{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Stoler på mig selv... {{forumTopicSubject}}

Et lille succes opslag som jeg ikke lige vidste hvor jeg skulle dele af frygt for at folk ville dømme mig. Men hey bryd tabuet og stå frem med det.

Jeg har LÆNGE haft det skidt, omkring maj fik jeg det pludseligt godt.
Alt var super men jeg var hunderæd for at få tilbagefald, desværre fik jeg et tilbage fald som jeg stadig kæmper med.
Frygten for at få tilbage fald blev der men ændrede sig til at jeg frygtede mig selv, jeg vidste jeg ikke burde drikke så meget, ryge, cutte eller have selvmordstanker men jeg følte jeg havde mistet så meget kontrol over mig selv at selvom jeg vidste det var dumt så gjorde jeg det.
Jeg var PANISK for at jeg ville ende med at slå mig selv ihjel med den mistede kontrol.

Natten til mandag gik det så galt, jeg tog et glas panodiler og tog en overdosis. Min største frygt blev til virkelighed, jeg havde virkelig forsøgt at slå mig selv ihjel. Heldigvis fortrød jeg og fortalte det til mig roomie og røg på hospitalet og udskrevet tirsdag osv. alt er godt.

Men det der er min store succes er at min frygt heletiden har været om jeg ville ende med at slå mig selv ihjel men redde jo mig selv i sidste øjeblik hvilket faktisk har fjernet min store frygt for mig selv.

Beklager vis det er langt og rodet og egentlig ikke betyder noget men ville bare gerne ud med min succes for jeg er ret stolt over at jeg nu kan sige... jeg stoler på mig selv!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoler på mig selv...
  • #1   20. dec 2015 Kære fantastiske Kailie, du har sådan en skøn personlighed og så uendeligt meget at byde ind med. Og jeg håber at du ved at du har MANGE mennesker i dit liv, som udelukkende ønsker dig gode ting (mig inklusiv), og som ønsker at støtte og hjælpe dig - på alle livets leder og kanter.

Jeg er glad for at du bad om hjælp og jeg er glad for at du oplever en øget tillid til dig selv, men jeg håber også at du nu får noget hjælp og kommer i terapi, så du kan komme til bunds i problematikkerne.

Den største gave jeg har givet mig selv er da jeg gav slip og sagde til min læge 'nu kan jeg ikke mere - hjælp mig' og jeg blev henvist til en psykolog. Jeg er ikke så MODIG som du er, men jeg vil gerne snakke med dig privat om mit forløb, hvis det på nogle måder kan hjælpe dig.

En rigtig skøn veninde gav mig i julegave sidste år en notesbog, hvori hun havde udfyldt de første sider. Bogen gav hun mig ganske kort efter jeg for første gang åbnede op om præcis hvor slemt jeg havde det, og jeg tror også på at det var skubbet til at jeg søgte hjælp. MEN det jeg ville sige var at jeg har brugt den rigtig meget - i den bog tillader jeg mig selv at lukke alt mit ufiltrede crap ud. I dagligdagen kommer alt igennem et filter og jeg analyserer på højtryk hvad jeg selv og andre gør. I min bog kommer alt ud fuldkommen ufiltreret og jeg tillader mig selv at kalde en spade for en spade - også når det er mig selv. Jeg kan lige få lettet trykket og ofte kommer der også en del guldkorn ud - netop fordi jeg ikke skriver mine rationelle tanker ned, men bare lader hånden skrive.

Jeg håber virkelig at du får hjælp herfra og så skal du bare vide at vi er mange som gerne vil have dig her - rigtig, rigtig mange år endnu.

• #3   20. dec 2015 Puha søde søde ven. Hold da op hvor har du haft det hårdt når du ryger så langt. Og hvor er jeg stolt af dig, og utrolig glad for at du bad om hjælp! Jeg håber virkelig at du får den hjælp du nu behøver. At de vågner op og ser dit råb om hjælp! Du skal til enhver tid bare skrive. Jeg er her dagligt så jeg svarer. Jeg tænker også at Frederikke kan være til stor hjælp smiley
    Er så utrolig glad for at du stadig er her! smiley

Mange mange store krammere fra mig..

• #4   20. dec 2015 Søde pige, du har brug for hjælp. Indrøm det og søg den smiley

• #5   20. dec 2015 Når man først har forsøgt at tage sit eget liv, skal man have hjælp. Og det kan kun gå for langsomt. Den slags klarer man ikke bare selv, ved mindre det er en af de overfladiske fake handlinger. Og derfor syntes jeg det er så godt at du bad om hjælp!

