{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat og pels..
  • #3   9. sep 2016 hvad får den at spise hvor gammel er den har den normale toiletvaner spiser og drikker den normal og og og smiley

• #4   9. sep 2016 er det en indekat heller en ude kat smiley

• #5   9. sep 2016 Stald kat. Får Tørfoder ad libitum og 2sp.ske Topic vådfoder om dagen. Drikker, spiser fint og trives rigtig godt. Han har normal afføring...

Mvh TT

• #6   9. sep 2016 Hvilket tørfoder? smiley

• #7   9. sep 2016 katte som løber meget ud døres er ofte ikke så renlig med at rulle sig i græs ,mudder alt så det kan godt være derfor (: vores kat for os tørfoder hun har fin pels men nogle gangen er hun beskidt fordi hun løber meget udenfor smiley

• #8   9. sep 2016 Hvilket tørfoder?
    Køb tørfoder hvor der et høj indhold af kød. Hvor protein ligger på omkring 40 % og hvor råfedt ligger på omkring 20 %
    Det er f.eks. tørfoder fra Applaws, Orijen

• #9   9. sep 2016 Jeg bruger også Topic tørfoder smiley

Mvh TT

• #10   9. sep 2016 Tror du skal købe en dyrere fodervariant (husker jeg forkert, eller er topic relativt billigt?) - jeg har selv super gode erfaringer med Arion på mine to katte smiley

• #11   9. sep 2016 Sandra - Topic(vådfoder) har vundet bedst i test. Så derfor tænkte jeg at tørfoderet nok heller ikke var så slemt.. smiley

Mvh TT

• #12   9. sep 2016 Lakseolie
    Æg
    Ormekur

Tag stilling til om du har grund til at tro på, at katten er sund og rask. Ellers undersøg det nærmere.
    Katte, der kommer ud fanger i gennemsnit 2 smådyr om dagen. Risikoen for orm er høj.

• #13   9. sep 2016 Team Tindur - Der er desværre stor forskel på at lave et godt vådfoder og god tørkost. smiley

Min erfaring (og kan se andre oplever det samme) er at min. 20% fedt i foderet skal der være for at pelsen er ordentlig. Og det er IMO bedre at købe et ordentligt foder fra starten end at skulle tilsætte alt muligt smiley Jeg køber i øvrigt heller ikke noget under 40% protein og bruger ikke noget 35% protein smiley

Mht din kat, så hvis han ellers virker glad og frisk, så ville jeg skifte tørkost, og give en ormekur og se om ikke det hjælper smiley Synes du måske han er blevet mere stille, har tabt sig lidt, ikke leger så meget etc., så vil jeg tage ham til dyrlæge. Træls pels kan være symptom for alverdens sygdomme, f.eks. nyresvigt og meget andet smiley

• #14   10. sep 2016 Jeg kan ikke finde noget på nettet omkring topic tørfoder og kan derfor ikke se hvad der er i (ingredienser og hvad protein % og fedt % ligger på)
    Hvilket gør jeg ville kigge ekstra på posen

• #15   10. sep 2016 Arion vil jeg ikke købe da der både er majs, ris og roe masse i så tvivler på protein er så høj ligeledes med fedt.

• #16   10. sep 2016 topic tørfoder er desværre ikkeligeså godt som vådfodret..
    pt skifter katteen pels er måske det?
    jeg vil sige du skal skifte foder til et med mere lød i evt helt kornfrit her er orijen og acana , wilderness gode..
    jeg kan ikke fodre kornfrit sp mine katte får select gold (maxizoo eget mærke) det er samme kvalitet som hills, royal canin og de mærker..
    jeg har været igennem mange mærker
    arion, roya cain, orijen, acanna, wilderness, real nature (den gider mine katte kun vådmad i) purecat, iams. alle hvor min kat så forfærdelig ud i pelsen. nu er vi så på select og de trives de lugter ikke på kassen osv

• #17   10. sep 2016 Der er kommet en relativ fornuftigt variant i Rema 1000 . Kan ikke huske navnet.

Vil anbefale dig porta 21 sensible uden korn kan købes på zooplus.

• #18   10. sep 2016 Han har næsten lige fået ormekur og kom hjem til os(efter at have levet som indekat) for en måneds tid siden hvor hans pels så ligesådan ud.. Han kom til os da han ikke trivedes der hvor han kom fra.. Han er SÅ glad for sit nye liv hvor han er sin egen herre og får den opmærksomhed og "kærlighed"som HAN vil. Han bed meget da han kom hvis vi ville kæle med ham og ramte hans krop, nu kan jeg stryge ham over hele kroppen uden at han bider. Han kom fra en familie med børn der ikke lod ham i fred, hæv i ham osv.. Så derfor opførslen.. Så han har lige startet sit liv som staldkat smiley
    Jeg må kigge på et foder med 40% protein og 20% fedt smiley
    Mange tak for hjælpen smiley

Mvh TT

• #19   10. sep 2016

profilbillede
  • #20   10. sep 2016 skulle det ske at han begynder at tabe sig/ blive til den tynde side, så drop vådfoderet da det indeholder meget vand og derfor mætter på en anden måde end tørfoder smiley

