Smerte i akillessenen {{forumTopicSubject}}
Halløj.
Jeg har googlet en del, men tænkte jeg ville høre jer også. Ved godt I ikke er læger eller noget c:.
Det sidste lange stykke tid, nok omkring 6 måneder, har jeg haft smerter i min akillessene. Det kommer og går en del, men på det sidste har det været her meget. Det føles som om at der er små bobler indeni som "springer", og det gør virkelig ondt.. Jeg har tænkt på at tage til lægen, men hver gang jeg skal til det, så forsvinder smerten. Jeg har forsøgt at holde mig i ro så meget jeg kan som der står på nettet man skal, men det er svært når man har stald der skal passes.
Har folk nogen råd eller erfaringer? Udover at tage til lægen :).
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Jeg har haft problemer med svangsenen som er underfoden og den sidste ende af akillessenen. Det tog ca. et år, før den var ok igen. Så ro ro og ro. Du kan fremme helingen ved at varme området op, f.eks. med en varme pude, og uldsokker.
Køb evt. back on track ankelbind, som også vil fremme helingen, og alligevel tager det lang tid.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Vil prøve at varme det lidt op, og kigge efter et ankelbind.
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 782
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Tænker umiddelbart at det er holdningsrelateret
nov 2008
F&F - Det vil jeg tro jeg gør ja.
Holdningsrelateret, er det noget jeg selv kan gøre noget ved, i det tilfælde, hvad?
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Det er umuligt for mig at vejlede skriftligt - det skal mærkes af dig selv og observeres af en som har forstand på holdning
nov 2008
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Det kan måske hjælpe at skifte fodtøj eller lægge en sål ind, som forandrer di. Fodstilling en smule.
Læs fx mere her: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/knogler-muskler-og-led/sygdomme/laeg-ankel-fod/akillessenebetaendelse/
nov 2008
Jeg har skiftet en del fodtøj det sidste stykke tid, og intet har umiddelbart hjulpet /:.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
For at aflaste senen i hverdagen skal du gå med sko med lidt hæl på. Ca. 3 cm plejer at være passende. Derudover vil det være en god ide at få undersøgt din fodstilling hos en ortopædkirurg, eller fodterapeut for at klarlægge om du har en fejlstilling som er årsagen til problemet, især da du skriver at du ikke dyrker noget sport som burde kunne forårsage en overbelastning. Der er dog flere differentialdiagnoser på achillesenesmerter, hvorfor du skal have det undersøgt nærmere.
Hvis du skal have lavet indlæg til dine sko for at rette fejlstillingen, giver sygesikringen Danmark tilskud, når du får dem lavet hos en ortopædskomager eller statsautoriseret fodterapeut. Men IKKE hos fysioterapeut, kiropraktor eller sportsforretning!
Smerte i akillessenen