• #6   20. dec 2015 Frederikke: Åhh tusind tak det betyder rigtig meget med alt det du skriver. smiley Det med notesbogen er jeg begyndt på og ja det er sku bare skønt og kunne lukke alt ens shit ud xD

Kundun: De bedømmer på sygehuset om man har behov for at snakke med en psykiater men eftersom jeg virkede forholdsvis afklaret med hvad der skete så mente de ikke der var behov for det.

Hippie: Det er helt sikkert ikke ment sådan men vil lige gøre dig opmærksom på at skrive søde pige er ligeså irriterende som når folk siger søde ven smiley

DD: Tak smiley

Til alle: Selvfølgelig er jeg igang med hjælp nu! For pt samtaler inde ved centeret for selvmordsforbyggelse i Risskov og når der ligesom et styr på det hele så jeg kan starte i skole igen starter jeg til en psykolog. smiley

• #7   20. dec 2015 Forresten Frederikke så vil jeg godt lige hilse og sige at de gange hvor du giver mig undervisning er det de eneste tidspunkter hvor jeg 100% har smidt alt til side. Så tusind tak for det.

• #8   20. dec 2015 Kommer gerne ud i løbet af juleferien (går ud fra at du er hjemme) og går en tur, hvis du trænger til at snakke - du må også gerne komme ud fordi og få en tur på Flicka eller Moonwalk, er sikker på at de gerne vil modtage lidt kys smiley

Og god idé med notesbogen - har i fundet en terapeut til dig? Hvis i går til lægen kan du helt sikkert få en henvisning smiley

• #10   20. dec 2015 Det var nu ikke skrevet for at irritere dig smiley

• #11   20. dec 2015 Åhh det lyder godt! Ved ikke lige om jeg har overskud til det her i ferien, har en del læge, samtaler osv. jeg skal nå og vil også gerne nå nogle veninder smiley

Skriver lige til dig hvis jeg finder ud af om jeg har tid xD Men ihvertfald tusind tak smiley

• #12   20. dec 2015 Kundun: Undskyld men vil ikke mene du kan bedømme og det er en god eller dårlig vurdering...

Hippie: Det tænkte jeg nok smiley

• #14   20. dec 2015 Well vi går jo ingen steder - og er aldrig mere end et opkald væk smiley

• #16   20. dec 2015 Frederikke: Hehe ja smiley Forresten flytter jeg måske til Ryomgård engang i det nye år

Kundun: Havde en aftale med det der selvmordscenter allerede før jeg var udskrevet så de var ligesom sikret at jeg kom igang med noget hjælp smiley

• #18   20. dec 2015 Kundun: Jeg er sølle 16 år og bor med mine forældre smiley

• #20   20. dec 2015 Kundun: Hehe ja smiley Men har en masse omkring mig og er igang med hjælp så fremtiden ser da lys ud smiley

• #22   20. dec 2015 du skal søge efter en psykolog og en som forstår dig.første og fremmest kan du snakke med din læge hvor han vil fremvise dig til en.

jeg har været fuldkommen nede og ramme bunden... så jeg ved hvad du føler
    og hvordan du har det smiley

• #23   20. dec 2015 Mavis: Som skrevet længere oppe er jeg igang med hjælp smiley

Men tak smiley

• #24   20. dec 2015 er du igang med at for medicin smiley

• #25   20. dec 2015 Mavis: Nej har endnu ikke været ved læge efter jeg udfyldte angst og depressions skemaer og ønsker ikke medicin, vil godt give psykolog et skud først. smiley

• #26   20. dec 2015 okay men pas nu på dig selv ik smiley

• #27   20. dec 2015 Mavis: Hehe skal jeg nok smiley

• #28   20. dec 2015 Er igang med at komme igennem det samme lort som dig, mere eller mindre, og kan kun anbefale at prøve med psykolog først, for det er bestemt ikke fedt at tage medicin :3

• #29   20. dec 2015 Er du ikke lidt sej? Jo, det er du vist lige smiley

Jeg er alt for træt til rigtig at kommentere, men...

• #30   20. dec 2015 Ridning med hjertet: Hehe tak xD

• #31   21. dec 2015 Vil ønske for dig, du ikke kommer på medicin, medmindre det er yderst nødvendigt .... Håber inderligt, du finder en vej uden om det gift .... smiley

• #33   21. dec 2015 Har været på medicin i 4 år. Fungerer ikke uden.

Hvis TS finder sin vej gennem psykologhjælp, så er det fantastisk.

• #35   21. dec 2015 Samme her - uanset hvilken psykolog det var, så gik det ikke, og blev en kæmpe byrde. Men for --> nogle <-- kan psykologhjælp være vejen frem.

