{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af hest til Færøerne?
  • #1   16. sep 2016 Er ikke sikker på at man må det?
    Syntes at havde læst noget om det engang.

Ellers kontakt en vognmand med ekspertise i udlandstransport. smiley

• #2   16. sep 2016 Ved ikke om det er lukket for andre heste ligesom Island, men det må man helt klart kunne læse sig frem til

• #3   16. sep 2016 Island er lukket men Færøerne er ikke. Vi har solgt heste fra Island og til Færøerne før smiley

• #4   16. sep 2016 Der hvor jeg arbejder plejer vi at have hestene stående til de bliver hentet af ham der transportere dem. De skal synes af embedsdyrlægen en eller to dage før afrejse. Prisen aftales med transportmanden, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder smiley men mener det plejer at være omkring 10.000. De transporteres med færgen.

• #5   16. sep 2016 Hey mel,
    Jeg er faktisk ikke sikker på at hestene må komme fra DK til Færøerne, men Island til Færøerne er godkendt

• #6   16. sep 2016 Nicoline Rosbak: Heste må gerne transporteres til og fra Færøerne. Vi har været med til at sende og modtage mange heste

• #7   16. sep 2016 Kristina: Tusind tak. Ja embedsdyrelægen har vi også haft besøg af når de skulle til Sverige. Og det kræver ikke mere eller?

Når vi sender heste afsted, får vi altid lavet en handels undersøgelse, embedsdyrelægen kommer ud og transpotøren plejer at få dem med samme dag. Når de skal til Sverige.
    Tror du det er nok for at de kan komme til Færøerne? smiley

• #8   16. sep 2016 Du skal læse reglerne for import af dyr dertil.
    Har fx. Lige fået min hest med til Norge. Og her skal man betale afgift osv. På hesten for at få den ind i landet. Med mindre, at den er med som flyttegods. Men der skal man så være med hesten under transporten(altså ejeren af hesten)

Og husk at nævne for kredsdyrelægen om hesten har rød, blåt eller grønt pas. For har de grønt pas, skal de åbenbart bruge en uge ekstra på at "godkende" hesten eller sådan noget lign fis som hun fyrede af. Hende vi havde ude, inden afrejse.

Men det kan godt betale sig at snakke med en fragtmand. Ham vi brugte kørte mange udlandstransporter. Så han havde helt styr på hvad vi skulle gøre og have klart. smiley

• #9   16. sep 2016 Jeg har ikke styr på de specifikke regler i forhold til moms osv. Jeg ved at hvis folk fra Færøerne har købt en hest de tager hjem skal den have en faktura med og jeg ved at der skal betales moms af de heste der kommer til danmark, men jeg har ikke helt styr på den anden vej smiley jeg passer bare hestene mens de er i transit smiley

• #10   16. sep 2016 bare iorden. Ja har de Grøn pas, skal de have et TRACE nummer smiley kender godt proceduren med Sverige, bare ikke Færøerne.

Kommentér på:
Transport af hest til Færøerne?

Annonce