{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.301 visninger | Oprettet:

Tykt hår {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået sådan lidt på det sidste og tænkt på hvad andre med tykt hår gør. Jeg kender ikke så mange ud over min familie med rigtig tykt hår.
Og til jer tyndhårede: Tykt hår kan faktisk også være træls smiley

Har i kort hår? Klippet i etager? Undercut? Tyndet det? Eller får det bare lov til at være langt uden indblanding?

Jeg selv har ikke kraftige hår, bare rigtig mange af dem. Når mit hår er tyndet, så kunne det lige så godt være et får der var klippet smiley Jeg varierer en hattestørrelse alt efter om mit hår er tyndet eller bare får lov at passe sig selv - så lige for tiden sidder min ridehjelm virkelig skidt. Nogle gange tænker jeg "så kan det også bare være lige meget! Det blev tykt og halvlangt hår" fordi jeg ikke gider gå til frisør hele tiden.
Men oven i det tykke hår er jeg også meget følsom for varme! Så det er helt ulideligt når varmen kommer. Sidste år gik jeg helt ned med et mildt hedeslag på en arbejdsdag, fordi det var for længe siden jeg var tyndet. Jeg kunne ikke komme af med varmen. Med andre ord: Jeg har kronisk vinterpels...

Hjælp, hvordan gør i andre med kronisk vinterpels? Og hvis I har problemer med varme, hvad gør I så?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tykt hår
  • #1   3. feb 2016 Jeg har tykt krøllet hår - og spare mange penge på ikke at gå til frisør i et væk smiley

    Da jeg gik til frisør, der tyndede frisøren det - men at tynde noget krøllet hår er at lave det til candyfloss smiley Så kunne jeg slet ikke styre det - om end jeg ikke kampsvedte.

    Så nu er det så langt, som det nu en gang vokser til - og så går jeg oftest med det sat op, især om sommeren hvor det er varmt.

    Det er ved at være 6 år siden jeg sidst var til frisør smiley

    Mvh Charlotte


  • #2   3. feb 2016 Jeg har tykt hår og fik før i tiden tyndet det. Indtil en frisør mente at man tyndede håret ved at barbere nakken 0.o Så turde jeg aldrig få tyndet hår igen XD
    Mit hår er nu ikke blevet tyndet i godt 5-6 år og det vokser også med god hastighed smiley Jeg har næsten hår helt ned til numsen nu og i og med at det er blevet længere, er det også blevet lidt tyndere og mere udholdeligt smiley
    Jeg kan overhovedet ikke klare varme og sommeren er typisk et helvede for mig (men elsker den alligevel!), men der er ingen problemer med håret, det sætter jeg bare op i en høj hestehale, fletter det eller laver en knold. Så er der ingen problemer smiley


  • #3   3. feb 2016 Mit hår er ikke helt vildt tykt, men lidt er det, og så kan jeg slet ikke holde det ud når det er varmt. Jeg lader bare mit hår gro, det er næsten det letteste (og billigste). Om sommeren er det altid sat op i en knold ellereget høj hestehale, da jeg ikke kan holde ud at have det nede i nakken smiley

  • #4   3. feb 2016 For mig hjælper det heller ikke at sætte det op. Nogle gange, men bestemt ikke altid. Når det er løst kan jeg være heldig at der kommer en brise ind til hovedbunden, det kan jeg ikke med opsat hår.

    Men det hører så også med til historien at jeg har opgivet at have langt hår. Det længste jeg har haft i flere år, er måske 5 cm under skuldrene. Så når jeg sætter det op er det bare en dusk. Der er altså ikke så meget forskel på opsat og ikke opsat smiley


  • #5   3. feb 2016 etager plejer jeg at få klippet, det lufter sådn dejligt ud smiley

  • #6   3. feb 2016 Har tykt langt hår (går lige under brystet)

    Har tidligere haft det i etager - indtil jeg fik klippet alle etagerne af for ca ½ år siden.. (etagerne var fuldstændigt ødelagte og ikke til at redde, uden at gøre det hele temmelig kort)
    Mit hår er riiiiigtig tungt.. Specielt træls, når man vil krølle f.eks - det holder ikke ret længe uden at bruge en hel hårspray..
    Til gengæld er det nemmere at sætte op i forskellige frisurer.
    Derudover synes jeg at jeg skal vaske mere - hvor jeg ellers har kunnet gå en dag ekstra med noget tørshampoo - det bliver SÅ tungt og fladt i toppen, når det bliver en smule fedtet, og det kan tørshampooen ikke hamle op med desværre..
    Overvejer meget om jeg skal klippe etager igen, men jeg er meget i tvivl!


