{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.554 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Min kæreste har total hævet i hovedet! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ja, jeg håber egentlig bare på i kan hjælpe min kæreste og jeg lidt, da vi er ret bekymrede. Det skal skal lige siges, at vi ringede ind til lægevagten i går, de ville ikke se ham, de gav man bare antibiotika som vi skulle hente..

Nå sagen er den, at min kæreste i længere tid har haft nogle underlige knopper i panden, som har et lidt "sølv" agtig look. De er knald hårde, og prikker han hul på den, kommer der kun væske ud.

Han havde så sådan en lignende knop, men han kunne ikke lade den være, da han sagde den irriterede ham, og han kunne ligesom mærke der var noget der skulle "ud". Han tog derfor en nål og prikkede hul. Den begyndte at blive meget rød og bredte sig til en to krones størrelse, og han lod den derfor være. I over en dag lod han den være, og lige pludselig på nul komma fem, så kommer han ind i stuen og ligner ham fra klokkeren fra notre dame (ham udyret). Vi havde lige siddet og lavet dansk aflevering, hvor han egentlig så "okay" ud, dog lidt hævet, men da han så kommer ind der få minutter efter, da han lige var ude og vende kødet og hælde pasta i en gryde, kommer han ind og ser fuldstændig underlig ud. - Han bliver selvfølgelig bange, og han får kvalme og føler sig svimmel, så vi køre ned til hans mor (bor 1 km her fra). Hun griner selvfølgelig da hun ser ham, men han synes ikke det er sjovt. Hun ringer til vagtlægen og min kæreste er gået ind i sofaen fordi han har det dårligt. Hun får så på en eller anden måde forklaret vagtlægen er det er en "bums" som har forårsaget dette, hvilket vi IKKE er sikre på, for det har jo aldrig været en bums, men mere en sølvknop. Men alt i alt, så sagde de at der nok var fyldt med betændelse under hans hud, og de kunne ikke gøre andet uanset hvad det var, end at give ham antibiotika - så det fik han.

I dag (hvor han fik tre piller i går), vågner vi op til, at det er ved at bredde sig til hele hans venstre side også. Hans ene øje er helt indskrumpet, og det andet har den største pose under øjet. Det bliver bare værre og værre, men lægevagten vil STADIG ikke se ham, de siger han skal blive ved på sine piller.

Hvornår tror i, at sådanne piller begynder at hjælpe? Han skal holde fødselsdag i morgen og jeg på søndag, og han har jo slet ikke lyst til at vise sit ansigt, hvilket jeg ikke bebrejder ham:-(

Nogen der har prøvet noget lignende?

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Min kæreste har total hævet i hovedet!
  • #1   14. maj 2015 Jeg vil insistere på at en læge ser på ham !!!
    Rigtig god bedring med ham.

• #2   14. maj 2015 Ja, men det gider de ikke:-( De siger, at de ikke kan gøre andet end at give ham det, da det "sikkert" er en betændelsestilstand.

Jeg har også sagt til ham, at han ringer og får en akut tid hos sin egen læge i morgen, dem kan vi nemlig ikke ringe til i dag:/ Men han har jo slet ikke lyst til at gå udenfor en dør smiley Da vi var inde på apoteket i går, stod han med hætten over hovedet og gik sidelænes for at folk ikke skulle se ham.. Det gjorde jo så bare at folk kiggede endnu mere.. Det værste er, at han ser VIRKELIG sjov ud, så når han prøver at kigge sødt på mig kommer jeg jo til at grine lidt (på en sød måde), men han blive virkelig ked af det, for han ser VIRKELIG hæslig ud. Der ud over, så når han kigger lige ud, så plejer vi jo at kunne se siderne og lidt under vores hoved og op af. Men han kan kun lige se ligeud, så han skal dreje sit hoved for at kunne se (i højre side). Faktisk, så ligner hans højre øje en numsehul, hvor der sidder et øje indeni smiley

• #3   14. maj 2015 Er jeg den eneste der bliver herre nysgerrig og gerne vil se et billede.. smiley

jeg tager ca 2 døgn inden antibiotika virkelig går ind og virker, men hvis det ikke har effekt, bør de pode en af "bumserne/bylderne" Så man kan finde det antiobiotika der virker til netop denne infektion.

• #4   14. maj 2015 Ingemann: Han vil desværre ikke have et billede op af det, og vil hellere ikke gøre det, da han er ved at give sig til at tude ved bare at kigge sig i spejlet:-( Det er en grænse jeg ikke overskrider når han har det sådan desværre..

