{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Hannah S
Hannah S
Tilmeldt:
14. dec 2015
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6

fået Angst for Heste. {{forumTopicSubject}}

hej, for snart to år siden var jeg ude for en slem ulykke med en Hest, hvilket har gjort at jeg har fået angst for ALLE Heste, både at stå ved siden af Heste, gå ind på folden og hente dem, sadle op osv osv.. så tænkte jeg bare på, om i har nogle gode råd til, hvad man kan gøre ved det fordi jeg er meget ivrig efter at kunne starte op igen, da jeg altid har været glad for ridning. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fået Angst for Heste.
  • #1   16. dec 2015 Tænk på det positive.
    Du kan starte med at tage derop hvor du har redet. Jeg synes selv det var meget lettere når der var nogen som man kender og stoler på, og har forstand på heste.
    Du behøver ikke at starte med at ride smiley
    Du kan bare starte med at tage derop og kigge, evt give gulerødder? smiley


  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #2   16. dec 2015 har jeg prøvet, men det hjælper ikke rigtigt. smiley :c

  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #4   16. dec 2015 jeg kan godt stå ved siden af dem, men den mindste bevægelse gør mig mega bange, og jeg får svedture osv..

  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #6   16. dec 2015 ved du hvor de befinder sig henne af? om det er i Jylland fx. :3

  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #10   16. dec 2015 okay tak c:


  • #11   16. dec 2015 Jeg tror på hypnose!:D

  • #12   16. dec 2015 Hvis ikke Fredericia er for langt væk er der Ridecare? Og Caroline er SÅ sød og ved VIRKELIG hvad hun taler om!

  • #13   16. dec 2015 årh jeg kender det for godt. søde ven smiley
    her i 2010 bliv jeg angrebet af min hingst. det gik ud i en ren helvede.
    jeg tror aldrig noglesinde at jeg skulle røre en hest heller være i nærheden
    af dem. men jeg tog kæmpen stille og rolig op og fik modet til at sige efter
    et halv år at jeg ville kæmpe vindere og det gjorde jeg så desværre ikke med
    sammen hest men med en ny hest


  • #14   16. dec 2015 Hvor bor du henne af, Hannah? smiley

  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #15   17. dec 2015 Vejle. smiley

  • #16   17. dec 2015 Pas på med at går for hurtigt frem, selvom du gerne vil have det bedre. Det virker ikke smiley
    Der skal små skridt til, grænserne må gerne presses, men der skal hele tiden være en redning eller en udvej. Det er sådan jeg ser på det.

    Jeg kæmper selv med angst i visse tilfælde. Ikke i de slemme diagnosticerede tilfælde, hvor folk decideret lider under det, men "bare" anfald. Det sker i situationer med mange mennesker, typisk når de er fulde, og folk så ukontrolleret er meget tæt på mig og helt galt er det hvis folk rør mig bagfra. Lidt et problem når jeg nogle gange arbejder på festivaller - hvilket gør at jeg ligesom dig er ivrig efter at løse problemet. Men det hjælper ikke at presse for hårdt frem. Små babysteps. For mig hjælper det at vide at jeg har en opgave og at jeg kan SE folk jeg kender eller jeg ved har autoritet (vagter), samt at jeg har et sted at flygte hen. Kan jeg mærke at det er ved at gå galt, så skal jeg VÆK og til nøds kan det gøre det at have fysisk kontakt med nogen eller noget jeg stoler på.
    Når jeg har alle de små ting på plads, så bliver det nemmere for mig at håndtere, og jeg kan mærke at jeg hen over sommeren er blevet meget bedre til at styre det.
    Fordi jeg har været på arbejde de fleste gange jeg har været i angstprovokerende situationer, har jeg valgt at fortælle åbent om det til de nærmeste. Så føler jeg mig mere sikker på at de kan redde mig, og de ved hvad der foregår hvis jeg pludselig bliver usikker uden en umiddelbar grund smiley


  • #17   17. dec 2015 Når jeg er på arbejde, er det også sikre zoner, som jeg har direkte for øje når jeg går midt i menneskemængden: Områder med hegn. Og nej: Hegn er ikke til for at holde teknikerne inde, det er til for at holde mennesker væk smiley

  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #18   17. dec 2015 ja..


  • #19   17. dec 2015 Hvis du lige pludseligt er i Silkeborg, så skal du være super velkommen til at komme og øve lidt med mig og Silver. Så kan det være, du får mod på det igen smiley hun er i hver fald idiotsikker, og så kan du jo bare få lov til det, du gerne vil. Om du bare vil stå og se hestene fra folden, eller du måske har mod på at strigle lidt?

Kommentér på:
fået Angst for Heste.

Annonce