{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

Undlade at møde op? eksamen {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har tænkt på noget. Jeg har min 9. klasses eksamen. Og er nu i gang med at få min 10. klasses. Jeg har lavet min OSO, og været til alle de skriftlige. Ud over det, så har jeg klaret alle mine mundtlige, udover de 2 sidste, som jeg skal op i, i næste uge.

I morgen skal jeg op i Dansk, og jeg er så nervøs. Min klap gik nemlig ned for mig i tysk, og alt det jeg havde øvet gik galt. Jeg sagde intet, og sad faktisk bare og græd. Derfor er jeg nu rigtigt nervøs, især fordi jeg har trukket et emne jeg intet ved om. Jeg synes det er svært, og uoverskueligt. Jeg har det i forvejen ikke så godt, og har været nede med en masse lav selvværd siden slutningen af 2015. Jeg sidder med en enorm frygt, og en følelse af at gøre noget jeg ikke behøver, hvis det får mig mere ned.

Mit spørgsmål er: Hvis man fravælger én mundtligt prøve, men møder op til alle andre, og man også har de skriftelige + sin 9. klasses, kommer det så til at betyde noget for min fremtid mht. jobs og uddannelse?

Og skal man kontakte sin dansklærer og sige man ikke møder op?

Jeg skal ikke på gym - men EUC efter jeg har afsluttet mit sabbatår.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undlade at møde op? eksamen
  • #1   12. jun 2016 Jeg ville møde op. Tage det som det går og ikke bekymre mig så meget om resultatet smiley

  • #2   12. jun 2016 Men hvis man ser bort fra hvordan jeg har det mht. det, er der så nogle risiko?

  • #3   12. jun 2016 Når man ikke møder op betyder det automatisk -3
    Jeg kan ikke huske det i folkeskolen men på gym skal du så bare vente på at komme til sygeeksamen i stedet. Det er ikke fedt.
    Kom til eksamen, og gør dit bedste. Der findes mange gode tips på nettet til eksamensangst som du kan nå at kigge lidt på. Øv feks din vejrtrækningen og hav eventuelt en blød bold eller andet med til at have i hænderne.
    Selv har jeg en lille sten jeg tager med så mine hænder har noget at lave, og den er jeg rigtig glad for smiley


  • #4   12. jun 2016 Jeg mødte ikke op til min mundlige engelsk eksamen i niende klasse.
    Der står bare at jeg er udenbleven fra eksamen på mit eksamens bevis.
    Når du allerede har niende tror jeg ikke det vil få nogle konsekvenser, men ved det dog ikke.


  • #5   12. jun 2016 Det er det nyeste eksamensbevis der tæller. Altså vil det være 10.

  • #6   12. jun 2016 Jeg ville tage det som en oplevelse ... Du kan kun lære af det, og det er så hurtigt overstået smiley Så er det ude af verden.

  • #8   12. jun 2016 jeg mødte ikke op til en eksamen i 10 klasse pga noget misforståelse det var en skriftlig eksamen. jeg blev kaldt til sygeeksamen et år senere og det var enlig det eneste der skete men det kommer til at stå på beviset indtil du har været oppe til sygeeksamen...

    tag en dyb indåndning godt dybt ned i maven og sige til dig selv JEG KAN JEG VIL JEG SKAL mindst 1000 gange og så få det bedste ud af det.. du vil have det meget bedre og have det som en sejre fremfor at gå og tænke på det et år mere


  • #9   12. jun 2016 Det burde ikke betyde noget hvis du fravælger men at lade vær med at møde op er en dårlig ide

    Hvis du lader vær med at møde op vil det stå på mit afgangsbevis

    Men ingen af delene burde have nogen betydning så længe du er kommer ind på EUC

    Men til din frygt, jeg har også selv ret slem eksamensangst sad til min dansk prøve og kunne lige pludselig ikke snakke og alt sortnede, græd hele morgenen op til min fysik og har ALTID feber til mine skriftlige men det er sku noget der skal gøres for 9. Og 10. Betyder intet men det er forberedelse til fremtidige prøver så det er bare forberedelse


  • #11   12. jun 2016 Tag afsted så du får det overstået. Hvis du skal op til sygeeksamen senere (ved ikke helt hvordan reglerne er i 10.) vil det plage dig indtil den dag du skal op. Tag en dyb indånding og tro på at det nok skal gå - din lærer vil gøre sit bedste for at få dig igennem smiley Når den så er overstået, er du jo snart færdig smiley

  • #12   13. jun 2016 Når du har en frygt, så er det dummeste du kan gøre at løbe væk fra den. At man er udeblevet fra en eksamen sender generelt et dårlig signal til den uddannelse man skal starte på. Du kan jo godt! Så stå fast og gå ind og gør det! Om du så får 02 eller 12, det er fløjtende ligegyldig - du har overvundet noget af din frygt og der er ingen bedre følelse. Gå ind og sig, at du faktisk har det rigtig skidt med det, så ved lærer og censor det og skal nok tænke over det. Det er slet ikke første gang de har oplevet det. Og har du brug for et par minutter, så får du også lov til det. Frem med de positive tanker. What doesn't kill you makes you stronger! Negativitet avler negativitet, du gør det sikkert selv værre end hvad det er smiley

  • #13   13. jun 2016 Jeg har det selv som om at det er min dødsdag når jeg skal til eksamen. Og ved du hvad? Det er bare en skide samtale og der er intet at være nervøs over! Tag en dyb indånding. Lav evt noget meditation hvor du går et positivt forløb igennem i dit hoved og forbedreder dig mentalt på det. Og dagen inden? Ud og lav noget du synes er skide fedt. Måske noget der er lidt grænseoverskridende, så vil din eksamen føles lettere smiley

  • #14   13. jun 2016 Møder du ikke op, så dumper du - kommer du så kan det faktisk være at du får et 02 smiley
    Jeg ville uden tvivl give det et forsøg, selvom det ikke er særlig fedt.


  • #16   13. jun 2016 Og bare for støttes skyld, jeg fik på HF 02 i dansk hvor jeg havde misforstået teksten fuldstændig smiley Men fordi jeg snakkede og prøvede at argumenterede for diverse ting fik jeg alligevel 02 smiley

  • #17   13. jun 2016 Er der ikke optagelseskrav til EUC? For i så fald er dansk og matematik jo ikke uvæsentligt.
    Noget andet er at det bare at udeblive er hamrende dårlig stil -det er at skide på andre folks tid.
    Så som absolut minimum, må man melde afbud.
    Men gå nu til den eksamen. Der kommer mange flere eksaminer i dit liv, du kan lige så godt øve dig i det. At man ikke ved noget om emnet man har trukket, er jo i dag kun en mindre detalje, taget i betragtning at man kan gå hjem og bruge google, venner og bekendte, klassekammerater osv. til at læse op på det (ja ja -i min skoletid havde man altså blot 20-30 min. forberedelse i et lokale ved siden af eksamenslokalet -alene og uden adgang til internet).

    Og kan da i øvrigt oplyse, at da jeg gik igang med at søge elevplads på en ny uddannelse sidste år, skulle jeg mere end et sted sende mit folkeskole-eksamensbevis med... Det er ikke så ofte det sker, typisk er det jo papirer fra den højeste uddannelse man har, de gerne vil se. Men de findes altså, de uddannelser hvor de ønsker ALLE eksamensbeviser. Og jeg tvivler da på det sender et ret godt signal, hvis der står "udeblevet" på eksamensbeviset.


Kommentér på:
Undlade at møde op? eksamen

Annonce