{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrakt ved køb af hest..
  • #1   23. jan 2016 Jeg har konkrakt på hende af min, dog selvom hun ikke stod særlig langt fra min daværende bopæl smiley
    Jeg prøvede hende flere gange.
    Og jeg ville nok havde taget på flere lange ture, hvis jeg ikke havde forelsket mig i Filicia. smiley


  • #3   23. jan 2016 Jeg talte en masse i telefon med tidligere ejer (det er 11 år siden) og vi blev enige om en pris i telefonen. Aftalen lød, at hvis hun var som forventet, så tog jeg hende med hjem med det samme smiley Ellers var der ikke så meget kontrakt!

  • #4   23. jan 2016 Hvad hvis man ikke skal hente hesten med det samme.. Men vil sikre sig at hesten ikke bliver solgt til andre...

    Mvh TT


  • #5   23. jan 2016 Jeg har begge gange været først over og bese hesten, snakke med ejer, redet og hvad der nu er, når man kigger på hest.
    Derefter har jeg overvejet/tænkt er det nu den helt rigtige. (Hvis det så er den rigtige). Har vi så taget turen for og hente hesten.
    Jeg har begge gange lavet kontrakt på at hesten er købt og solgt, alle papirer er udfyldt, med pas og ejer-certifikat. jeg har haft pengene med til ejer, da ingen af mine heste har kostede over 30.000,- så jeg har været afsted 2 gange.
    Ser ingen problemer i det, da man gerne må have lidt betænkningstid, det er trods alt noget man gerne skulle have glæde af og arbejde med.
    Du kan ligge et depositum for at hesten ikke bliver solgt eller udfylde kontrakten til at hesten først er købt og afhentes til en hvis dato.


  • #6   23. jan 2016 Jeg fik min på prøve i 2 mdr. Og købte ham så der efter smiley
    Han er dog ikke tilredet endnu, men forelskede mig fuldstændig i ham, også tog jeg så beslutningen og købte ham smiley


  • #7   23. jan 2016 Så laver du en kontrakt på forkøbsret smiley
    Heraf ville jeg gøre således at sælger og du som køber, laver et udkast hver til en kontrakt og sender til hinanden pr. mail. Derfra kan I så eventuelt aftale at I hver især har syv dage til at vende tilbage med uenigheder eller tilføjelser.

    Når det så er gjort, kan én af jer lave en endelig kontrakt, baseret på de to udkast, og så kan modparten enten sige ja tak, eller nej tak, hvis der er nye indvendinger og ændringer. Når der så er en endelig kontrakt, kan I sende et indscannet eksemplar af den endelige kontrakt, så I begge har på mail, en endelig kontrakt med begge jeres underskrifter.


  • #8   23. jan 2016 Vi udarbejdede en kontrakt i samarbejde med ejer (jeg købte fra avler, så det var primært avler der havde lidt ting der skulle på).
    Så printede vi hver et eksemplar ud, underskrev det og sendte det til modparten med posten. Så underskrev vi den kontrakt vi modtog, og så var det klaret smiley
    Jeg var oppe og se min pony en gang, og valgte så at købe hende, men da hun stod i Hirtshals og jeg bor på Midtfyn, så hentede vi ikke selv, men fik en vognmand til det smiley


  • #10   24. jan 2016 Har lige solgt en hest til Bornholm, så der er et stykke vej. Han besluttede at han ville købe hesten da han var og se på den, og da hesten skulle køres derover med lastbil, hvor køber ikke ville komme med. Så lavede vi kontrakten med det samme, ellers er det svært at få underskrifterne på.
    Og vi aftalte at jeg betaler og sender ejercertifikatet ind, så det skrev vi også på med det samme.
    Der gik 14 dage inden hesten blev hentet, men så var alt papirarbejdet gjort, hvor han er sikret at have købt hesten og jeg at han var solgt smiley
    Pengene blev overført til min konto inden hesten blev hentet.
    Han blev hentet i fredags, så jeg sender ejercertifikat ind imorn smiley

    Hvis man selv henter hesten kan man jo lave kontrakt på dagen og ellers må man jo scanne ind og sende pr. mail, eller post smiley


Kommentér på:
Kontrakt ved køb af hest..

Annonce