• #21   10. sep 2016 Olie plejer at være godt til pels smiley

• #22   10. sep 2016 Hippie: hvis man køber foder efter der min. er 40 % protein og 20 % fedt er der som regel også omega 3 i. Det er der i hvert fald i orijens tørfoder

• #23   10. sep 2016 Det ved jeg, men man kan også give olie i foderet, hvis man synes at pelsen ser lidt trist ud smiley

Jeg giver min hest olie i foderet, men det er så også fordi min hest er lidt "ældre" og derfor trænger til noget til at smøre ledene smiley

• #24   10. sep 2016 Ved at mine katte ville gå fra deres mad hvis jeg begyndte at tilsætte noget.
    Så vil jeg hellere tilbyde dem lidt laks eller markral som har et højt omega 3 indhold.
    Jeg mener også katte er mere skeptiske hvad mad angår end heste.

• #25   10. sep 2016 True story Anette smiley

• #26   10. sep 2016 Og lad være at gøre som Annette S foreslår med at droppe vådfoderet. Nok indeholder det vand, men 2 spsk om dagen er ikke meget til en voksen kat, og katte er tilgengæld rigtig dårlige til at drikke vand, og tørkost indeholder kun omkring 10% vand, hvor kattens naturlige diæt (mus mv.) indeholder omkring 75%. Vådfoder er omkring 80%.
    For lidt vand kan give både urinvejsproblemer og nyreproblemer på sigt. Især det første er svært at opdage på en fritgående, der ikke bruger bakken, og begge dele er noget der kan koste dem livet.

• #27   10. sep 2016 Det kan også være manglende væske nu når vandet står ved siden af maden

• #28   10. sep 2016 Mich - det gør det så ikke mere... Det var et gammelt billede fra da han lige var kommet og blev holdt i bur.. smiley

Mvh TT

• #29   10. sep 2016 Eva K: kattene skulle meget gerne drikke mere vand hvis de kun får tørfoder såfremt vandet ikke står sammen med maden, da det er unaturligt for katte at spise og drikke det samme sted.
    Men stadig det er kun hvis katten tager sig at man bør fjerne vådfoderet

• #30   11. sep 2016 Anette S - Det skulle de, men det gør de ikke. Kattes metode til at drikke er virkelig ikke særligt effektiv, da de jo oprindeligt har været vant til at få dækket deres behov via føden, og det først er indenfor de sidste 50 år eller mindre at tørkost har vundet frem i stor stil. Vi ser SÅ mange katte der må aflives pga urinvejs- og/eller nyreproblemer, så at fratage dem vådfoder er virkelig en dårlig idé. Så taber katten sig skal man IKKE fjerne vådfoderet, så hellere oppe kvaliteten på kattens foder, samt evt. få tjekket at katten ikke fejler noget, hvis den vedbliver at tabe sig, og det ikke bare er pga sæsonens (katte vejer typisk lidt mere om vinteren end om sommeren).

• #31   11. sep 2016 Eva K: nu kan jeg jo kun tale ud fra mine egne observationer af mine indekatte og andre fortællinger om deres af samme race (hellig birma)
    Jeg oplever mine faktisk drikker en del. Ser/høre dem tit ved vandet dog den ene lidt mere end den anden.
    Talt med andre som bruger/har en drikkefontæne til deres katte, hvilket har givet deres katte større lyst til at drikke og mere.
    Det er selvfølgelig også mere naturligt for katten at vælge at drikke vand hvor det er i bevægelse.
    Det er noget svære at holde øje med huskatte som enten bor ude eller er ude/indekat.
    Nyre problemerne kommer ikke bare, de kommer som regel som følge af eks. En urinvejsinfektion eller adskillige.
    Mig bekendt kan de ikke "bare" få nyre problemer af at drikke for lidt vand.

• #32   11. sep 2016 Vel Walter, har mange muligheder for at drikke.. Sin vandskål, hestenes vandtrug og bag i skoven er der en lille å plus et par tjern. Dog tvivler jeg på at han vælger disse muligheder.. Men han mangler ikke drikke muligheder..

Mvh TT

• #33   14. sep 2016 Topic tørfoder indeholder 73% protein og 30% fedt smiley så det er vel godt nok? smiley

Mvh TT

• #35   18. sep 2016 Anette - Jeg snakker ikke om at man ikke oplever katten ved vandskålen, men at deres drikkemetode er så ineffektiv at det ikke giver nok til at håndtere det store spring der er i indtagelse af væske mellem naturlig diæt og tørkost.

Jo, dehydrering er blandt årsagerne til nyreproblemer.
    https://www.karger.com/Article/FullText/381239

Team Tindur - Jeg ved ikke hvad det er du læser der, men det er analysen du skal læse, og jeg er 100% sikker på at Topic tørkost ikke indeholder 73% protein og 30% fedt smiley

• #36   18. sep 2016 Eva K- På hvilken måde er kattens drikkemetode ineffektiv?
    Det var jeg nu ikke klar over at dehydrering kunne give nyreproblemer. Godt man hele tiden lærer noget nyt.

Kommentér på:
Kat og pels..

Annonce