{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der bidder1
  • #1   17. mar 2015 En masse træning og tålmodighed! Hold fast når han stejler selvom det er svært. Hvis du giver slip så har han jo vundet. Når han så endelig står, skal du huske at rose ham! Jeg havde samme problem med min hoppe. Hun gør det heldigvis ikke længere efter en masse træning og tålmodighed smiley

  • #3   17. mar 2015 Som de andre siger, må du ikke slippe hverken når den bider eller stejler mm. Selvom det er svært. smiley
    Jeg har en unghoppe, der ikke synes det er særlig sjovt. Hende tager jeg mig god tid med, det skal ikke gå for hurtigt og det skal føles rart og ikke en surt pligt for både hest og rytter.

    - Jeg startede med at nusse hende på benene, indtil hun stod bum stille og ikke viser tegn på ubehag
    - Så begyndte jeg at løfte benene (Hun bakker osv.) Her holder jeg bare fast indtil hun står stille.
    - Nu er jeg nået til at prikke/lave bevægelse ved hoven. Her skal hun også stå stille.
    - og så skal jeg til at rense dem rigtigt

    Det tager sin tid, men hvis man gerne vil have en hest der kan det, må man bruge sin tid på det smiley


  • #4   17. mar 2015 din hest har nok lært at du slipper når den stejler eller lignende - det er altså ikke fordi den har 'vundet' over dig, eller vil 'tage magten' fra dig, men simpelthen fordi den ved at du slipper hvis den gør det.
    som byttedyr er benene det aller vigtigeste fra hesten, og derfor kan det være svært for nogen heste at 'overlade' sine ben til et rovdyr. Den syntes sikkert det er lidt ubehageligt og har fundet ud af at ubehaget forsvinder hvis den stejler eller lignende.

    Jeg ville begynde at løfte hestens hove i meget korte perioder, så den ikke nåede at stejle eller bide, men simpelthen fandt ud af at hvis den stod stille, så blev benet sat ned. Du kan eventuelt have en til at hjælpe med at holde hesten så den ikke kan bide eller stejle i starten smiley
    HVIS hesten så bider eller stejler så forsøg så vidt muligt at holde hoven løftet eller i det mindste have hænderne på den. så snart hesten står stille slipper du med det samme. Dette lærer hesten at den ubehagelig situation holder op hvis den står stille smiley

    Så må du eventuelt rense hver hov over 2-3 gange i starten så hesten ikke behøver have den løftet så længe smiley


  • #5   17. mar 2015 Enig med Louise sine råd smiley følg dem smiley
    Mvh TT


  • #6   17. mar 2015 Du er nødt til at finde ud af hvórfor hesten gør som den gør.
    Det sp nemt bare at sige, dumme hest, gør så hvad jeg siger..

    Jeg har selv stået med ung ismule, som havde SÅ svært ved at få renset baghove, i stedet for at skælde ud og slå, så fandt jeg ud af at han havde meget dårlig føling med sine bagben, derfor var det utroligt svært for ham.

    En ponyhoppe jeg i min barndom havde pary på, sparkede mig da jeg tog bagben og ville rense hov. Idag skammer jeg mig så inderligt over, at jeg klappede hendws bagdel og råbte føj smiley for igen, det var IKKE frækhed, men pga af smerter, hun havde spat...


  • #7   17. mar 2015 I heste verden handler det ikke om at tabe eller vinde. Start stille og bare forvent at den ført løfter hoven, meegt kort tid. Langsomt kan du så øge tiden uden at rense dem, indtil du kan stå me benet så længe så du kan rense dem.
    Sådan lærte min plag det på 2 uger smiley
    En hest stejler kun ved smerte eller i en presset situation, og for mig lyder det ikke som smerte, men som en hest der aldrig rigtig har lært at få renset hove. smiley


  • #8   18. mar 2015 Tak for svarene allesammen smiley
    Han løfter sit ben når jeg skal strigle det. Men stejler når jeg skal rense det.. På bagbenet ligger han ligesom an til at sparke.. Men som ejeren siger, kan det være at det er noget shetlænder bare har... Men så meget som jeg bruger ham og træner med ham, ville det være dejligt hvis han havde rene hove, så han måske ikke fik sure Hove.... smiley


  • #9   18. mar 2015 Den eneste grundt til at "det er noget nogen shetlændere har" er fordi de ikke trænes ordentligt og derfor har de selvfølgelig problemer med det. Det samme ville gøre sig gældende for alle andre heste hvis de ikke blev trænet ordentligt smiley

  • #10   18. mar 2015 Shetlandsponyer er ikke anderledes end andre.. De mangler desværre bare ofte opdragelse og at komme i hænder.. Lidt ligesom mange små hunde... De er så små og søde så folk glemmer at opdrage de smiley

    Mvh TT


  • #11   29. apr 2015 Han er ikke noget problem, at rense hove på. Du skal bare holde fast smiley Husk han er i familie med Lille-pølle smiley De er nogle bøller og vil gerne drille og bestemme smiley Han er MEGET velopdragen af sådan en lille skid at være smiley

  • #12   29. apr 2015 Når ja "æblet falder ikke langt fra stammen" som man jo siger;) men ja han er bare en lille lort til det! Men tricks kan han godt smiley

  • #13   29. apr 2015 Nope, og hvis det falder når det heller ikke at ramme jorden, inden Lelle har spist det smiley

  • #14   29. apr 2015 Haha ja GUD!!! smiley

Kommentér på:
Hest der bidder1

Annonce