{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Kom I ind vol. 100? {{forumTopicSubject}}

Ja, dette emne har jo været her de sidste par år... men jeg er altså super nysgerrig!

Er der nogen af jer, der er kommet ind på jeres ønskede studie? Eller ikke? Hvad har i søgt?

Jeg er selv blevet optaget på religionsvidenskab på AU, hvilket jeg havde regnet med, men det er jo alligevel ret nervepirrende indtil man får svaret smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kom I ind vol. 100?
  • #1   31. jul 2016 Er optaget på Molekylær Biologi i Aarhus (AU) smiley

• #2   31. jul 2016 Jeg havde søgt ind som socialrådgiver og kom ikke ind. Jeg regnede heller ikke med det, da jeg søgte over hals og hoved, uden at have arbejdet for point, og det hele var ret spontant, da jeg gerne ville vente på min revalideringssags afgørelse.
    Det der slog mig ud var dog, at da jeg kontaktede studiestedet i går, for at høre deres studievejleder omkring hvordan jeg bedst forberedte mig til næste år, og hvad der gav flest point, var svaret at hun kunne se på mine papirer at mit gennemsnit fra gymnasiet (meget fravær grundet fysiske problemer) var så lavt, og det ville være det første de kiggede på, så jeg kunne gøre nok så meget igennem det næste år, men skulle ikke regne med at kunne komme ind alligevel grundet mit lave gennemsnit. Så jeg føler pænt at jeg er "mærket for livet" af at jeg havde problemer på gymnasiet, og føler at det er bunduretfærdigt at jeg aldrig vil kunne slippe af med det... Jeg synes at idéen med kvote 2 forsvinder, når jeg alligevel ikke kan optjene nok point til at de ser bort fra mine lave karakterer fra gymnasiet, så jeg er ret lost lige pt, og absolut ikke sjov at være i nærheden af, da det er et af de eneste fag jeg kan holde til smiley

• #3   31. jul 2016 Jeg er kommet ind på pædagogstudiet hos UCC med skolestart 1. februar smiley Jeg havde satset på at komme ind her med start 1. september, men eftersom jeg var frygteligt syg da der var skriftlig engelsk eksamen, må jeg vente på en sygeeksamen, og derfor vente et halvt år med at starte på videregående uddannelse.

Men ih, hvor er jeg glad og tilfreds smiley

• #4   31. jul 2016 Fedt, Cecilie, tillykke smiley

Dingle: kæft hvor træls - så de siger at selvom du søger kvote 2 så er dit gennemsnit simpelthen så lavt at det er afgørende, uanset hvad du har lavet af fagligt relevant? smiley Kan godt forstå at det må være rigtig, rigtig træls at gennemsnittet fra gymnasiet holder ved så mange år efter. Man kan ikke få nogen form for dispensation?

Liva: Tillykke! Og hey, et halvt år fra eller til, du er kommet ind og det er fedt smiley

• #5   31. jul 2016 Øv hvor er det strengt Dingle..
    Meningen med kvote 2 skulle jo netop være ikke at se på gennemsnittet

Jeg har også søgt socialrådgiveruddannelsen på Frederiksberg og fik en stand-by plads.
    Jeg søgte på kvote 2.
    Har er snit på cirka 1 karakter under det optagede, når det ganges op.
    Og har arbejdet på plejehjem i halvandet år af mine 2 sabbatår. Så håbede at det hjalp mig helt ind. Men er OK med stand-by, så er jeg da sikker på at komme ind næste år.

• #6   31. jul 2016 Er man sikret en plads næste år hvis man kommer ind på stand-by? Er det noget med, at du nu skal "håbe" på at nogen springer fra og du så får en plads? smiley

• #7   31. jul 2016 Fünke : ja det er træls, ingen dispensation, og det var jo ikke det jeg regnede med fra kvote 2. Jeg troede netop, at det var for at man senere i livet kunne forbedre sig og tage uddannelser, som man ikke havde gennemsnit til... om jeg så tager alle de adgangsgivende fag fra kvote 2 og består dem i et niveau højere... så kigger de stadig først og fremmest på min studentereksamen, sagde studievejlederen i hvert fald smiley

