{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Arbejde uden løn {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Jeg synes det er vildt irreternene at folk siger at mit arbejde ikke er et arbejde men et fritids aktivet da jeg ingen løn for, eller retter sagt jeg før ikke penge for det jeg laver men for lov ril at ride 15 heste/ponyer når jeg har lyst:)

Mit arbejde: jeg arbejde på en rideskole hvor jeg passer rideskolens heste/ponyer og underviser og arrangere agnemanger, jeg får ingen penge, men får lov til at ride gratis plus for gratis undervisning af en berider (ejeren af rideskole betaler undervisningen) men mange af mine venner siger at arbejde er når man for løn:-/ har fe ret?:-/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde uden løn
  • #1   23. mar 2015 Nej man behøver ikke få løn for et arbejde, mange yder jo også en eller anden form for frivilligt arbejde. Der får man heller ikke løn, men man er jo stadig ansvarlig for st yde noget arbejde.
    Men lad da dine venner kalde det hvad de vil, er det ikke ligegyldigt smiley

• #2   23. mar 2015 du får jo løn, bare ikke udbetalt i kontanter men derimod i goder/ydelser smiley for mig at se er det da et arbejde

• #4   23. mar 2015 Du får jo løn, i form af gratis undervisning og idet du får lov til at ride gratis smiley Løn er ikke kun penge smiley

• #5   23. mar 2015 Det er et arbejde, men vil nu kalde det frivilligt arbejde, eftersom du ikke får løn for det. Dog får du noget tilgengæld = at du må ride nogle ponyer smiley

• #7   23. mar 2015 Bettemus
    der er forskel på at passe sine egne heste, have en vagt som en del af "opstaldningskontrakten", gøre en tjeneste. Og så den måde TS arbejder på, syntes jeg.

Husk på at for nogle er fri bil eller telefon jo også en del af lønnen og skal oplyses til skat

• #8   23. mar 2015 Hestene er jo, så vidt jeg har forstået, ikke hendes egne, så det er jo ikke noget der hører med til at have hest. Hun gør det jo til gengæld for at få lov til at ride og få undervisning smiley

• #9   23. mar 2015 Altså som 13årig arbejdede jeg på et stutteri, passede hestene, ordnede stald, red dem og longerede og fodrede osv alt der høre med til hest..

Eneste jeg fik tilgengæld var at jeg måtte ride i ridehuset på de ponyer/heste jeg passede som parter.. er lidt indviklet men ja af selve ejeren af stedet fik jeg kun tilladelse til at bruge ridehuset intet andet..

men alligevel var det et arbejde.. ja det var os min interesse, men helt ærligt så var der sku mange ting jeg ville have valgt fra hvis det "bare" var min hobby men fordi jeg arbejdede der både i weekender og os hver dage og faktisk kun rigtig red når ejeren ikke var der fordi at den anden staldpige heller ville muge ud og sådan ja så var det bestemt ikke kun hobby..

så jo vil kalde dit et arbejde, desuden for du os løn, pengene bliver bar omsat til undervisning og leje af heste og ponyer kan man jo sige, så lønnen bliver bar brugt før du for den udbetalt

• #10   23. mar 2015 Hvor er du heldig at du kan arbejde med din interesse, vær du rigtig glad for det.
    de ydelser du får for at passe hestene, er det samme som løn.

• #11   23. mar 2015 Det er et arbejde! jeg ved hvor hårdt det er, det du laver. Spørg du bare dine venner om de vil være med, bare en enkelt gang. Det er et knoklearbejde at passe så mange heste, undervise og planlægge. Forskellen er netop, at det ikke er dine egne heste, eller en del af en opstaldningskontrakt. Det er en ydelse du gør som bliver betalt i form af undervisning og lån af de 15 heste, så du ikke behøver udgifter til din egen hest, for du har rigelig der smiley

• #12   23. mar 2015 Et arbejder er ikke betinget af, at man bliver betalt for sine ydelser. Jeg arbejder frivilligt, og ser da uden tvivl det som et arbejde.

• #13   23. mar 2015 Frivilligt arbejde = arbejde uden løn. Så ja, det er da et arbejde fordi du bidrager med din indsats. Men et arbejde i oprindelig forstand = timelønnet fritidsarbejde er det jo ikke.

• #14   26. mar 2015 Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Arbejde uden løn

Annonce