{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.509 visninger | Oprettet:

Guldkorn forældre siger til dig {{forumTopicSubject}}

Jeg kom lige i tanke om nu her det her emne kunne blive ret sjovt!
Amen jeg har hørt så mange sjove kommentare fra min mors side af, og fik lige nogen ekstra idag hihi smiley

- Jeg har ikke nerver til at se jer springe når du falder af i hele tiden
(Er faldet af 1 gang, før det har jeg alstå ikke faldet af under springning i over 3 år)

- Den dag du brækker nakken fordi du ikke havde vest på vil du takke mig
(Whaaaaaaat? Vesten beskytter da ikke nakken? smiley )

Hvad for nogen sjove guldkorn fyrer jeres forældre af om jeres ridning? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Guldkorn forældre siger til dig
  • #1   6. aug 2015 Jeg skal nok lave et vandret spring til dig!
    (Det hedder lodret...)

• #2   6. aug 2015 Men hvorfor hedder det en lodret?! Springet er jo ikke lodret, men vandret o.O

• #3   6. aug 2015 I don't know smiley

• #4   6. aug 2015 Nu har jeg jo så ingen mor med i stalden.. Men min mand er med somme tider. Han har spurgt om han ikke skulle have det der hovedtøj på, på folden.. (mente grimen) smiley og om dækkenet under sadlen skulle pilles af hver gang.. (underlaget) smiley
    Men han har da vokset utroligt med opgaven og nu tror jeg han begynder at få styr på det smiley han snakkede faktisk hest med en fyr i går aftes og han og den fyr havde snakket om ridning Osv hvor min mand fortæller at "min kone rider efter det der princip med løse tøjler og at hesten skal opbygge sig uden brug af tvangsmidler Osv" smiley
    Dygtige mand smiley

• #5   6. aug 2015 En overgang red jeg med Hut på min hoppe
    Min far altid at det var synd at hun skulle have den varme hat på smiley
    Prøvede flere gange at fortælle ham at det var en hut og ikke en hat ??

• #6   6. aug 2015 Fordi springet er i lod. smiley

Mvh TT

• #7   6. aug 2015 Var det et seriøst spørgsmål?? Et lod hænger oppefra og ned - ligesom springet = et opretstående - hvis det er vandret så følger det vandets overflade dvs er fladt?
    Hvis spørgsmålet ikke var seriøst beklager jeg min forklaring smiley men det er ret logisk

• #8   6. aug 2015 Betina M - Jeg har altså også undret mig over hvorfor det hedder en lodret, da selve bommen jo lægger vandret smiley

• #9   6. aug 2015 "Skal dit dækken ikke have en vask?" "Altså det under sadlen"
    Har gang på gang forklaret det hedder et underlag, men igen
    "Skal du ikke have et blåt dækken?"
    Forklarer så at ponnyen ikke skal gå med dækken om sommeren.."men du har da det orange på nu?"
    Årrrrh, så det hedder altså et dækken hos både min mor og far, sjovt nok smiley

• #11   6. aug 2015 Hesten skal jo ikke springe springet på langs. Kan ikke forklare det bedre men det er altså logik smiley

• #12   6. aug 2015 Haha, ja okay. Men skal heste ikke springe alle spring på langs? smiley

• #13   6. aug 2015 Min kæreste spørger altid om hesten ikke skal have hovedlag på smiley
    Har prøvet at forklare det er trense eller hovedtøj ?? Og nogle gange er det grimen han mener

• #14   6. aug 2015 Det er så ikke ift ridning.. Men var ude og se på en 3 års sammen med min søster fornylig. Min far ringer "nå, har i været ude og se føllet?" smiley tæt på far... smiley

I vinters da jeg trak min hest ind fra fold og over i stalden for at strigle og sadle ham op, kiggede min kæreste meget underligt på mig "skulle du ikke ride?" ... Jo skat, men man rider altså normalt ikke i grime og dækken xD

• #15   6. aug 2015 Min far som er bange for heste endte på en eller anden måde med at skulle holde en af mine venners hest og hviskede så til mig "hvad gør man hvis den tager hovedet op?" Og min mor spurgte om "om han ikke fik snorene fra fluepandebåndet i øjnene" søde forældre;)

• #16   6. aug 2015 "hvornår bliver den så hest (udtalt om min PONY-plag" smiley

• #18   6. aug 2015 Det der med at ens mor har haft med heste at gøre selv og ens far ikke gider tage med...

