{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Valg af lammeskindssadel {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk!

Jeg står og vil gerne købe en lammeskindssadel til min dejlige hypper, så vi ikke behøver ride med dressursadlen på tur. Jeg føler mig ikke sikker nok uden sadel og desuden er han reeeet så spids, så det vil altså gøre rimelig ondt, hvis han skulle lave et eller andet på turen. Jeg har siddet og søgt lidt og jeg vil egentlig rigtig gerne have en i ægte lam, da jeg synes det lyder lækkert! Men for søren, hvor er de dyre! Jeg har så fundet en hos Tika af mærket 4horses i falsk lammeskind - den koster kun 599. Er der nogle af jer som ved hvordan den er? Der er et stort spring fra 599 til 3500 kroner, så derfor er det værd at overveje smiley

I er også velkomne til at anbefale andre pads som kan bruges til tur!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af lammeskindssadel
  • #1   27. apr 2015 Barefoot rideonpad med lammeskindet der høre til på ! smiley ca 1700 kr men det er så ægte lam og monster dejlig af ride med smiley

  • #2   27. apr 2015 Hvorfor vil du ikke ride i en almindelig sadel? Kan ikke se nødvendigheden i at gå ud og investere i en dyr lammeskindssadel til tur. Lad være med at køb det billigt, sadler er et af de steder man ikke skal gå på kompromis.

  • #3   27. apr 2015 Husk at du ikke må stige op i en lammeskindssadel, og hellere ikke lave letridning.

  • #4   27. apr 2015 Har den billige fra Tika - og den er super lækker! smiley Er overrasket over hvordan den er, i forhold til prisen smiley
    Så ville helt klart købe den, hvis det bare er til tur smiley


  • #5   27. apr 2015 Mikkeline: Den har jeg faktisk kigget på! smiley Den vil jeg i hvert fald overveje! Har også fødselsdag om lidt, så kan jeg måske ønske mig den smiley

    Sandra: Fordi det er for besværligt og for stift at ride tur i. Jeg vil gerne kunne ride lidt mere afslappet når vi er på tur og når det bliver sommer, så er det sgu for varmt med sadel og underlag. smiley Nu er det jo ikke en rigtig sadel, men en pad. Den ødelægger ikke hestens ryg når der ikke er bom i. Så om det er den billige eller den dyre, det går sgu nok - det var mere kvaliteten af lammet/stoffet og efterspurgte på den billige.


  • #6   27. apr 2015 Det ved jeg godt Mathilde smiley Ville heller ikke have bøjler i. Vi skridter også kun når vi er på tur. Han er ret ny i "trafikken", så derfor foregår det i skridt. Kunne bare godt tænke mig noget mere afslappet end vores stive bomsadler.

    Simone: Hvordan er "lammet"? smiley For så tror jeg da at jeg bestiller den! Kan jo altid sende den tilbage hvis jeg ikke bryder mig om kvaliteten! Synes at alt over 1000 kroner er mange penge at kaste efter en tursadel, selvom de andre er lækre smiley


  • #7   27. apr 2015 Den fra tika er mega god! Har en ven/veninde der har den smiley

  • #8   27. apr 2015 Jeg vil foreslå Grandeur lammesadel eller barefoot's lammeskindssadel smiley
    Jeg har selv en Christ, super lækker sadel, den bliver bare så hurtig flad i lammet + man har ikke helt den optimale opstilling som man har med barefoot's eller grandeur smiley


  • #10   27. apr 2015 Eva, jeg synes nemlig heller ikke den ser super fantastisk ud, men man ved jo aldrig smiley

    Jeg har valgt at jeg vil prøve barefoots rideonpad, men jeg har lidt problemer med at finde en forhandler, som også sælger sædet med lam/får - nogen som kan hjælpe?


  • #11   27. apr 2015 Både Optimalsadel.dk og naturhesten (?) sælger lammet til den smiley

  • #12   27. apr 2015
    Jeg kan informere om, at en lammeskindssadel om sommeren er VARM ;o). Især hvis du ikke vælger og have underlag under, så er sådan en lammeskindssadel dejlig lækker og klisteret af sved...

    Ligeledes duer den jo ikke til bøjler, så hvis du ikke er tryg ved og ride uden sadel, så ville jeg vælge en anden sadel. Fx en bomløs.


  • #13   27. apr 2015 Man kan jo heldigvis vælge om lammet skal være på eller ej smiley

    Krikken: Hvis jeg ender med en "almindelig" lammeskindssadel, så ville jeg have underlag under. Men hvis jeg ender med en barefoot, så ryger den på som den er smiley Selvom der ikke er bøjler i, så giver det jo en smule støtte - derudover ville jeg blive smadret forneden, hvis jeg red uden noget - han har simpelthen den mest spidse manke smiley


  • #14   27. apr 2015 Synes lammet er super til den pris smiley Og jeg synes man sidder godt i den smiley
    Har billede hvor jeg sidder i den, på min ene hests profil
    Lacosta smiley


  • #15   27. apr 2015 Jeg er i hvert fald super glad for min smiley God støtte, og selvom hesten får lidt sjove ideer sidder jeg fast smiley Har været på mange jordeture i den ! smiley Syntes ikke lammet er varmt om sommeren smiley

  • #16   27. apr 2015 Har selv en i ægte lam, og den er lækker, men jeg tænker.. Hvis du gerne vil have en i ægte lam, hvorfor så ikke købe en brugt?
    Jeg fandt min til omkring 1000 kr i sin tid, og den er fin og fejler intet. smiley


Kommentér på:
Valg af lammeskindssadel

Annonce