• #8   31. jul 2016 Fünke : hvis hun vil ind i år skal hun håbe at en hopper fra, ellers er hun garanteret en plads næste år

• #9   31. jul 2016 Dingle: Åh, det er sgu ikke sjovt smiley

• #10   31. jul 2016 Så tja... jeg deler matrikel med min mor, kroppen gider ikke mere, jeg er sygemeldt, kan aldrig vende tilbage til min profession, kommunen ånder mig ned ad nakken... det kan sku' ikke blive mere træls, så hvis nogle er friske på at hjælpe med dokumentfalsk så er jeg "in" XD Hvis jeg bliver taget kan det være at jeg uden problemer får en uddannelse gennem fængslet XD

Men jeg skal i morgen ringe til samtlige uddannelsesinstitutioner der udbyder uddannelsen og snakke med hver enkelt studievejleder og høre hvordan det er hos dem. Der er nemlig nogle steder man sender en motiveret ansøgning... det måtte man ikke der hvor jeg søgte ind

• #11   31. jul 2016 Fik en standby-plads på Socialrådgiver uddannelsen i Hillerød, så jeg er super glad! Jeg troede virkelig ikke på det, for mit snit ganget op er kun 5,5.. Men jeg nåede det heldigvis lige på målstregen! Jeg understregede også bare virkelig at mit arbejde i rema 1000 godt kan tælle som erhvervsrelateret arbejde, da der er asylcenter lige ved siden af og 3-4 forskellige institutioner, så jeg håndterer mange forskellige mennesker på en dag smiley

• #12   31. jul 2016 Altså jeg er gift med en Englænder der sidder i kørestol... tæller det som socialt arbejde XD Godt han ikke følger med på HG for han laver al min mad smiley

• #13   31. jul 2016 Hehe dingle, er det så ikke ham der sørger for dig og ikke omvendt? smiley

• #14   31. jul 2016 som sagt dokumentfalsk er next step for mine håb og drømme XD

• #15   31. jul 2016 You know those meals you like so much i hoped you enjoyed the last one smiley

• #16   31. jul 2016 Jeg er kommet ind på husdyrsvidenskab på KU, hvilket jeg også regnede med. Jeg takker dog højst sandsynligvis nej tak, da jeg ikke føler at motivationen er der til at læse direkte videre fra gymnasiet. Ligeledes vil jeg også gerne stå lidt mere økonomisk stærkt, så jeg kan slippe for at arbejde størstedelen af studietiden, hvor et sabbatår med arbejde ville gøre underværker (jeg er nemlig allerede sikret arbejde). Men nu må vi se, jeg har lige et par dage mere til at beslutte mig i. smiley

• #17   31. jul 2016 Jeg kom ind på kemi på SDU i Odense. smiley Det var også ret meget det, jeg regnede med, og faktisk også det, jeg helst ville!
    Jeg havde søgt biologi som første prioritet og kemi som anden. Kunne ikke beslutte mig for, hvad jeg helst ville, da jeg skulle søge. Derfor valgte jeg biologi først, fordi jeg ikke havde gennemsnittet til det. smiley Min mening med studiet er at tage sidefag på tredje år, så der ville det enten blive kemi eller biologi, alt efter hvad jeg kom ind på. smiley

• #18   1. aug 2016 Jeg kom ind på husdyrvidenskab. Jeg var ikke rigtig bekymret. Det var min andenprioteret. Jeg vil gerne læse veterinærmedicin så husdyrvidenskab i år er for at komme ind på veterinærmedicin næste år. Jeg kom desværre ikke ind i år, hverken kvote 1 eller 2, lidt træls for jeg ved præcis hvad jeg gjorde galt til prøven, og jeg sad tit og tænkte at havde jeg været til prøven i 2.G hvor jeg havde biologi og kemi så havde jeg klaret det udemærket.
    Jeg kan heller ikke lade være med at føle at jeg godt kunne have klaret kvote 1 hvis jeg lige havde være lidt bedre i gym, men synes ikke jeg kunne håndtere det psykisk.