Men min morfar spurgte og jeg ikke skulle have et baby-føl....
    Jeg sagde jo... Jeg fik ikke et baby-føl...

• #19   6. aug 2015 når min mor vågner og jeg snakker til hende:

øjeblik jeg skal lige vågne!

eller når hun kommer hjem fra arbejde kommer hjem sætter sig og ryger en cigaret og jeg snakker til hende:

jeg skal lige ind af døren

fem er det mange af! smiley

• #20   6. aug 2015 "hvis I skal slås herinde, så skal I gå udenfor!"
    Hvis en af hestene har fået øret ud af flue-masken så har "den tabt et øre"
    "Jeg går ind og lægger mig foran sofaen" en kombination af "foran tv'et" og "på sofaen"

• #21   6. aug 2015 Hahahaha! smiley Mange af dem er super gode! smiley

Ja min far bytter også rundt på grime og trense smiley

• #22   6. aug 2015 Min mor kalder også altid underlaget for et dækken -.-

• #23   6. aug 2015 Tror det med trense og grime + underlag og dækken er en klassiker smiley

Mvh TT

• #24   6. aug 2015 Mine forældre kan ikke forstå og synes det er synd at hestene har insektdækkener, masker og fluenet på, for "de har det jo for varmt, de kan ikke se noget og det hænger ned i øjnene." Hmm ja det er så bare en hjælp smiley

• #25   6. aug 2015 Min mor ser altid forvirret på mig, når jeg kalder trensen for en trense i stedet for et hovedtøj xD

• #26   6. aug 2015 Nååårh jo! Min mor er også total meget barriere-rytter og hun forstår ikke når man siger til hende hun skal holde mund, det er super træls! Men det er de mest åndsvage ting hun siger, lol smiley Sådan noget med løber han ikke for meget? Går han ikke for stille? Sidder du ikke forkert? Burde du ikke rette dig op? hvorfor sidder du skævt, osv. osv. osv!!! Mega træls men noget af det er bare mega skørt at høre på smiley

• #27   6. aug 2015 Min mor klapper heldigvis i, fordi hun ved, at jeg ved bedst ^^'
    Jeg derimod kan ikke holde min kæft, når min søster rider. Med min mor skal jeg jo ikke, fordi jeg underviser hende.

• #28   6. aug 2015 Min far siger altid ang med fluedækkener om hvorfor vi klæder dem ud som aliens smiley

• #29   6. aug 2015 Min mor har ikke redet fast i flere år. hun rider også på gammeldags metoder så lytter selvfølgelig ikke til hende når hun så står og kritisere mig smiley

• #30   6. aug 2015 Min mor begyndte først at ride, da min søster og jeg fik hest. Så nu skal hun vidst på udstyrskursus smiley

• #31   6. aug 2015 Hahahah ja det er vidst på tide! smiley

• #32   6. aug 2015 Det synes jeg. Især når hun stadigvæk ikke kan finde ud af det. Hun gloede også meget underligt på mig, da jeg sagde, at hun skulle huske at putte klokker på hesten xD

• #33   6. aug 2015 Ja jeg kan på et vis forstå min datter når jeg læser jeres indlæg.. smiley men igen.. Jeg er nogle af de eneste mødre der må sige noget i undervisningen da jeg underviser på samme måde som hendes underviser smiley jeg tager mig dog selv i det nogle gange og siger undskyld til underviser men det er ok siger hun da jeg jo siger de samme ting som hende smiley men kan også forstå at min datter ikke synes det er sjovt at blive undervist af mor... smiley

Mvh TT

• #34   6. aug 2015 TT det ikke så meget det. Jeg ved jo godt min mutti bare prøver at hjælpe mig. men når hun sidder hver 5 minut og siger åndsvage ligegyldige ting som ikke gavner mig eller hesten kan jeg godt blive gnotten smiley Det har været så slemt at hun har irreteret mig så meget det gik ud over stakkels amadeus engang smiley
    Men hvis hun nu lærte mig noget havde jeg nok også hørt efter smiley

• #35   6. aug 2015 Tror nu det er værre den anden vej - især for min kontrollerende mor - at blive undervist af mig.

