{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

ADVARSEL MOD HESTEBUSSEN!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne advare mod dårlig erfaringer med Hestebussen.
Hestebussen er et transport firma, der fragter heste rundt i landet.
Havde aftalt med dem, at de skulle samle min nykøbte hest op i Hadsten og køre den til Herlev.
De ankommer til Hadsten ved en 9 tiden, hvor chaufføren tropper op i træsko og en ugidelig attitude. Ejerne af hesten (på daværende tidspunkt) trækker hesten frem og prøver at læsse ham. Da han desværre ikke er så glad for at blive læsset, bakker han ud og vil vende rundt. De prøver nogle gange mere og han får på et tidspunkt revet sig løs og løber mod vennerne, der er her gået omkring 15 minutter, af den halve time, som de sætter til side, til hver hest. Da ejeren kommer tilbage med hesten, har chaufføren allerede lukket for bilen og er på vej til at køre væk, da hun ikke mener at han ikke kan læsses. Jeg får herefter et opkald fra chaufføren med de triste nyheder og hun tilbyder at komme igen næste uge, og prøve igen, hvis vi kan finde noget beroligende til ham, da hun stærkt mener at hesten er "sur og uhåndterbar". Vi afslutter samtalen og bliver herefter ringet op af ejerne, der fortæller mig, hvordan og hvorledes det er forløbet. Jeg tænker at der ikke er noget at gøre og vi må prøve noget andet. Jeg får her en besked fra chaufføren af, om at hun beklager at hun ikke kunne få ham med, men beder mig om at overføre 1100 kr, på hendes konto.
Jeg går så ind på deres hjemmeside, for at tjekke hvorfor jeg skal overføre disse penge. Der står så under deres kørselsbetingelser, at det er op til chaufføren selv om at vurdere om hesten er i stand til at blive læsset. Chaufføren har til enhver tid, ret til at køre fra stedet uden hest og opkræve fuld betaling af kørslen.
Det første jeg tænker, er selvfølgelig at det er pisse irriterende at jeg skal af med så mange penge for ikke en skid. Men da det er et af deres betingelser, overfører jeg pengene, og kontakter et andet selskab, der kommer den følgende dag og samler ham op. DET SKAL HER TIL SIGES AT DET TOG DET ANDET SELSKAB 5 MINUTTER AT LÆSSE HAM, UDEN BEDØVELSE ELLER STORE KOMPLIKATIONER. Mit spørgsmål her er så, hvorfor fanden jeg skulle give 1100 kr. til nogle der er for inkompetente til at finde ud af at læsse en hest, når man efterfølgende finder ud af, det sagtens kunne lade sig gøre???

ADVARSEL!!!! BRUG IKKE HESTEBUSSEN, HVIS I SKAL HAVE KØRT JERES HESTE!!!! DE ER NOGLE PENGEGRISKE S***.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL MOD HESTEBUSSEN!!!
  • #1   21. jan 2015 Det kunne jo også være, at din nye hest bare ikke havde en god dag den dag.... smiley

• #2   21. jan 2015 Det er ikke så meget om han havde en god dag eller ej, men de bruger ikke engang den halve time på at prøve... det er det jeg ikke kan forstå og at det kan være så nemt for en anden...

• #3   21. jan 2015 Men det står jo i deres betingelser, og så er der jo ikke noget at gøre ved det. smiley

• #4   21. jan 2015 Jeg kan sagtens forstå din frustration, og jeg synes personligt det er at røvrende folk, når arbejdet i realiteten ikke er gjort.

• #5   21. jan 2015 For det første må du, så vidt jeg ved, ikke hænge nogen ud i forum, dette må vel også gælder firmaer.
    Næste gang må du læse reglerne nærmere og kende dine rettigheder - det er jo dit job. I så fald ville du på forhånd vide, at du skulle betale uanset hvad (og måske fundet et firma som ikke har samme regel om dette. Desuden tænker jeg på om du ikke kan forlange at de bruge den halve time, som firmaet reklamerer med?

• #7   21. jan 2015 Men firmaet har jo stadig transportudgifterne og kan vel i og for sig ikke gøre for, at hesten er "tvær" den pågældende dag?
    Diskussionen omkring hvorvidt chaufførens beslutning er en anden, men firmaet har stadig kørsel til og fra afhentningsstedet smiley

• #8   21. jan 2015 Om hesten er træls eller ej, så skal de da som minimum forsøge at læsse den i den afsatte tid til det, medmindre ejer vælger at sige stop, det ski det de bliver betalt for!

• #9   21. jan 2015 Sjovt, de to gange jeg har brugt dem har det været fint og kender nogen som altid bruger dem. Synes dog det er mystisk at man skal betale alligevel og de ikke får brugt den halve time på det. De kunne vel om ikke andet halvere prisen så.

P.s så trak jeg selv hestene op, men de har før trukket den ene op uden problemer.

