{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Vasketøj?xD {{forumTopicSubject}}

Hey:D
Er flyttet hjemmefra for noget tid siden, og skulle jo så til at vaske tøj smiley
Jeg har jo os vasket tøj siden, og alt det, men så ville jeg høre, "hvordan" i vasker tøj?:)

Hvilket tøj vasker i på syntetisk ?
Hvilket på Finvask?
Uldvask? - Giver sig selv, man vasker jo også uld der..

Og sådan lidt derunder:
Hvilket program vasker i sokker og alm. "Stof" undertøj på?
Lagner, betræk og håndklæder og sådan smiley

Og så lige en mere smiley
Kulørt vask, ville i vaske blåt og en enkelt eller 2 "røde" trøjer sammen?:P

Håber ikke det er alt for forvirrende, men ville lige høre, hvordan andre gør ^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vasketøj?xD
  • #2   25. mar 2015 Håndklæder, viskestykker, sengetøj, undertøj og lignende vasker jeg i 60 grader. Resten bliver vasket i 40. Al hvidt/lyst tøj bliver vasket for sig, mens resten kommer i maskinen sammen (så ja, ville sagtens kunne finde på at vaske en blå og en rød trøje sammen). Når man bor alene og er studerende, synes jeg ikke, det kan betale sig at sortere alt for meget, for så ender man med enormt mange vaske med få stykker tøj i hver smiley

• #3   25. mar 2015 Trusser, strømper, lagner, viskestykker mm vasker jeg altid ved 60 grader. Alt andet vaskes ved 30 grader. Jeg bor sammen med min kæreste så vi har lidt mere tøj. Jeg kan godt vaske rød med blå, men prøver så vidt muligt at skille stærke farver fra det mørke. Lyst bliver vasket for sig.

• #4   25. mar 2015 Jeg bruger kun standard programmerne: Quick 30, 40 grader, 60 grader og 90 grader..

Alt alm. tøj der bare lige trænger til en alm. vask får Quick 30, og det er delt ind i lyst og mørkt.
    Alm tøj der er beskidt får 40 grader, delt i mørkt og lyst..
    Undertøj og strømper får en tur på 60 grader..
    og håndklæder, sengetøj, viskestykker osv. bliver vasket ved 90 grader..

Og så slår jeg centrifugen fra ved det tøj der ikke tåler det..

Min kærestes arbejdstøj (tømrer) bliver som regel vasket sammen med mit ridetøj..

• #5   25. mar 2015 - Hvidt/lyst tøj 40 grader bomuld med forvask.med skyllemiddel
    - Farvet/mørkt tøj 40 grader bomuld med forvask.(inkl strømper og undertøj) med skyllemiddel
    - Sengetøj, håndklæder, viskestykker og klude 60 grader bomuld med forvask. Med skyllemiddel.
    - Ridetøj 40 grader bomuld med forvask uden skyllemiddel.
    - Gardiner og sarte stoffer 40 grader syntetisk med skyllemiddel.
    - Puder og dyner 60 grader bomuld med forvask og skyllemiddel.
    - Tæpper kommer enten med 40 grader uldvask med skyllemiddel eller som 40 grader bomul, kommer an på stoffet smiley

Nåja.. Vi er en familie på fire så der bliver Ca vasket 2x 60 grader 2/3 x 40 grader farvet 1x 40 grader hvidt/lyst tøj og måske 1 special vask (ridetøj, uld etc.)

Mvh TT

• #6   25. mar 2015 Jeg er ikke så bange for at blandet farverne.. Dog hvis det er første gang det skal vaskes vasker jeg det kun sammen med mørkere tøj der har været vasket før..

• #7   25. mar 2015 Tak for alle svarende:D
    Det er alligevel ikke så anderledes fra det jeg gør haha:P

• #8   25. mar 2015 Jeg vasker det meste på 40 grader. Mørkt for sig og lyst for sig. Sengetøj og lagner får 60 grader og får jeg samlet en vask med mange hvide håndklæder, viskestykker og ungernes nusseklude får det en kogevask

• #9   25. mar 2015 Her kommer det hele sgu på finvask, ved 40 grader - undtagen det, der skal vaskes i hånden. Men jeg burde nok vaske håndklæde, klude, undertøj, strømper osv. ved 60 grader. Synes bare det bliver alt for lidt pr. gang så. :o)

Mht. farver, deler jeg selvfølgelig op i hvidt og mørkt. Som regel vasker jeg "drengefarver" (sort, blå, grøn, grå, brun osv.) og "pigefarver" (rød, orange, lille, lyserød osv.) hver for sig. Men er der kun lige et par stykker i fx blå, så kommer de altså med pigefarverne, og jeg blander også, hvis der ikke er en hel maskinefuld, for jeg gider ikke vaske halve maskiner. Har aldrig oplevet problemer. :o) Så det går jeg faktisk ikke så meget op i, så længe hvidt/lyst bliver vasket for sig selv.

