{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Hestekød {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg ved ikke om de huske den lille sag der var i medierne for et årstid siden, jeg snakker selvfølgelig om sagen omkring hestekød.
Grunden til jeg skriver er fordi jeg føler de er et ufærdig kapitlet der endte med at give mig flere spørgsmål end svar.
Noget af det jeg har i tankerne er fx er alt hestekød nu fjernet fra vores fødevareprodukter og hvor mange har benyttet sig af disse produkter (evt. Nogle af jer?) personligt spiste jeg en biksemad som indholdte hestekød og jeg fandt denne velsmagende og havde ikke noget problem med at købe dette igen hvis de reklameret med det indholdte hestekød.
Håber i vil deltage i diskutionen ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestekød
  • #1   5. mar 2017 Problemet med hestekødsaffæren var, så vidt jeg husker, at det var skjult for forbrugeren at der var tilsat hestekød. Dette er bare ikke acceptabelt, man skal som minimum kunne læse sig til hvad man stikker gaflen i.
    Når det så er sagt, er jeg selv glad for hestekød. Jeg spiser det selv, har slagtet to ponyer for at lægge kød i fryseren.

• #2   5. mar 2017 Helt enig. Jeg syntes faktisk ikke ideen om spisning af hestekød er så dum, altså det smager jo fint og der er massere af kød på dem.

• #3   5. mar 2017 Hestekød findes nu stadig men det sælges ikke rigtig i de almene butikker da der ikke er det store marked i det og derved ikke noget de ville sælge særligt meget af. smiley Men kan som regel skaffes hos slagtere. Nogle har det fast i butikken andre kan få det hjem på bestilling.

De har formentlig fjernet hestekødet for at undgå at kunderne blev ved med at forbinde det med skandalen. Desuden var det næppe det "gode" hestekød som blev brugt nok mere det som er "rest" efter alt det andet er taget. Plus mange tager afstand til at spise hestekød --> også årsagen til det ikke sælger så godt.

• #4   5. mar 2017 Folk må spise og lave lige hvad de vil så længe de ikke forsøger at skjule eller lyve om indholdet. Slagteren her i byen tager heste ind og slagter. Så han sælger tit hestekød. Jeg spiser dog ikke hestekød, men hvad andre gør må de selv om.

Mvh TT

• #5   5. mar 2017 Det andre siger det vist meget godt.
    Personligt er jeg hykleren der gerne spiser ko og gris. Men hestekød kan jeg på ingen måde forholde mig til at spise.

For mig ville det svare til at jeg slagtede min hund. Og spise den.
    Hest er kommet så langt at jeg efterhånden vil kalde det et "kæledyr". Og det ikke rigtig hører under samme kategori som ko og gris længere.

Havde man ko og gris på samme måde som en hest? Ja så ville min mening også rette sig derefter. smiley

• #6   5. mar 2017 Der er nu faktisk rigtig mange mennesker som spiser hestekød. Også mange heste mennesker.

Det eneste problem der var med findus var jo at de ikke gjorde opmærksom på de brugte hestekød. Og det jo total no go. ligemeget hvad det er så SKAL det skrives på indholdsfortegnelsen =)

Du kan gå i de fleste slagtere og finde hestekød. =) Hvis det noget du gerne vil have. Og ellers kan det tit også tit købes hos private.

• #7   5. mar 2017 personligt kan jeg ikke lide tanken om at spise hestekød, da jeg forbinder det meget med små heste som jeg selv ejer en af. og så har jeg smagt det et par gange og konstateret at jeg ikke så godt kan lide det;):)

• #8   5. mar 2017 Jeg tror, mange heste-mennesker gerne spiser gris og ko, netop fordi det ikke er et kæledyr, som hesten er.
    Det er grunden til, jeg gør, havde jeg en ko, så havde jeg heller ikke spist det. Spis hvad I vil, hvad er pointen i at fare i flint over andre spiser noget, som i ikke gør? smiley Det ser man jo så mange steder, sker ved sådan en diskussion som denne.. hvilket godt kan få mig til at tro, det egentlig er pointen med emnet. smiley

• #9   5. mar 2017 Handler helt sikkert også om hvad man oplevede som barn, og hvordan det blev tolket. Jeg er opvokset med at vi passer vores grise, køer, høns og andre dyr, men slagter dem alligevel. Jeg har selv haft fedekvæg, kløet dem hver dag og sendt dem til slagteren. I og med at jeg ved de har haft et godt liv, kan jeg godt æde dem. smiley

• #10   5. mar 2017 Jeg mener at jeg hørte at
    findus havde fået leveret noget kød, som de troede var ko, som så vidste sig at være hest,så findus faktisk ikke kunne gøre for det.

Om det passer ved jeg ikke.

Det endte vidst nok med at findus fandt en anden leverandør.

Jeg har ikke noget i mod at findus lavede en heste lasagne,
    så længe de bare skriver på pakken hvad det er man æder.

Ps har folk set findus lasagne i køledisken efterfølgende.
    Jeg skulle lave en udklædning til hesten, og jeg kunne bare ikke finde en lasagne i disken som jeg kunne bruge til at kigge efter.

• #11   5. mar 2017 Husk også den sag med at Super Best solgte hakket oksekød der var blandet med hakket hestekød! Folk troede de købte rent oksekød indtil der ved en stikprøve viste sig at der var iblandet hestekød.... Hvor længe har mon det stået på?? smiley

Mvh TT

• #12   5. mar 2017 Tjaaa så længe folk køber billigt, så presser man supermarkederne til at købe billigt, og da de færreste supermarkedskæder selv har slagtere, og/eller skal skaffe fx billige lasagner, ja så kører prispresset hele vejen igennem indkøbskæden til at der er nogle som øjner en smart ide - hestekød er billigere end oksekød.

Nogen gange må man jo også sige, at køber man billigt, ja så kan man jo enten lukke øjnene eller "tro" - fx var der en slagterforretning, som røg med på hestekødsskandalen, fordi de havde "pizzahak", som ikke kostede lige så meget som "hakket oksekød" - og enten skal man da være bundnaive eller "vende det blinde øje til", for i ordet "pizzahak" står der ingen stede "oksekød".

Jeg har ikke noget mod at spise lokalproduceret hestekød fra min egen slagter - hestekød smager glimrende, og er fra "dansk hest" nok behandlet rimeligt godt. Jeg ville ikke købe hestekød fra fx Italien eller Belgien, hvor de opkøber slagtehest fra østlandende, og hvor de stakkels dyr får en træls stressende og meget lang køretur til slagterier.
    Det var så også disse dyr der endte som wannabe-oksekød - total ukontrolleret både dyrevelfærdsmæssigt, hygiejnisk og medicinkontrolleret.

Mvh Charlotte

• #14   5. mar 2017 Jeg elsker hestekød!
    Har ingen problem med at spise det, vil bare gerne vide hvad jeg spiser (:

• #15   7. mar 2017 Som allerede nævnt er det bare fordi det ikke blev oplyst at der var hestekød i.
    Personligt spiser jeg det ikke af den simple årsag at jeg ikke kan lide det, men jeg ser ingen forskel på heste, gris,ko, hund, kat osv. Jeg kan ikke spise mit eget kæledyr men hvis jeg har vidst fra starten at det her er et slagtedyr har jeg intet problem med det på trods af at vi har haft grise, høns, ænder som jeg har gået og kælet med.

Kommentér på:
Hestekød

Annonce