• #37   6. aug 2015 clara, ja det er ikke sjovt så snart man blir så vred det går ud over det stakkels heste.. sagde også mange gange undskyld til ham, det var ikke en fair behandling...

• #38   6. aug 2015 Min søde mor som ikke er heste menneske, spurgte mig om jeg havde glemt, at strigle Majka på bene? Syntes ellers jeg havde været ret grundig ,så jeg kiggede på Majse's forben.Majka har brune pletter/striber så derfor troede min mor det var snavs.vi var begge flade af grin, da jeg fortalte hende, at det var bare sådan Majse ser ud smiley (Ved godt billedet nede under, ikke har den bedste kvalitet)

Min dejlige kæreste spurgte også engang, da vi lige var begyndt at komme sammen, om det ikke var syndt for hestene, når vi dækkede deres øjne til? (når de har fluemasker på) og om de ikke gik ind i ting og sager , for han troede de ikke kunne se med dem på smiley smiley

profilbillede
  • #39   6. aug 2015 min x kæreste viste ikke så meget om heste

han mente at min islænder var 1/2 grønlæder fordi den var så ulden om vinterne

og en da jeg var ude og kigge på en sadel sagde han er sådan et sæde til en hest ikke pisse dyrt

min store søster sagde en gang til en pige med en araber. den der den er da noget rabarbar i. er der ikke. ejerne af hesten synes ikke det var sjovt. men jeg klappede mig på lårene af grin

• #40   6. aug 2015 Hvorfor har du skudsikker vest på?

• #41   6. aug 2015 Min plejemor var stensikker på at der var fuld stop ved ALLE rundkørsler, hudetn ville prøve at undervise mig i bilkørsel xD

Og min kæreste mente at en Shetlænder var en hest(det skal lige siges han troede det var pga. alder at han mente det hed det xD) Så måtte jo pænt forklare ham hvordan det han sammen smiley smiley smiley

og self mange flere men dem kan jeg jo selfølgelig ikke huske smiley

• #42   6. aug 2015 Mor: "Jeg har vasket alle dine dækkener"
    Mig: "Øhh, mine dækkener? Kunne de godt være i vaskemaskinen?"
    Mor: "Ja, ja, jeg vaskede dem 3 og 3.."
    Mig: " smiley "
    Mor: "De hænger ude på snoren"
    Mig: "Mor, det er jo mine underlag.." xD

• #43   6. aug 2015 Jeg rider westerndisciplinen pleasure, hvor man i højtaleren for af vide hvilke gangarter og øvelser dommeren ønsker at se. Fx siger de "walk your horses, please walk". Da jeg kom ud efter et stævne, siger min mor: "Det her forstår jeg ikke helt, er det bare den hest med den bedste hørelse, der vinder?". Hvorefter min mormor siger: "Ej hvor vildt at hestene kan forstå hvad højtaleren siger!".
    De havde ikke rigtig forstået at rytteren beder hestene om øvelserne....

• #44   6. aug 2015 Jeg har vidst ikke lige nogen med heste, da min mor selv har haft hest i mange år og min far er ret åben for at hjælpe og lære om dem..

jeg har dog en lidt sjov historie med min mor, som jeg næsten synes i skal ha :b

- her i sommerferien stod jeg op og undrede mig over at også min mor var vågen (hun arbejder nat, så hun skulle jo sove). jeg spørger hende så hvorfor hun dig er vågen og hun ignorerer mig!
    der går et par timer inden jeg finder ud af hvorfor min mor var vågnet så tidligt og hvorfor hun var sur på mig. Jeg finder ud af det ved at giver mig et møgfald over at jeg var kommet køre de hjem i hendes bil fra en fest midt om natten med en promille på (hold nu fast) 12!!
    Hun havde simpelthen drømt at jeg var kommet hjem "lidt" for fuld i bil :b

min eneste kommentar var at hun da skulle være glad for jeg var i live ??