Så det du siger er, at vi skal vente til i morgen og se hvordan det ser du? Lige nu bliver det bare værre og værre og han føler sig ikke specielt godt tilpas. smiley

• #5   14. maj 2015 Jeg er desværre ikke læge, så kan ikke fortælle om du skal vente eller ej. det burde ikke blive værre ihvertfald.. på hvilken måde har han det skidt, har han feber, koldsved, hovedpine, ondt i muskler, andet???
    for er det psykisk at han får det værre, er der nok ikke noget at gøre... hvilken form for antibiotika får han ¨??

• #6   14. maj 2015 Læge med det samme da!

• #7   14. maj 2015 Hvis det var mig så ville jeg ringe til vagtlægen igen og give dem en ordentlig skider! De kan da ikke bare stikke ham noget medicin fordi det "sikkert" er det? De kan jo ikke vide det, og det kan jo sagtens være at det han så har fået for det måske er det der gør det værre?? Min veninde havde samme problem(fejlede dog noget andet) og de gad heller ikke se hende, men da min anden veninde så ringede ind og bad dem trække fingeren ud af røven, stille deres kaffe på bordet og så se på min venindes finger fordi den bare var hævet til tredobbelt størrelse, så ville de pludselig godt se hende alligevel og bad hende komme ind smiley nogle gange må man være lidt konsekvent og så insistere på at man altså skal derind! smiley

• #8   14. maj 2015 Ingemann: Han får noget der hedder ABOTICON 500 mg.

Der står udenpå. Infektion, 1 tablet 3 gange daligt.
    (Erythromycin).

Det er både psykisk og fysisk. Han er bange ja, og synes han ligner et monster. Men på samme tid får han også svimmelture og bliver utilpas.

Jeg tror, at vi giver det til i morgen. Ser han ligeså ud, eller værre, så tager vi til egen læge. De lægevagter her føler jeg ikke giver den rigtige hjælp, også kan det være vi skal sidde der inde i 12 timer før vi kommer ind. Lige nu sidder han og slapper af foran sin computer imens han snakker med sin ven. Han siger, at den medicin han får, får svimmelheden til at forsvinde, men når "virkningen" går af, kommer den igen. Han siger det presser i panden og ned i kæben.

Ja han bestemmer jo over sig selv, og jeg ville da også helst have ham ind med det samme, men han "tør" ikke ringe igen fordi han føler han presser sig på, og ringer jeg, gider han ikke tage der ind i frygt for de synes han spilder deres tid. Så vil han hellere vente til i morgen, og komme ind til hans rigtige læge. smiley

• #9   14. maj 2015 Kan han evt være allergisk overfor antibiotika?
    Men ring derind igen og insister på at blive tilset.. Bare smør tykt på med at han har det dårligt osv. Se skal tilse ham

• #10   14. maj 2015 Kristina a: Altså hans hævelse var jo begyndt inden han kom på det. Nu spreder dig sig egentlig bare til venstre side også. Så tror ikke det er hans medicin der gør det, for han siger han får det bedre af den - kvalme og svimmelhed forsvinder. Hans "bums" som det jo nok ikke er, er knald hård og den har bredt sig.. smiley

• #11   14. maj 2015 indholdstoffet Erythromycin er faktisk mod hudinfektioner, blandt andet. men tænker faktisk lige som Kristina, at han kan være allergisk overfor antibiotika og kan få et anafylatisk shok eller muligvis sepsis( infektion i blodet),.. ikke at jeg tror det er det, men hvis han får det værre..
    derimod vil de piller ikke kunne give ham, "kun" en kortvarrig linding/smertedækning, da de ikke indeholder smertestillende, de kan derimod begynde at lindre, når betændelsestilstanden bliver mindre.
    Han skal tage et par panodil/pamol og bliver i utrygge, så ring til vagtlægen igen. de må ikke afvise jer igen, og hvis de så mener det var spild af tid, så lad dem mene det, de vil under alle omstændigheder få det meget vanskeligere, hvis der viser sig at være noget helt reelt, som ikke kan afhjælpes med antibiotika.

• #12   14. maj 2015 Jeg ville ringe ind og sige at nu kommer i, for hævelse er ved at spræde sig til luftvejene. smiley

• #13   14. maj 2015 Tænker at han burde få antihistaminer, f eks benadryl.til at tage hævelse

• #14   14. maj 2015 Altså han siger pillerne hjælper ham på den måde, at han føler sig mere "rask" og ikke så træt og udmattet og kvalm. Dog hjælper de ikke på hans hævelse eller noget endnu.