Men lige nu er det husdyrvidenskab og det ser også rigtig spændende ud!! Jeg flytter hjemmefra her d. 14 august smiley

Kæresten kom ind på Kemi. Det skulle være møghårdt med læsemængde, og han er ordblind. Men man kan sagtens høre på ham at han synes det er spændende (han er også diabetiker og tanken om arbejde i medicinalindustrien har strejfet ham mere end en gang). Han er rigtig god til det. Jeg synes han er skidesej og jeg ved at han klarer det hele supergodt smiley sikkert bedre end mig haha smiley

• #19   1. aug 2016 Skal starte på veterinærmedicin efter to år på husdyrvidenskab. Godt nok noget betænksomt, var ikke sikker på at jeg ville takke ja, selv hvis jeg fik pladsen.
    Men igennem husdyrvidenskab er jeg bare blevet bekræftet i, at jeg gerne ville "noget mere", så håber at det er det rigtige valg jeg har taget. Ellers er der altid mulighed for at tage det sidste år af bacheloren på Husdyrvidenskab og så gå derfra smiley

• #20   1. aug 2016 Optaget på international virksomhedskommunikation - engelsk, it, web på SDU Kolding.
    Forventede at blive optaget da studiet ikke har været fyldt op de sidste to år smiley

Så nu er missionen at finde en bolig derovre smiley

• #21   1. aug 2016 Jeg søgte ind på radiograf sidste år men kom ikke ind.
    I år har jeg i stedt søgt ind på pædagogseminariet og er blevet optaget smiley

Men glæder mig slet ikke til at starte. på trods af 2 sabbatår er jeg stadigvæk ikke klar til at studere. men gider ikke butiks arbejde eller rengøring. Så vil man have ordentlige arbejdstider og god løn så må man jo tage en uddannelse. nu håber jeg bare pædagog er det rigtige for mig smiley

• #22   1. aug 2016 puuuha... nu ser det ud til at jeg er sikret en standby-plads i ESBJERG o.0 der var ledige standbypladser, 17 stk og det var først til mølle, så det er gået stærkt her til morgen. Så skal jeg lige finde ud af hvordan dælen jeg får det til at hænge sammen tidsmæssigt og prismæssigt at pendle helt derover.

Derudover så har jeg snakket med et par vejledere fra andre skoler som slet ikke har samme holdning omkring gymnasiekarakteren som UCSJ og de mente at hun havde vejledt mig forkert, så det hjælper på humøret... så skal jeg have ringet til resten af skolerne i morgen, og så håbe på en plads på Sjælland til næste år.

• #23   1. aug 2016 Tillykke til jer andre, også smiley

Og øv Bettemus, der er da alligevel en del vej fra radiograf til pædagog, men jeg håber du finder motivationen og det var det rette valg smiley

Fedt, Dingle! Eller... lidt komplikationsfyldt smiley Lyder dog til at det er bedre andre steder end UCSJ!

• #24   1. aug 2016 Funke:
    Ja det er en helt anden retning. Men radiograf var jeg heller ikke helt sikker på var mig så gik faktisk fra den før jeg fandt andet jeg hellere ville så for en tid stod jeg igen uden uddannelsesønske. og før radiograf var det sygeplejerske. Lige nu er den endt på pædagog da jeg gerne vil arbejde med mennesker. Og gerne vil have fri juleaften og sådan noget. Det var jeg ikke sikret hvis det var sygehus væsnet jeg valgte men ret godt sikret hvis jeg vælger pædagog (alt efter hvad linje jeg vælger) smiley
    og så vil jeg hellere det med at følge en person f.eks. en ung på en bosted eller et barn på vej i skole. end jeg gider sygehuset hvor man snakker kort med dem og så sender dem ud igen. smiley
    Jeg vil have en relation med de mennesker jeg arbejder med. Og et tæt samarbejde med mine kollegaer smiley
    og det kunne jeg få ved pædagoguddannelsen så nu håber jeg bare at det er det rigtige for mig smiley

• #25   1. aug 2016 Sjovt Bettemus...
    Min kæreste ville også først være radiograf.
    Men han kom fra det og er nu et halvt år fra at være færdig som pædagog smiley

• #26   1. aug 2016 ja, er kommet ind på medicin på ku. Men tror jeg takker nej tak - har også en plads på kalø øko landbrugsskole. Men puha, den er svær. Det har været så enormt dejligt at flytte tilbage til danmark/sjælland og jeg har de mest vidunderlige boligforhold i et kollektiv på landet ½ time fra kbh, hvor min hund trives der er masser af mennesker at spille musik og sejle med og alt bare spiller... Så er det ikke just særlig tiltrækkende at flytte alene i et sommerhus i jylland, hvor hunden - og jeg selv - skal være alene hjemme hele dagen smiley Rent uddannelsesmæssigt er det dog kalø der rammer rigtigst tror jeg.

