{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Hævet piercing med let betændelse {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg fik lavet en helix piercing i mandags, og har troet jeg har været hygiejnisk, men det har jeg ikke været nok...
Mit øre er ret hævet og der er lidt betændelse i..

Hvad skal jeg gøre for at rense det? Siden mandags har jeg siddet med øret i saltvand 2 gange dagligt og fulgt instrukserne fra min piercer.

Min mor vil have mig til at bruge klorhexidin - hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet piercing med let betændelse
  • #1   7. mar 2015 Du skal bruge klorhexidin, og sørge for at der er HELT tørt omkring.
    Derudover hvis du selv har lidt feber eller din hals driller lidt så har du bakterier i kroppen, og det kan være derfor du har fået en infektion i øret.
    Hilsen Sygeplejersken smiley

Og bliver det ikke bedre skal du desværre tage den ud.

• #2   7. mar 2015 Hvad med saltvandet? smiley

Vil virkelig helst undgå at tage den ud, men kan godt se, at det nok er den sidste udvej..

• #4   7. mar 2015 Nej, du skal ikke bruge klorhexidin.. Mange af de bedste piercere vil STÆRKT fraråde dig at putte det på din nye piercing. Bliv med med at bruge saltvand, som du selvfølgelig har kogt først.. Du kan også bruge uparfumerede sæbespåner.. Det gjorde jeg da min navlepiercing var betændt og det virkede smiley

• #5   7. mar 2015 Melanie - Må jeg lige høre, hvorfor bliver klorhexidin frarådt? Det fik jeg at vide jeg skulle rense min piercing med :3.

• #6   7. mar 2015 Bad piercingen i isotonisk saltvand hver dag. Tag den IKKE (!!!) ud, mens der er betændelse i, det er virkelig først allersidste udvej. Du kan risikere at lukke betændelsen inde, så der dannes en byld. Betændelsen skal nok gå over hvis du plejer den med saltvand, men det tager altså mere end et døgn. Det bliver først værst hvis du tager den ud smiley

• #7   7. mar 2015 Klorhexidin stopper såret i at hele, så "skaden" ikke selv kan reparere det, hvis man kan sige det sådan. Det holder det hele åbent i stedet for at såret selv får tid til at hele naturligt og på den rigtige måde.

• #8   7. mar 2015 Min piercer fortalte mig at det er for krads at bruge på en ny piercing og det har nogle depotegenskaber, som kan skabe resistens. Jeg har aldrig brugt det til mine piercinger og kender ingen der gør. Altid saltvand eller uparfumerede sæbespåner, hvis der går betændelse i.

Det er måske forskelligt hvad folk siger, men jeg ville ikke bruge det.

• #9   7. mar 2015 Tak, det vil jeg da kraftigt tage til eftertanke, og så få fat i noget saltvand :).

• #10   7. mar 2015 skulle til at sige Klorhexadin da jeg selv har brugt det til min helix men nu kommer man da i tvivl når man hører det ikke skulle være godt smiley
    kan bare sige af egen erfaring at hav en god lås på din helix! min er blevet skæv i hullet fordi den pircer ikke var dygtig nok til at vejlede mig smiley

Kommentér på:
Hævet piercing med let betændelse

Annonce