1.064 visninger
|
Oprettet:
Lenovo PC mister skruer {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle af jer som har/har haft en Lenovo PC hvor skruerne i bunden bare faldt ud? I min er halvdelen bare ud af sig selv. (5 skruer). Og så er der en som bliver ved skrue løs, så man skal ofte stramme.
Hvis der er hvad har i så gjort ved det? Kan man selv finde de der små skruer et sted, for det er ikke noget Lenovo kan sende. (Har haft skrevet til dem)
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
det kan ikke undgåes at de bliver løse med tiden.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 117
okt 2016
Følger: 2 Følgere: 5 Svar: 4
Skruerne blev ved med at gå løs lige meget hvor meget jeg spændte dem.
En af mine mere praktiske venner foreslog at jeg skruede skruerne helt ud (jeg tror der var ca 10 stk) og putte en lille bitte klat silicone (som man bruger til at fuge rundt ved vinduer osv) på skruerne inden jeg skruede dem i igen.
Jeg købte en tube silicone og forsøgte først med én skrue. Jeg ventede ca et døgn på at siliconen var hærdet og prøvede om det stadig kunne lade sig gøre at få skruen ud. hvis det skulle blive nødvendigt. Skruen gik lidt strammere, men det kunne fint lade sig gøre at få den ud.
Jeg limede herefter alle skruerne fast med silicone.
Det skal siges, at det var et værre pillearbejde, for skruerne er meget små.
Jeg ved ikke om det er nemmere med fingrene, men når man som jeg må gøre det med tæerne tog det i hver fald en del tid, og jeg fik ustandseligt smurt mine tæer ind i siliconen.
Jeg tog én skrue mellem min storetå og pegetå og puttede en lille klat silicone på spidsen af den med den anden fod, og forsøgte så at ramme skruehullet præcist, så der ikke kom silicone på andre steder. Desværre var skruen så lille at jeg ikke kunne se hullet for mine tæer, så der skulle en del forsøg til inden det lykkedes.
Det var dog besværet værd for jeg havde aldrig siden problemer med at skruerne faldt ud
Lenovo PC mister skruer