• #27   1. aug 2016 Anna:
    Så lyder det da til at være det rigtige for ham? smiley

• #28   1. aug 2016 Ej hvor sjovt Anna, men ja det lyder da til at du har et mål og motivation for det Bettemus smiley

Røsle - ihh så kom du ind smiley Har du fundet en bolig ved Kalø?

• #29   1. aug 2016 Ha jur på SDU, pisse fedt! smiley

• #30   2. aug 2016 Jeg kom ind sidste år på drømmestudiet, som tegnsprogstolk. Jeg forventede egentlig ikke noget og havde tænkt på alternativer, hvis nu, men jeg kom ind og jeg fortryder det absolut ikke smiley

• #31   2. aug 2016 Tillykke Dorthe! smiley

Sarah: det kan jeg godt huske jeg læste, det er sjovt for det er jo ikke noget man lige hører om at folk studerer hver dag, det lyder suuper spændende hvis man altså har normal hørelse og syn smiley

• #32   2. aug 2016 Jeg er kommet ind på tegnsprogogtolk uddannelsen. Så nu skal jeg ellers bare igang de næste 3,5 år ^^'

• #33   2. aug 2016 Ahh cool, Hippie, er det så Århus eller KBH? smiley

• #34   2. aug 2016 KBH smiley
    Mit gennemsnit var ikke højt nok til Aarhus, men i KBH kunne jeg komme ind på kvote 1. Starter til September.

• #35   2. aug 2016 Ejj så kommer du ikke til den dejligste studieby smiley Hehe, men det lyder super spændende, jeg håber du bliver glad for det! smiley

• #36   2. aug 2016 Naaah, gad ikke til Aarhus alligevel. Har jo hest sammen med min søster, og kan altså ikke undvære hende de næste 3,5 år, "bare" fordi jeg skal studere. Nej, så hellere have tre kvarter hver vej til og fra skole smiley

• #37   2. aug 2016 Haha, nogengange tror jeg at jeg er lidt halvdøv.. eller også har jeg bare lært at fokusere på bestemte lyde xD Det er en superfed uddannelse, hvis man er til sådan noget- det kræver jo at man gerne vil arbejde med mennesker på en lidt anerledes måde smiley

Fedt Hippie! smiley Glæd dig til studiestart, selvom det er viiildt fustrerende til at starte med, så bliver det MEGET bedre smiley Der var også hård konkurrence om pladserne sidste år i Århus (jeg går i Århus).

• #38   2. aug 2016 Det er jo det. Har egentlig altid sagt, at jeg ikke vil arbejde med mennesker, men lige med den her uddannelse, så kan jeg bøje mig. Fedt fedt Sarah, glæder mig smiley

• #39   2. aug 2016 Jeg har ikke søgt noget, fordi jeg er i gang med den perfekte uddannelse for mig. Det er så en erhvervsuddannelse, så det er efterhånden blevet en tradition at jeg tjekker hvilke uddannelser jeg IKKE kunne komme ind på hvis man kigger på mit snit alene smiley I år er det 33, hvis jeg ikke tæller hurtigstartsbonus med. Jeg er lidt i tvivl om jeg kunne have brugt den, når jeg afsluttede htx i 2014. Med hurtigstart, så er det ca. halvdelen, uden jeg har talt nøjagtigt.

Jeg ved ikke helt hvorfor jeg gør det. Det startede nok med en tvivl om jeg nu havde valgt rigtigt. Og hvor latterligt det var at jeg kan komme ind på så meget uden rigtig at have arbejdet for det smiley

Men tillykke til jer der er kommet ind smiley

Kommentér på:
Kom I ind vol. 100?

Annonce