• #10   21. jan 2015 Hvis det er sådan der står i handelsbetingelserne så er det det du skal betale.
    Sådan er det ...
    og om hesten så ville læsses eller ej, har chaufføren jo så bestemt at det kan den ikke i den situation

• #12   21. jan 2015 de har jo afsat tid til at køre turen med din hest og måske sagt nej til flere andre, så selvfølgelig skal de have betaling

det er super surt, men vil ikke mene det har noget med chaufføren eller firmaet at gøre at din hest ikke ville læsses når du selv skriver at den kan være svær

selvfølgelig skulle ejer have lov til at forsøge at læsse i den halve time hvis det var aftalen, men hesten var helt sikkert ikke kommet op af den grund når den ligefrem stikker af

• #13   22. jan 2015 Uanset hvad der står i betingelserne, så er det transport af et DYR ikke en ting! Alene det bør være med i beregningen af tiden og ikke mindst bør der være en form for "bevis" på at chaufføren er kompetent.
    Synd du og sælger skal have sådan en skuffende oplevelse.
    Effie blev kørt sidste år af mindre vognmand, der gjorde det helt ok.
    mvh merete

• #14   16. mar 2015 Nu er det mig der er hende den "ugidelige"
    Jeg er på ingen måde ugidelig og jeg vil sige at jeg prøvede ifølge min tracker over 30 min. Jeg har til opgave at transportere en hest. Ikke at lære den at blive læsset. Da dyret stikker af fra os og springer over små hegn og ud mod vej, vurderer jeg at hesten ikke vil være til at få med uden beroligende midler. Nogen gange skal man ikke kæmpe unødigt med dyret. Jeg går ind for at give hesten en god tur. Og ikke ejeren. Kan godt forstå at det er surt at betale for det. Men det var ikke min hest, der stejlede, bukkede og sparkede. Jeg skal også kunne stå inde for hvad jeg gør. Og jeg tror jeg gjorde hvad der var forsvarligt.
    Det er meget få heste jeg ikke kan få med. Og din hest var ikke på nogen måde i humør til at gå op i min bil.
    Hvorfor ved jeg ikke. Men du skal ikke kalde mig ugidelig. Du skal ikke svine mig til. Jeg forsøger at passe mit arbejde. Men jeg skal ikke risikere liv og lemmer. Hesten sparkede flere gange efter mig og de folk der var med. Den stejlede ret højt Og med hensyntagen til hestens ve og vel, så valgte jeg at lukke. Og faktisk i enighed med de folk der skulle hjælpe med at læsse. Fik at vide det var en fornuftig beslutning.
    Mvh Mette

• #15   16. mar 2015 Og det var halv pris jeg bad om.

• #16   17. mar 2015 Men det er bare ikke de samme ting jeg får af vide af dig, som jeg gjorde af de tidligere ejere. Så jeg er rimelig skuffet over det. Men som firmaejer, må man kunne tage imod ris og ros, uanset om man vil det eller ej. Jeg fortæller blot om min oplevelse med jer, som hestetransport. Det skal være op til andre om de vil tage min oplevelse med i overvejelserne eller ej. Jeg håber bare for dem at de så får en bedre oplevelse med jer end jeg gjorde..

• #17   18. mar 2015 Men måske skulle man tjekke op på fakta. Jeg kan finde min skive fra den dag. Den viser præcis hvor længe jeg holdt. Derudover så er det mest tillægsord som ugidelig jeg reagerer på. Desværre satte jeg ikk min overvågning til at optage. For så kunne du med selvsyn ha set problemet.
    Jeg tager gerne mod kritik hvis det er berettiget. Men synes du fordrejer sandheden. Og de der skulle hjælpe med at læsse var jo bange for hesten. Slutteligt så får jeg jo først info om at den kan være svær at læsse, da jeg er ankommet. Igen lidt dårlig info. Du glemte også at fortælle at jeg tilbød at prøve igen til en mindre pris, netop fordi du havde betalt for mit første forsøg. Og min beslutning blev taget udfra hestens opførsel på dagen. Og jeg vurdere den ikke egnet til lejlighedstransport.

• #18   18. mar 2015 TS: må ærligt indrømme at jeg syntes det er for dårligt af dig at skrive om en siuation du ikke har medvirket i. Du ved altså ikke hvad der er sket og heller ikke om tidligere ejer har fordrejet sandheden. Jeg forstår godt man skal betale selvom hesten ikke kommer med, firmaet har brugt udgifter samt tid på at køre ud til afhentningsstedet. Disse udgifter skal da forståeligt nok dækkes uanset om hesten kommer med eller ej!
    Kan også se at chauførren er kommet ind på banen, og det er jo et helt andet billed der tegner sig! Vis hesten direkte har været farlig for sine omgivelser - og der har været flere personer til at forsøge at læsse den. Ja så kan jeg altså godt forså at det bliver sagt nej, det er jo udelukkende for hestens bedste at der bliver sagt nej! Var den blevet tvunget ind, så havde hesten været stresset hele vejen og højst sandsynligt ville den aldrig gå ind i en trailer eller transporter igen. Ved at sige nej, få har hesten fået muligheden for er forsøg mere hvor tingene ikke bliver stressende for den.

Kommentér på:
ADVARSEL MOD HESTEBUSSEN!!!

Annonce