{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Kamara objektiv hvilket? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at lave ønskeseddel til min 18 års nu her.

På den liste er blandt andet at jeg ønsker mig penge til et nyt kamera objektiv. Jeg har et canon 1100D og bare et standart objektiv. Jeg står og vil ud og rejse når jeg er færdig med skolen (til sommer) og ellers ud i fremtiden når der er penge til det. Derfor er det jo en okay idé at have med i tankerne hvilket objektiv det skal være.

Jeg tænker at jeg gerne vil have et objektiv med en okay zoom og som er god til bevægelser. Om det så er vand der fiser rundt, en hest der springer eller den typiske USA highway trafik. Alt sammen noget der er i bevægelse.

Hvad har i til det og hvad kan i anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamara objektiv hvilket?
  • #1   13. okt 2015 Ifølge dine krav til objektiv, er det mere indstillingerne der afgøre hvordan "fartbilleder" kommer til at blive.
    Men Canon har lavet et 18-200 objektiv, det vil jeg mene ka opfylde dine krav.
    Så længe du ik forventer ridehalsbilleder, for så er det noget helt at objektiv du ska ha, til en helt anden pris.

• #2   13. okt 2015 Jeg ved ikke om mit kamera overhovedet er i stand til at levere billeder i den kvalitet jeg har i tankerne, eller om det bare er mig der ikke helt har fået styr på det endnu. Så det kan nemt være et andet objektiv ik løser alt smiley

• #3   13. okt 2015 Jeg har selv et 1100d, og har et 75-300mm zoom objektiv til. Elsker det c:. Typisk handler det om indstillingerne på kameraet

• #4   14. okt 2015 Er glad for mit 55-250 mm fra Canon.
    Det tager fine billeder, og er ikke vildt dyrt.
    Jeg er glad for mit objektiv.

Jeg ønsker mig selv et Canon 70-300, eller 70-200 mm.
    De er bare pænt dyre...

• #5   14. okt 2015 Taget i fuld galop, Canon EOS 7D, Canon EFS 55-250 mm.

profilbillede
  • #6   14. okt 2015 Jeg er ret sikker på, at 1100D sagtens ka.
    Mit gamle gamle 350D lavede meget fine billeder i fart.

Dette billede er taget med 350 og 70-300 og fuld auto, desværre.
    Jeg havde ik haft det ret længe, og var egentlig bare ude at øve mig.
    Så tør slet ik tænkte på, hvis jeg havde haft kontrol, hva det så var blevet til.

profilbillede
  • #7   14. okt 2015 Spring dog med andet udstyr, men dette burde du osse ku få ud af 1100.

profilbillede
  • #8   14. okt 2015 Jeg ville vælge en 24-105 mm..
    Du får lidt ekstra zoom, men til det du nok kommer til at bruge det til på din ferie, så er det rart med et objektiv der også kan tage billeder i små rum, eller af store ting på kort afstand.,,

Om billederne bliver skarpe i bevægelse har noget med indstillingerne at gøre, og kan sige, at kun manuelt er vejen frem..
    En fordel vil være at køre på TV indstilling, for så indstiller kameraet selv blænden i forhold til lukkertid og ISO.

• #9   14. okt 2015 Synes helt sikkert du skal, hvis du har pengene til det, vælge et objektiv med så stor forskel i zoom. Altså gerne helt ned til 18-300 eller hvad det nu bliver hvis man har canon.

Man skal bare huske at lukkehastigheden skal være 500 eller over, hvis hele billedet skal være skarpt i forhold til bevægelse smiley Er ikke 100% sikkert men regner med at det gælder ved stort set alle spejlrefleks-kameraer smiley

• #10   14. okt 2015 det er fotografen og indstillingerne der gør det gode billede. Mærke har ofte ikke noget at sige, for os amatører. De proff. vil self. sige noget andet.
    lukkerhastighed og blænde, gør det.

• #11   14. okt 2015 Jeg takker mange gange for alle inputsne.
    Der er ihvertfald stof til eftertanke smiley

• #12   14. okt 2015 Og husk, lær dit kamera at kende, så kør på manuel istedet for auto!:) der kommer bedre resultater.

Kommentér på:
Kamara objektiv hvilket?

Annonce