{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hegn
  • #1   16. mar 2015 Poda hegn skulle være godt smiley

  • #2   16. mar 2015 Hej smiley
    Jeg har været med til at lave folde flere gang... Hvordan hegn der er bedst kommer jo an på hvad man har af penge.. smiley Havde jeg nok penge ville jeg gerne have vedligeholdelsesfrit hegn med strøm tråd på indersiden.. Men det kan jeg bare glemme medmindre jeg vinder i lotto smiley
    Det mest brugte og billigste er almindeligt ryom tråd. Så har man bånd, men det går nemmere i stykker da det ikke er så vejr bestandigt. Så har man rimfaxe hegn (som jeg håber jeg kan få på min fold) som er stærkt (plastik agtig)og holder længere end ryom(navnet) tråd. Så har man almindelige træ hegn der både koster og skal vedligeholdes. Man kan også få elastik hegn. Ved disse hegn er afstanden mellem pælene utrolig vigtigt at det overholdes. Har hørt om heste der har ladet livet pga at de faldt ind i det og ikke kunne komme op så de lå der og fik støt til de døde smiley men kender nogle der har et og er glade for det smiley
    Det vigtigste er nogle solide hjørne stolper og gerne nogle solide pæle imellem hvis det er et langt lige stykke. Jeg foretrækker så tykke pæle som muligt rundt om det hele. Mange bruger dog ø 6/7 og ø 10 i hjørner. Vi bruger for det meste en stor tung hammer til at slå pælene ned i jorden med. Men man kan nemt købe en pælehammer. Jeg synes dog ikke det er nemmere.. Spørg endelig løs hvis du ikke har fået svar på noget du lurer på smiley
    Billede er af mit drømme hegn smiley


    profilbillede
  • #3   16. mar 2015 tak skal i ha ja det hegn er jeg også hele vilde smiley med men det koster får mange penge jeg har tænke på noget tråd hegn hvor nogle af pæle er af telefonpælen det er noget som holder smiley

  • #5   17. mar 2015 Støb hjørnepælene fast. Det er et ret stort pres, der er på dem.

    Jeg har træstolpe hegn. Hjørnestolper Ø16, Ledstolper Ø 10 og alm. pæle Ø 7
    Rebhegn. Der er 30 års rådgaranti på pælene. Rebtråden er valgt, fordi det er lettest for rådyrene at se, så de ikke springer ind i det.

    Mit hegn er 5 år gammelt, og den eneste skade jeg har haft på det, er en knækket hjørnepæl, fordi naboen kørte på den med traktoren.



  • #6   17. mar 2015 Mine folde er lavet af de tynde pæle fra jem og fix (5 cm) med "rundt" hvidt tråd.

    Hvis hestene går i panik og løber ind i hegnet, ja så knækker pæle og tråd.. Hellere det end at hesten bliver skåret midt over fordi hegnet så bom fast smiley


  • #7   17. mar 2015 JGR - Derfor er Rimfaxe hegnene fantastiske da det er umuligt med den smiley

  • #8   17. mar 2015 Ja når jeg vinder i lotto, så er det da også det det bliver sat op her, af en sexy handyman smiley

  • #9   17. mar 2015 JGR - Rimfaxe er til at betale sig fra smiley 3250kr for 400meter smiley

Kommentér på:
hegn

Annonce