  • #7   3. feb 2016 Førhen blev jeg tyndet hver måned, men efter min frisør gik på pension for .. 3-4 år siden, har jeg ikke været til frisør og mit hår er begyndt at opføre sig SÅ FINT.
    Jeg har MEGET tykt og MEGET stort, krøllet hår - og det har altid været ufattelig ustyrligt - men her over det sidste års tid er det begyndt ikke at være så stort, selvom det stadig er meget stort. smiley


  • #8   3. feb 2016 jeg har altid haft tykt hår jeg for det klippe en gangen om mdr helt kort smiley

  • #9   3. feb 2016 jeg har tykt hår for det det klippet i en page af en form du får lige et billede med ellers kan jeg simpelthen ikke holde det udover det får jeg lavet etager i det og får tyndet godt ud når det bliver klippet smiley

  • #10   3. feb 2016 her billede smiley

    profilbillede
  • #11   3. feb 2016 Jeg har okay tykt hår med krøller.

    Jeg får klippet etager, men ikke så kort det ikke kan nå om i hestehalen. smiley

    Her er et gaaaaammelt billede, men der kan man fornemme det. Der er også meget hår bagved. :'D


    profilbillede
  • #12   3. feb 2016 Jeg har ret tykt hår, så tykt, at min frisør altid lige forlænger min bookning, når det skal farves :b Jeg har ikke tyndet i det, da at tynde i håret kun fungerer i helt kort hår. Jeg er dog ret glad for fletninger. Fletninger tæmmer, som oftest, tykt hår + man kan få nogle ret vilde fletninger! Tænker det måske er løsningen, hvis du ikke vil rende til frisør hele tiden smiley

  • #13   3. feb 2016 Jeg har fået det tyndet et par gange hos min egen frisør. Jeg mødte min mors frisør som arbeder samme sted, og hun forslog etager. Det var jeg super glad for. Hun klippede det sådan at jeg stadig kunne sætte det op. smiley
    Om sommeren er mit hår overhovedet ikke til at holde ud, ligegyldigt hvad eg gør. Sætter jeg det op får jeg luft til nakken med har det forfærdeligt i hovedbunder, og har jeg det løst smelter min nakke smiley

    Mit hår er super træls nu, jeg har ikke været til frisøren siden uge 41, men det gør nu ikke så meget. Jeg er sygemeldt og har været det siden midt november, så jeg har bare mit hår sat op i en tilfældig knold smiley


  • #14   3. feb 2016 The love of horses: Det ser jo virkelig godt ud. Jeg har tit tænkt på noget lignende det, men jeg er bare ikke kommet videre smiley

    Jeg tror jeg prøver at trække den lidt med at blive klippet. Hvis andre kan klare sig med tykt hår, må jeg også kunne et stykke tid. Det skal bare blive så langt at jeg kan noget andet end at lave min lille dusk i nakken. Hvis jeg altså ikke kommer i gang med at ride igen, for så skal jeg nok have en ny hjelm smiley
    Frisører omkring Århus er så skrækkeligt dyre. Jeg savner min vestjyske frisør, som har bedre priser og kender mit hår og tossede hvirvler.


  • #16   3. feb 2016 Jeg har langt tykt hår og det for lov til at vokse. Pandehår er no go her! Da pandehåret kommer til at krølle under ridehjelmen, når jeg har svedt. Og så skal jeg enten gå i bad eller flade det hele tiden for at det bliver pænt igen.
    Etager bryder jeg mig heller ikke om, da mit hår ville være over alt så. Uden etager falder mit hår tungt uden volume, så det nærmest ser glattet ud smiley Til hverdag kommer det i en stor knold eller i en høj hesteale/fletning.


  • #17   3. feb 2016 Jeg er ekstremt tykt hår, og døjer meget med varmen. Derfor har jeg nu valgt at trimme manken med til mellem 6-9 mm undercut, og så en længere top. Og jeg går aldrig tilbage igen!

    Det er nemt, og jeg nyder al den luft min hovedbund nu får, og al den tid jeg sparer på ellers at skulle tørre hår smiley Og i mit fag er kort hår altså bare en kæmpe plus smiley


  • #19   3. feb 2016 Det er rigtig nok at håret ser fladere ud jo længere det er. Det gør mit også. Men det er stadig ekstremt tæt smiley

    Rejekælling: Hvor meget undercut har du? Altså hvor langt op? Hele vejen rundt eller kun sider? Og hvor langt er det så på toppen nu du skriver kort hår? smiley


Kommentér på:
Tykt hår

Annonce