• #46   6. aug 2015 Å gud Lykke.. Forstår godt han er din x smiley smiley smiley

Mvh TT

• #47   6. aug 2015 Lykke, Heste får da også tit farvet striber i manen smiley :D

• #48   6. aug 2015 Jeg muger ikke ud jeg måger ud ifølge min mor....
    Og den klassiske 'den kan jo ikke se noget' (altså når de har fluemaske på smiley
    Og min storebror kaldte det engang for hestning istedet for ridning smiley

• #49   6. aug 2015 Mathilde - min mand spørger mig tit om jeg har været ude at heste smiley så det er "vores ting " her hjemme smiley

• #50   6. aug 2015 Siger mine forældrer også.

• #51   6. aug 2015 Jeg synes det høres lidt hyggeligt ud smiley

Mvh TT

• #52   6. aug 2015 Min ex kæreste spurgte også tit om jeg skulle have hesten ud i ridegården.... Det var så den indhegnede ridebane.. xD

• #53   6. aug 2015 Min storebror havde engang en kammerat på besøg, hestene gik på marken ved indkørslen med fluemasker på. Min brors kammerat spurgte så hvorfor hestene gik med bind for øjnene, og min bror svarede: "Det er for at undgå at de slås, når de ikke kan se hinanden så angriber de ikke hinanden!"
    Min bror ved selvfølgelig godt hvordan fluemasker virker, men fik sin kammerat til at hoppe i med begge ben smiley

• #54   6. aug 2015 Min mand spurgte en gang om jeg ikke bare kunne give hesten gummi støvler på istedet for metal sko.

• #55   6. aug 2015 Din mand var klog nok smiley bedre for hesten med Boots jo smiley

Mvh TT

• #56   6. aug 2015 Nej TT, han mente decideret gummi støvler. Ala Bamses røde gummi støvler. Han tænkte at så behøvede hesten jo slet ikke smed

• #57   6. aug 2015 Fleur skal på badeferie i to uger. Fleur gider ikke ind i traileren men har mere travlt med at vende om og kigge på de andre heste. Maria bliver sur og irriteret.

Maria: " AAARGH! Så gå dog ind som du plejer! "
    Fleur " lalalalalalalal jeg kan ikke hører dig "
    Marias far: " Jamen Maria, tror du ikke bare hun er bange for at komme et sted hen hvor der ikke er noget græs? "
    Maria: " Æh.... Jo ja, meget pædagogisk tænkt far "
    Marias far: " Se Fleur, nu ligger jeg et æble herind i traileren, ligesom sidst du var ude og kører, så kan du gå op og spise det "

Min far har seriøst en kæmpe tålmodighed med det dyr, selvom han ikke er heste menneske - og vældig pædagogisk.

Og min far tilføjer også lige " Jamen du behøver ikke stresse, vi har ikke noget vi skal nå, vi har hele dagen, Den skal da nok gå ind som den plejer "

Da jeg så lige trak vejret dybt et par gange og kølede ned gik Fleur også ind ;o)

• #58   6. aug 2015 Jeg brokkede mig engang over at min hoppe var i brunst, og gik og strintede.. Mandens respons: Kan du ikke bare give hende løbetidsbukser med et Tena bind i, på?

• #60   6. aug 2015 smiley Han har mange sjove løsninger på tingene.. Første gang han hørte udtrykket halv parade, spurgte han om hvorfor, når vi alligevel lavede en parade, ikke lavede en ordentlig en (han tænkte optog). At samle hesten kunne han sleeet ikke få til at hænge sammen, den var jo ligesom født samlet. Mente vi at samle den op? Og var det ikke ret svært med en stor hest?