• #37   21. dec 2015 Drømmer om den dag, jeg kan slippe min medicin. Du har ikke haft tilbagefald så, Kundun? smiley

Medicinen er simpelthen det værste, jeg har budt min krop fysisk. Men psykisk har det jo været en nødvendighed. Og så ryger man i depotkapslerne, og så kører møllen ...

• #39   21. dec 2015 Åhhh, bliver helt misundelig smiley

• #41   21. dec 2015 Til jer der skriver at psykolog ikke var vejen frem, hvor hurtigt fandt i ud af det?

Har været til 2 samtaler og tænker allerede... Fuck jeg ikke gider!

Så like hvor lang tid bør jeg give det før jeg finder en anden mulig hvis det stadig ikke fungere smiley

• #43   21. dec 2015 Kundun: selvfølgelig, syntes bare det er svært og vurdere om det er fordi man ikke er helt tryg eller det er fordi man bare ikke gider psykolog. smiley

• #45   21. dec 2015 Det medicin jeg for. kan jeg ikke bare stoppe på. så pas på hvis du for medicin for angst smiley

• #46   21. dec 2015 Man fungerer jo ikke nødvendigvis med den første den bedste psykolog man møder smiley

I stedet for og tænkte "psykolog er ikke mig" så tænk "hvad er det der gør at jeg ikke synes det her er mig?" - er det psykologens spørgsmål, er det ubehageligt at være i fokus, psykologens personlighed eller noget andet? Og dernæst: sig det gerne højt til psykologen, hvis det ikke fungerer. Det kræver selvfølgelig en vis mængde tillid eller viljestyrke at åbne munden, men ellers får psykologen ikke mulighed for at ændre på sin taktik (eller forklare hvad de gør).

Der er ingen tvivl om at min faglige baggrund skriger at en psykolog er en god ting. Selvfølgelig er det forskelligt hvor meget man får ud af det - og for mange skal psykologen formodentligt suppleres med noget andet (måske en psykomorotisk terapeut, en coach eller andet smiley ).
    Og så tænker jeg at det er vigtigt og se psykologen som en hjælpende hånd - det er ikke psykologens opgave at "fikse" eller "ordne" noget som helst. Det er psykologens opgave at give et rum til fordybelse og udvikling - det er ens egen opgave at sortere i det man snakker om og reflektere fremadrettet.

Jeg synes helt sikkert du skal give psykologen noget mere tid - hvis det ikke kommer til at fungere så find en ny. Jeg tror virkelig på at det vil gavne dig og have en du kan tale med - som har en forståelse for psykologien og som kan udfordre dig i et tilpas tempo.

• #47   21. dec 2015 Frederikke: Helt enig har selv tænkt på den med hvorfor men kan ikke rigtig komme på andet end at jeg føler hun ikke stoler på mig når jeg fx. siger jeg har haft en god uge men på den anden side kan jeg sagtens forstå hvorfor hun er så mistænkelig det var trodsalt en ret drastisk ting jeg gjorde.

• #48   21. dec 2015 Det giver fantastisk mening for mig, at du ikke har lyst til at komme hos hende, hvis du føler at hun ikke stoler på hvad du siger til hende. Det er da en ubehagelig følelse at sidde med - og det vil med sikkerhed gøre at man mister lysten til og åbne op. Jeg synes da du skal sige til hende at du har det sådan - for uanset om det er reelt at hun ikke stoler på dig, eller om det er noget du "bilder dig ind", så er følelsen jo til stede og hvis du siger det højt kan det være at hun siger "hvad får dig til og sige sådan?" eller det kan være hun siger "det har du faktisk ret i Kailie - jeg er bange for at du prøver og tage afstand til hvordan du reelt har haft det" og så har i et rigtig fint udgangspunkt for at skabe tillid.

Giver det mening det jeg siger? Sætningen blev lidt lang og bøvlet smiley

Summa-sumarum: jeg forstår godt at det er ubehageligt, når du har det på den måde, og det vil man selvfølgelig gerne undgå. Sig det til hende, så du kan se hendes respons smiley

• #49   21. dec 2015 Frederikke: Hehe det gav faktisk fin mening xD Det er bare svært og sige at smiley suk

• #50   21. dec 2015 Det er da møg svært - men det er også deri udviklingen ligger. Hvor irriterende det end lyder smiley

• #51   21. dec 2015 Hehe det er meget nemmere bare og se netflix og spise xD

• #52   21. dec 2015 Ja, men det udvikler man sig ikke helt så meget ved XD Tæhæ... selvom jeg selv sidder og ser netflix - og overvejer at spise, lige nu (mangler min abe-smiley fra telefonen som holder hænderne foran øjnene) smiley

