518 visninger
|
Oprettet:
Ikke sat tykkere pels? dækken? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vores Welsh Cob, har som den eneste slet ikke sat tykkere pels. De andre 3 på folden er allerede ved at sætte vinterpels. Hun har ikke gået med dækken til vinter, da hun havde en rigtig tyk pels.. Vi er bange for hun kommer til at fryse, når det regner. Vi er i tvivl om vi skal putte et dækken på hende allerede nu, eller vente og se om hun sætter. Hvad ville i gøre
Tak på forhånd
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
så længe den ikke går og taber sig ville jeg ikke være nervøs.. begynder den at tabe sig så ja så dækken på men ellers nej
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 916
sætte pels = fryser.
Jeg forsøger, så vidt muligt at putte dækken på min hest FØR den sætter pels, for så har den ikke frosset. Jeg har en ridehest og jeg er doven, så jeg vil gerne slippe for at klippe og samtidig have en hest der ikke sveder sig halvt ihjel under træning.
Det er individuelt hvor 'varme' vores heste er, nogen sætter pels nu, andre senere - det er vel ikke sværere end at du holder øje med om den fryser eller putter dækken.
Jeg havde givet den dækken på
sep 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 49
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 450
Har maven noget at arbejde med, skaber det også varme... hvad er hestens huld og brug?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Min sætter heller ikke særligt meget pels og jeg kan ikke rigtigt forsøge og lade hende sætte pels, fordi idioten fryser uden dækken når vi nærmer os kombien af regn og blæst. Også selvom hun har grovfoder ad libitum.
Så kig på din hest og få erfaring med hvordan og hvornår behovet er der, ikke andet der er for :o)
mar 2013
Følger: 98 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 210
Ikke sat tykkere pels? dækken?