• #61   6. aug 2015 Årh din far lyder sjov smiley :D

• #62   6. aug 2015 Jeg kan godt lide din fars logik Krikken xD

• #64   6. aug 2015 Nu har min pony fluer ... Altså, som i flueskimmel. Men da jeg sagde højt, at "Silver jo har fluer", så gik min mor helt i baglås og spurgte, hvordan man dog behandlede fluer hos heste?

• #65   6. aug 2015 Min onkel spurgte engang om ikke lige jeg skulle spænde livremmen smiley

• #66   6. aug 2015 "Hvorfor giver man hesten regntøj på??"

Ej altså!! Come on, Far;)

• #67   6. aug 2015 Jeg havde da jeg var yngre 33 underlag til mine 2 ungheste jeg ikk red hehe =) (jah sorru mega samler) mine forældre husker det så stadig og kommer engang imellem og siger så sådan nå vi snakke om heste jah kan du huske du havde de 33 dækkener ( UNDERLAG FOR 117 gang) de siger det hver gang og de lærer det aldrig ikke engang nu 10 år efter SUK.

Og min søster siger hvorfor har hesten ikke grine på ?

Grine er noget du gør ikke noget hesten har på.. kan du sige GRIME..!

• #68   6. aug 2015 Ida - vil altså give din far lidt ret smiley

Mvh TT

• #69   7. aug 2015 Kørte mange juleoptog med hest og vogn førhen - og hvor kan de børn komme med mange gode smiley
    Hestene havde altid røde bandager på, de fleste børn pege altid og råbte "se hestene har sokker på" ??

• #70   7. aug 2015 For en del år siden, sad jeg og så fjernsyn med min mor. Der kommer så en reklame, med en der synger.
    Min mor: "hvem er det nu der synger?"
    Mig: "Isam B, mener jeg han hedder. Ham fra Outlandish."
    Min mor:" nå ja, det er det da også!"
    5 minutters stilhed
    Min mor:" du, hvor ligger Outlandish egentlig henne?"
    Jeg lå flad af grin og min mor fattede ingenting smiley min far havde hørt det hele, og bad pænt min mor om at oversætte ordet smiley minder stadig min mor om det ind i mellem, hun hader mig for det smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #71   7. aug 2015 Min mor: "Hvordan går det med poterne?", "Har du husket at give ham det der [Thrush Buster] på poterne?" (sur stråle)

• #72   7. aug 2015 CSF - jeg siger også poterne... xD

• #73   7. aug 2015 Min mor er kommet med et par gode. Hun kom ud i stalden mens jeg stod og klippede man: "Hej Mozart! Er du kommet til frisør i dag?". Fra nu af hedder det bare "han skal til frisør i dag" når han skal have klippet man.
    Hun har også spurgt hvorfor jeg dog putter neglelak på ham... Det var så hovolie... Same same smiley

• #74   7. aug 2015 Seprationsangst er noget du finder på, kan du ikke bare tage dig sammen og ride ham sådan 3 gange om dagen - Min far

Efter DHE træf blev den dog ændret da han så hvor mange der havde en hjælpe hest på smiley

• #75   7. aug 2015 Hahahaha XD det her emne er da fantastisk!

Min storebror vil altid stå fast i, at når hesten bliver født er det et føl, så bliver det en pony for til sidst at blive en fuldvoksen hest. Han forstår ikke at det er højden der angiver om det er pony eller hest, han mener det er alderen smiley har forklaret det en million gange...

• #77   12. aug 2015 Well, mine ridelærer siger engang i mellem nogle geniale guldkorn. Min hest har det med at løbe riiiigtig stærkt under springning, så jeg næsten slet ikke kan stoppe hende - og så en dag, hvor hun bare tonsede der ud af, endte det så med, at hun først "stoppede", da hun var tvunget pga barrieren på ridebanen (vi rider på stor udendørs ridebane). Der får jeg så lige kommentaren "Det er vidst godt, at banen ikke er længere, for så havde vi nok aldrig set dig igen" smiley

Kommentér på:
Guldkorn forældre siger til dig

Annonce