• #53   21. dec 2015 Haha xD tja må vel bare få det sagt på et tidspunkt smiley

• #54   21. dec 2015 Ja det er ski' meget nemmere at spise og se netflix, og hyggeligere for dens sags skyld. Problemet ligger bare i, at det ikke rigtig hjælper på noget som helst, desværre. Gid det gjorde, for så ville jeg have været "rask" (så rask som man nu kan blive med skizofreni osv. osv...) for flere måneder siden smiley

• #55   21. dec 2015 Hippie: Hehe suk xD

• #56   21. dec 2015 Dårlig humor er det bedste middel mod tristhed smiley

• #57   21. dec 2015 ved din mor. godt du har taget en overdosis piller /:

• #58   21. dec 2015 Psykolog har aldrig hjulpet mig, det var spild af tid. Det eneste der hjælper mig er medicin, men hey, der er vel nogle der har gavn af det. Jeg synes det er for meget "hvordan er dine inderste følelser" halløj. Men ja, hvis det er det man har brug for..

• #59   21. dec 2015 Melanie - sikke noget sludder du nu lukker ud.. Du elsker da ellers at sidde og holde i hånden og tale om dine dybeste følelser og tanker, og om hvordan du føler det lige nu osv smiley smiley

Mvh TT

• #60   21. dec 2015 TT - Ja, for den da, jeg elsker at vende vrangen ud på mig selv, jeg gør det hele tiden, hah! smiley

Ej, det er der vel nogen der godt kan lide og har brug for.. Jeg synes bare det var noget pjat.

• #61   22. dec 2015 Mavis: Ja selvfølgelig

• #62   22. dec 2015 så kan det være din mor skal låse dine piller væk smiley
    så kan du ikke gøre det igen

• #63   22. dec 2015 Mavis: Det hele er væk for må selvfølgelig ikke have piller i nærheden af mig... Men forstår ikke hvorfor piller skal låses væk, hvis jeg ville begå selvmord ville jeg da ikke gøre det samme 2 gange.

• #64   22. dec 2015 så man 100 sikker på at du ikke kan når tag pillerne smiley
    min læge sagde til min mor at mine piller skulle låse inde for en sikkerheds skyld

desværre ved man aldrig hvad man selv kan finde på når man er så lang ude
    at gøre det igen det kan sket hvis enes krop siger helt andet men det er jo kun for og sige det til dig så du passer på dig selv smiley

• #66   22. dec 2015 Mavis: Det er pretty much det dette emne handler om.. Jeg stoler på mig selv nu hvilket vil sige jeg har kontrol over de ting jeg gør

• #67   23. dec 2015 det er jo kun for og pas på dig selv at jeg siger det ikke andet smiley

• #68   24. dec 2015 Kære kailie, hvor er jeg glad for du valgte og få fornuften til dig og fortælle din roommate det så du stadig er her idag smiley

Kailie, hvis du har lyst til at skrive så endelig gør det. jeg selv har haft bøvlet med depression og angst i 2½ år. så jeg kender meget til det..
    Især det at det kan godt være du inderst inde stoler på dig selv, men hvis du virkelig har en depression, så skal du altså passe på. Jeg selv sagde til mig selv "Jeg vil aldrig nogensinde begå selvmord, jeg vil aldrig skære i mig selv, jeg ville kæmpe!" Og det lykkedes mig da og stå med en skalpel ved struben, jeg havde bare ikke mod nok til at ende det hele den dag.. det lykkedes mig også at prøve selvskade, fandt dog hurtigt ud af arene var møggrimme og det slet ikke hjalp på mine indre smerter.. Alt det ovennævnte var noget min depression styrede, det var mine tanker som drev mig til vanvid. så pas på, jeg kunne ikke kontrollere min depression, selvom jeg sagde jeg ville smiley

Når dette er sagt så har jeg det godt idag, så selvom det lyder pænt overfladisk så skal det nok blive godt igen, så længe du kæmper for det smiley

• #69   24. dec 2015 Mason: Hehe tusind tak for dit indlæg, er rigtig glad for at du skriver at jeg kan skrive til dig, kommer nok ikke til at bruge tilbudet men tusind tak! smiley

Jeg ved godt hvad du hentyder til, engang sagde jeg også at jeg ALDRIG ville ryge, drikke mig stiv bare for at komme væk, cutte, begå selvmord osv. men endte alligevel med at gøre alle tingene. Men føler selv jeg har god nok kontrol til at vide hvornår jeg er nået over den linje igen. smiley

Kommentér på:
Stoler på mig selv...

Annonce