Vi lader det være til i morgen, og bliver det MEGET værre, så ringer vi der ind og tager af sted. Men lige nu sidder han og snakker med sin ven, så han har det "okay". Han har lige taget en pille nu her, da han begyndte at få det dårligt igen. Så pillerne hjælper da på et eller andet smiley

• #15   14. maj 2015 Skade stuen, eller bare tag til vagt lægen om de så ikke vil se ham kommer de til det og vil måske indse at det er slemt.

• #16   14. maj 2015 Vi venter. Så får vi en bedre behandling af vores læge i morgen. Så længe han sidder og kan grine og har det okay, så synes jeg ikke vi skal gøre mere. Han ser kun lidt sjovt ud :s

• #17   14. maj 2015 Min far har også perioder hvor han får kæmpe knopper/buler i hovedet og det kaldes vidst noget med 'rosen sygdom'. Jeg skal ikke gøre mig helt klog på hvad det er, men han hæver også helt op og bliver også ret syg og dårlig af det vidst. Prøv at søg på det smiley

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sygdomme/roedt-hududslaet/rosen-erysipelas/

Billedet der er vist i linket, ligner dog overhovedet ikke hvordan min far ser ud. Jo, han bliver lidt rød for en masse buler i hovedet, så han ligner klokkeren fra notredame, og det gør ondt!

• #18   14. maj 2015 Altså hans hud er ikke rød, og den er fuldstændig blød. Så tror ikke det er det smiley Det klør heller ikke, og det gør heller ikke ondt, andet end på den "bums" han har. Det er noget lidt underligt noget..

• #19   14. maj 2015 Det lyder som en byld, sådan en havde jeg også fået på et meget uheldigt sted, nemlig på missen smiley Min løsning var at lave hul og presse alt betændelsen ud, men det er bestemt ikke den optimale løsning og at bekæmpe den med antibiotika er helt klart bedre smiley
    Og antibiotika kan godt være et par dage om at virkelig få fat, men hjælper det stadig ikke efter 3 dage - så bør man få lavet en podning og forsøge med et andet antibiotikum.

• #20   14. maj 2015 Team grafik: Ja en byld tænker jeg også.. Også hævelsen går lang ud helt hen til højre øje også og under øjet...

• #21   14. maj 2015 Hvorfor ringer i ikke bare og bestiller tid? smiley Altså jeg plejer normalt ikke at skulle sige til lægen hvad jeg fejler. jeg får bare en tid og så ser de på det smiley

• #22   14. maj 2015 Hold os opdateret smiley og rigtig god bedring med ham.. Stakkels.. smiley

Mvh TT

• #23   14. maj 2015 En byld vil jo blive ved med at vokse og sprede betændelse indtil den enten bliver bekæmpet med antibiotika eller får trykket betændelsen ud smiley
    Men må godt nok ikke være sjovt for din kæreste, håber at det antibiotika han har fået snart begynder at virke, glemmer aldrig hvor ondt det gjorde at have en byld på missen :I Så i hovedet må være forfærdeligt!

• #24   14. maj 2015 God bedring til ham!

• #25   15. maj 2015 Mason: Det gør vi skam også, men der er helligdag i dag smiley

Til jer andre. Mange tusind tak! Han har ondt, men han kan lige klare det. Han har det dog elendigt så snart pillen ikke "virker" mere i forhold til kvalme og svimmelhed, men synes faktisk timingen passer ret godt. Han får det lige dårligt, men så må han også tage en pille lige bagefter. Så pille virker den tid den skal, heldigvis. smiley

Jeg holder jer opdateret smiley

• #26   16. maj 2015 Hvordan gik det så?:)

• #27   17. maj 2015 Hej alle.

Min kæreste skal til lægen i morgen og tjekkes, da kuglen ikke forsvinder, og den går fra der hvor håret starter og til højbrynet. Ca. 3 cm lang og 1,5 cm bred. Antibiotikaen hjælper, og han er næsten ikke hævet længere - dog får en VILDT ondt i maven og kan ikke bevæge sig særlig meget når han spiser dem:/ Han spiser hver gang han tager en, og yourgurt smiley

Kommentér på:
HJÆLP! Min kæreste har total hævet i hovedet!

Annonce