3.g og har lige nu skole, lektier + arbejde i weekenden, men jeg ville altså ikke have tid til en part lige nu, alene af den grund, at jeg ville føle mig presset på tid smiley

Kommentér på:
Hvordan finder i tid?

Annonce