Ja, jeg er mega doven når jeg vasker tøj. smiley smiley

• #10   25. mar 2015 CTS - drenge farver og pige farver smiley lol smiley er du bange for at dit tøj skal lave noget de ikke må smiley

Mvh drille TT smiley

• #11   25. mar 2015 Jeg vasker alt mit tøj på 60 grader, og det eneste jeg vasker separat er Hvidt tøj (apartheidsvask smiley )

• #12   25. mar 2015 TT - Nej, jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg gør det. :o)
    Min mor har altid delt det op i sort, blå, grå, grøn, rød/lilla/orange/gul, så det er nok der det er kommet af. :o) Jeg er bare for doven og har for lidt tøj, så sort, blå, grå grøn osv. ryger sammen, og så ryger rød, lilla, orange, gul sammen, for det har jeg altid gjort. :o)

• #13   25. mar 2015 Hvorfor ikke smide det hele sammen? Det gør da jeg og tøjet lever endnu smiley

Mvh TT

• #14   25. mar 2015 Haha, ja det er der jo alt for meget til smiley
    Men som jeg også skriver, så blander jeg det også sammen, hvis der ikke er nok til en hel maskine. Men som regel er der nok til mindst en maskine af hver + det hvide. :o)

• #15   25. mar 2015 Er jeg den eneste der ikke tager det hvide fra det andet?
    Hvidt hører her til i lys vask sammen med grå, lyseblå og andre lyse farver.
    Ligeledes bliver alt, uden undtagelse, tørretumblet. Kan det ikke tumbles skal det ikke bo hos os. Vi har oceaner af vasketøj og det er virkelig sjældent jeg tager mig sammen til at hænge det ud. Ofte vasker jeg 5-7 maskiner i rap og så mange meter tørresnor ejer jeg ikke smiley

• #16   25. mar 2015 Jeg vasker da hvidt for sig selv smiley du har vidst ikke læst ret godt smiley

Mvh TT smiley

• #17   25. mar 2015 Team Tindur: Læs igen smiley
    Hun tager IKKE Hvidt fra smiley

• #18   25. mar 2015 Ups smiley vist mig der ikke læser ret godt smiley undskyld smiley

Mvh en lidt flov TT

• #19   25. mar 2015 Jeg vasker ALT på 40 finvask - når det er mig selv der vasker smiley har ikke tøj nok til at dele det op i farver - så alle farver bliver simpelthen blandet. Har jeg noget nyt ned farver vasker jeg selvfølgelig ikke med hvid, men venter til jeg kan lave en maskine med håndklæder og undertøj - for det meste for det kogevask, men er der nyt tøj iblandt får det nok en enkelt 40 vask.

Alt mit bliver stort set også tumblet - har ikke tålmodigheden. Til at vente pp det bliver tørt smiley om sommeren ryger sengetøjet dog udenfor, det findes intet bedre end at komme i MEGET frisk og rent sengetøj!!

• #20   25. mar 2015 Jeg vasket hvidt/lyst for sig med vanish og skyllemiddel på 40 gr
    Alt mørkt sammen på 40 gr med alm vakepulver og skyllemiddel
    Sort tøj har vi rigtig meget af, det bliver vasket ved 40 gr med sort flydende vaskemiddel + skyllemiddel.
    Håndklæder, sengetøj, viskestykker, klude og for guds skyld undertøj (ikke bh'er) bliver vasket på 60 gr med vaskepulver, UDEN skyllemiddel da det ligger en "hinde" på tøjet så håndklæder og viskestykker ikke suger så godt.
    Husk at undertøj ikke bliver rent "nok" ved 40 gr. Bakretier bliver først sat til livs ved min. 60 gr ved 40 gr SER det rent ud, men bakterier formerer sig ved de temperaturer... så har man fx. Problemer med Div. Irritationer og lidelser der nede, så overvejende at vask ved 60 eller 90 gr smiley

• #21   26. mar 2015 Tja, men det er sgu direkte spild, at smide 10 trusser i vaskemaskinen, bare for at give det 60 grader. Har aldrig haft problemer med irritation o.lign. Så hellere være god ved miljøet. :o)

Jeg vasker nemlig ikke viskestykker osv., det gør min mor. :o) Kun sjældent vasker jeg håndklæder, og igen ikke nok til en hel maskine.

• #22   26. mar 2015 Lige præcis sengetøj hænger jeg også ud om sommeren. Det er skønt at putte sig i om aftenen smiley

• #23   26. mar 2015 Vask du undertøj og strømper sammen med almen vask på 40, så sparer du en vask smiley

• #24   27. mar 2015 Jasmin - Præcis. :o)

• #25   27. mar 2015 Og så er jeg rimelig sikker på at hvis undertøjet ikke bliver rent nok ved en 40 g, og ens tissekone har det godt med det at så skal man måske en tur til doctor for så har man sku nok en sur kut smiley

Kommentér på:
Vasketøj?xD

Annonce