1.199 visninger
|
Oprettet:
2. aug 2013 Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Hvorfor må jeg ikke køre på rulleskøjter?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har ingen idéer så¨tænkte i måske ville kunne hjælpe mig.
De sidste par dage har jeg kørt et par km på rulleskøjter, jeg har kørt ude i siden af vejen fordi der intet fortov eller lignende er, når to biler passere hinanden bremser jeg ned for at kunne komme endnu længere ud i vejsiden osv.
Så for mig og se gør jeg alt hvad jeg skal og hvad jeg kan for at være til mindst muligt besvær men alligevel er jeg hver dag blevet mødt af sure miner og rysten på hovedet.
Er der nogen der har en idé om hvorfor i al verden alle folk ser så surt på mig??
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 688
God tur
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Jeg har dog altid rullet i samme side som man cykler, af den årsag jeg ofte har rullet lige så stærkt, eller hurtigere end mange cykler, og oplever selv når jeg kører bil, at det er ubehageligt når noget i høj fart kommer imod en, da det kan være svært at bedømme, hvis der samtidig kommer en modkørende..
Jeg har dog aldrig oplevet problemer med det, og jeg har mødt både politi og sådan..
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Så forstår det overhovedet ikke men lysten til det forsvinder sku lidt når jeg konstsant er mødt af sure miner
Sanne: Jeg ruller ret langsomt fordi jeg ikke har rullet længe så skal liiige have styr på det igen så derfor tænker jeg det ikke at noget problem med at rulle i venstre side som også er det jeg skal.
jan 2009
Følger: 146 Følgere: 134 Heste: 4 Emner: 170 Svar: 658
Tror at man som bilist mod en rulleskøjteløber tænker mere over farten end hvis det var en cyklist eller fodgænger..
Derfor de sure miner - hvis folk har travlt og bare gerne vil ræse afsted...
Men fedt at du gør det, jeg tror lige at jeg vil starte igen, det er sådan en fed måde at motionere på
aug 2013
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
jul 2014
Følger: 60 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 95 Svar: 214
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.258
Så faktisk burde bilisterne ikke have ondt i røven over os, men vi skulle have ondt i røven over dem, for de skaber mange farlige situationer når de ikke ønsker at væbnes med et splitsekund af tålmodighed.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
okt 2009
Jeg køre selv på cykelhold, og jeg oplever også nogle gange hold hvor de overhoved ikke forstår at vejen også er beregnet til biler. Team Rynkeby har jeg fx. engang mødt på cykel, og de er et glimrende eksempel på hvordan man som cykelhold ikke skal køre på vejen.
Sidste år kørte jeg selv til Paris på cykel, på et meget godt hold. Forstået på den måde at det var god stil på vejen. Ja man køre som cykelhold 2 og 2 på vejen (der hvor der er plads til det), og kommer der biler så ligger man sig ind én og én. På de hold der har fattet den slags, der er det en glidende bevægelse der bare fungere. Hvorfor man ligger to og to når der er plads til det, behøves vi ikke diskutere, for det skal man have prøvet for at forstå.
Mht. at ligge på midten af vejen, det kunne jeg aldrig finde på, men jeg kunne heller aldrig finde på at køre helt inde til kanten. Jeg sørger for altså at ligge så der er min. 20-30 cm fra mit hjul til kanten, netop fordi der nogle psyko bilister i bladt, som presser en så meget at man bliver nødt til at søge ud i siden. Så når det sker er der plads til stadig at blive på vejen og undgå en tur i grøften som forøvrigt meget oftes består af sten, huller og stødhegn, og man så derved kan ende med at se sådan her ud:
Undersøgelser viser også at bilisterne og cykelrytterne faktisk er lige gode om det, så jeg synes ikke at bilisterne behøves pive så meget som de gør. Og af en eller anden grund så har jeg oplevet at bilisterne tager mere hensyn til en pige på en shoppingcykel, uden hjelm, musik i ørerne, mobilen i højre hånd der kommer lalende på cyklen, end på en cykelrytter med hjelm, som faktisk ønsker at komme sikkert hjem. Det synes jeg er underligt.
Billedet er fra da jeg var en tur i grøften. Billedet er taget en af de pænere dage, hvor jeg også kunne se ud af øjet.
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
vil folk hate så lad dem og ignorer dem
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Folk ryster da også på hovedet når jeg rider langs vejen på mine heste
aug 2013
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
okt 2009
Nej, heldigvis, det er der dog nogle bilister der gør på landevejen
Det var ikke sjovt, og jeg brugte efterfølgende et halvt år på ikke at være bange for at cykle. Det sidder stadig i mig. Lastbiler, er klart værst!
Hvorfor må jeg ikke køre på rulleskøjter??