{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.796 visninger | Oprettet:

Hestekød {{forumTopicSubject}}

Kære HG

Ved det her indlæg nok vil være lidt upassende for nogle, men tænker der helt sikkert er andre der ligesom mig ser en god mulighed i at spise hestekød og som er langt billigere end fars og oksekød.

Sagen er den jeg har bestilt hestefars, hestebøffer og heste-roastbeef hos den lokale slagter.. Men har kun smagt hest én gang, og har derfor aldrig tilberedt det.. Så er der nogle der har en opskrift jeg bare MÅ prøve, kan komme med nogle gode råd og ja som har lidt mere forstand på det? Tænker det er nogenlunde ens okse og hestekød så jeg må kunne lave det samme bare med nogen forbehold eller? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestekød
  • #1   1. okt 2015 Har ikke selv testet det endnu, men jeg har hørt at det smager helt super, hvis man laver en "rub" af hvidløg, salt og peber og så smider det i ovnen/på grillen. Det kunne være den roast ville blive god sådan smiley

• #2   1. okt 2015 Generalt skal hestekød krydres mere end oksekød. Hestekød er mere sødt, derfor mere krydderi.

• #3   1. okt 2015 Hestekød er en del sødere end oksekød, så skal nok krydres lidt ekstra. Tænker at roastbeefen vil være enormt lækkert med hvidløg og havsalt? Evt lidt friske krydderier. Pas på du ikke får tørstegt den;) hestespegepølse med chili er altså heller ikke dårligt!

• #5   1. okt 2015 Jeg har ikke prøvet hest i mange, mange år, men jeg ville bare prøve mig frem. Jeg kender også folk som har lavet lasagne af svinekød, så man kan vel bruge de samme opskrifter, men med lidt modifikationer smiley

• #6   1. okt 2015 Jeg kan ikke smage forskel på hest og okse - så pizzahak er fint for mig smiley

Hakket hest bruger jeg som jeg ville bruge hakket okse - til lasagne, spagettisovs ect.
    Stege og steaks det samme.
    Dog er kødet mere magert end okse, så pas på med ikke at stege det tørt.

Mvh Charlotte

• #7   1. okt 2015 Synes, hestekød er sødere end kvæg eller svin. Jeg har haft super gode erfaringer med sydesalt - jeg har en sydesalt med brændeælde og hvidløg smiley

• #8   1. okt 2015 Du kan få en del ud af at søge på tysk/engelsk/fransk hvis du kan et af de sprog -hestekød spises nemlig noget mere i udlandet end herhjemme.

Men ja, de fleste synes hestekød er lidt rigeligt sødt -laver man bøffer kan man modvirke det lidt med lidt bacon omkring og ja, ellers krydre lidt ekstra.

Og en steg af hest kan osse være super lækker hvis den tilberedes rigtigt -i Tyskland laver man "sur-steg" (ved ikke om det kan oversættes til dansk på den måde -men søger du på sauer braten kan du finde opskrifter.
    Det er en steg der ligger i lage i nogen dage, traditionelt for at gøre kødet mørt, da det ofte blev lavet af ældre dyr... lagen (med bl.a. eddike) tager osse noget af den sødlige smag, så for folk der ikke er så pjattet med det sødlige, er det en god mulighed.

Mange vildt-opskrifter kan osse bruges til hest

• #9   1. okt 2015 Hvis du går ned til slagteren, du har købt det ved, er jeg ret sikker på at han også vil kunne give dig nogle fif og gode råd ang. tilberedning.

Nu har jeg aldrig prøvet hestekød (er en af de der ekstremt kræsne personer der ikke prøver noget "nyt"), men når jeg har haft købt kød hos vores slagter, så kommer der altid lige lidt råd og vejledning med, hvis det er noget jeg ikke plejer at lave

• #10   1. okt 2015 Tag evt og striml nogle af bøfferne, og lav dem i en vok med grøntsager og red curry paste/chilli. Og kokosmælk. Det giver en sur/sød smsg og det er yummy!

Jeg plejer at bruge 200 g strimlet kød, mini majs, peberfrugt, porrer eller forårsløg, squash, gulerødder og evt brocoli. Og så en stor dåse kokosmælk og blue dragon red curry paste.

Olie i wokken, curry paste i, og lige varmes op, svitse kødet, så det lige er brunet, grøntsager i, og lige svitse et halvt minut, kokosmælk i, lad det simre, smag til med krydderier, og tilsæt evt mere curry paste hvis du vil have det stærkere. Smager fantastisk smiley

• #11   1. okt 2015 Har hørt fra en stutteriejer, som får slagtet både unge og gamle, at unghestekød ikke er sødt. Det er kun kød fra ældre heste, som er sødligt. Jeg smagte begge slags, og det er helt rigtigt, at unghestekød minder mere om kalv.

• #12   1. okt 2015 Hvor meget billigere er hestekød frem for okse? Går ud fra det er sundere også? undskyld jeg bruger det indlæg til at spørge.

• #13   2. okt 2015 For 4 kg hestefars ikke på tilbud skulle jeg give 110 kr, hvis jeg skal købe oksekød til den pris vil jeg kun få 1 kg og så 2 kg på tilbud i en alm butik, så synes faktisk det er utroligt billigt i forhold til at det kommer fra en slagter smiley

• #14   2. okt 2015 Tak vil høre vores slagter ad om vi skal bestille smiley
    Vi giver for 2 kg okse 99kr hos slagteren

• Tim Jakobsen
    Tim Jakobsen Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #15   3. okt 2015 det smager super godt i lasagne :)?? det skulle du prøve

Kommentér på:
Hestekød

Annonce