Hestekød {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg ved ikke om de huske den lille sag der var i medierne for et årstid siden, jeg snakker selvfølgelig om sagen omkring hestekød.
Grunden til jeg skriver er fordi jeg føler de er et ufærdig kapitlet der endte med at give mig flere spørgsmål end svar.
Noget af det jeg har i tankerne er fx er alt hestekød nu fjernet fra vores fødevareprodukter og hvor mange har benyttet sig af disse produkter (evt. Nogle af jer?) personligt spiste jeg en biksemad som indholdte hestekød og jeg fandt denne velsmagende og havde ikke noget problem med at købe dette igen hvis de reklameret med det indholdte hestekød.
Håber i vil deltage i diskutionen ??
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 192
Når det så er sagt, er jeg selv glad for hestekød. Jeg spiser det selv, har slagtet to ponyer for at lægge kød i fryseren.
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 3
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
De har formentlig fjernet hestekødet for at undgå at kunderne blev ved med at forbinde det med skandalen. Desuden var det næppe det "gode" hestekød som blev brugt nok mere det som er "rest" efter alt det andet er taget. Plus mange tager afstand til at spise hestekød --> også årsagen til det ikke sælger så godt.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
Personligt er jeg hykleren der gerne spiser ko og gris. Men hestekød kan jeg på ingen måde forholde mig til at spise.
For mig ville det svare til at jeg slagtede min hund. Og spise den.
Hest er kommet så langt at jeg efterhånden vil kalde det et "kæledyr". Og det ikke rigtig hører under samme kategori som ko og gris længere.
Havde man ko og gris på samme måde som en hest? Ja så ville min mening også rette sig derefter.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Det eneste problem der var med findus var jo at de ikke gjorde opmærksom på de brugte hestekød. Og det jo total no go. ligemeget hvad det er så SKAL det skrives på indholdsfortegnelsen =)
Du kan gå i de fleste slagtere og finde hestekød. =) Hvis det noget du gerne vil have. Og ellers kan det tit også tit købes hos private.
okt 2016
Følger: 13 Følgere: 4 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 236
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.160
Det er grunden til, jeg gør, havde jeg en ko, så havde jeg heller ikke spist det. Spis hvad I vil, hvad er pointen i at fare i flint over andre spiser noget, som i ikke gør?
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 192
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
findus havde fået leveret noget kød, som de troede var ko, som så vidste sig at være hest,så findus faktisk ikke kunne gøre for det.
Om det passer ved jeg ikke.
Det endte vidst nok med at findus fandt en anden leverandør.
Jeg har ikke noget i mod at findus lavede en heste lasagne,
så længe de bare skriver på pakken hvad det er man æder.
Ps har folk set findus lasagne i køledisken efterfølgende.
Jeg skulle lave en udklædning til hesten, og jeg kunne bare ikke finde en lasagne i disken som jeg kunne bruge til at kigge efter.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Nogen gange må man jo også sige, at køber man billigt, ja så kan man jo enten lukke øjnene eller "tro" - fx var der en slagterforretning, som røg med på hestekødsskandalen, fordi de havde "pizzahak", som ikke kostede lige så meget som "hakket oksekød" - og enten skal man da være bundnaive eller "vende det blinde øje til", for i ordet "pizzahak" står der ingen stede "oksekød".
Jeg har ikke noget mod at spise lokalproduceret hestekød fra min egen slagter - hestekød smager glimrende, og er fra "dansk hest" nok behandlet rimeligt godt. Jeg ville ikke købe hestekød fra fx Italien eller Belgien, hvor de opkøber slagtehest fra østlandende, og hvor de stakkels dyr får en træls stressende og meget lang køretur til slagterier.
Det var så også disse dyr der endte som wannabe-oksekød - total ukontrolleret både dyrevelfærdsmæssigt, hygiejnisk og medicinkontrolleret.
Mvh Charlotte
okt 2007
Følger: 349 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.305
Har ingen problem med at spise det, vil bare gerne vide hvad jeg spiser (:
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Personligt spiser jeg det ikke af den simple årsag at jeg ikke kan lide det, men jeg ser ingen forskel på heste, gris,ko, hund, kat osv. Jeg kan ikke spise mit eget kæledyr men hvis jeg har vidst fra starten at det her er et slagtedyr har jeg intet problem med det på trods af at vi har haft grise, høns, ænder som jeg har gået og kælet med.
Hestekød