{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver det nogensinde nemmere ?
  • #1   14. dec 2016 Trist smiley

  • #2   14. dec 2016 Det tager bare lang tid at komme over smiley kæmper stadig med tot som nu er 5 mdr siden jeg sagde farvel til der går ikke en dag uden han er i mine tanker. Nogle heste betyder mere end andre og er svære at komme sig over smiley

  • #3   14. dec 2016 hvor er jeg ked af at høre med din hest smiley

    nu ved jeg det ikke er helt det samme, men i 2012 blev "min" skønne pige aflivet. Jeg passede denne hoppe i knap 2 år som min egen, ejeren kom ud for skilsmisse, måtte sælge Cairo (Tequilas søn) og aflive Tequila... jeg fik så først noget af vide den da hun var aflivet smiley selvom hun ikke var min, så er jeg aldrig rigtig kommet mig over tabet af hende smiley og sorgen kan gøre frygtelig ondt.. jeg brugte den første uge på at være nedtrygt over hende, men som tiden gik, indså jeg at jeg måtte videre..

    Tåre får ikke din hest tilbage, ikke vær ked fordi det er slut, men smil fordi det skete smiley

    du får lige et kram fra mig smiley


  • #4   14. dec 2016 Jeg har endnu ikke været igennem det forfærdentlige tidspunkt.

    Men jeg har hørt fra flere at du med tiden vil kunne fokusere mere på alt det gode i har haft sammen, i stedet for at fokusere på det i ikke har længere.
    Og så har jeg set hos andre at det gør en forskel når der kommer en ny der kan fylde dit hjerte på ny. Der vil altid være et tomrum. Men det vil blive mindre, når der er en anden der fylder dig med glæde. Det vil aldrig kunne erstatte det du har tabt. Men det vil skabe glæde i dit liv igen.

    Så ja, det vil blive bedre, men det kræver tid smiley

    Og så vil jeg bare slutte af med at sige jeg føler med dig. Og et cyperkram herfra smiley


  • #5   14. dec 2016 Det gør mig ondt at høre om din hest.. smiley

    Det tager lang tid.. Min blev aflivet sidste år i oktober, og jeg kan stadig græde over savnet til ham.. Og jeg er bestemt ikke en person med et 'unaturligt' tæt forhold til mine dyr..

    Men det hjælper rigtig meget at tillade sig selv at være ked af det... Undertrykker man følelserne tager det bare endnu længere tid..
    Det er også lettere for din omgangskreds at hjælpe dig, hvis de kan se du er ked af det..


  • #6   14. dec 2016 Har aldrig prøvet at miste en hest, men bare tanken om at miste en af mine ponyer kan få mig til at græde.
    Der er nogle der har forsket i at når en rytter mister sin hest er det som at miste et familie medlem (En person) og jeg tror på at det er som at miste et familie medlem, hvis måske ikke værre
    Så om det bliver bedre? Det gør det nok, men der kan gå rigtig lang tid og du vil sikkert altid savne hende. Og som du allerede gør så gælder det om at være positiv omkring det


  • #7   14. dec 2016 Efter at have fået aflivet 4 heste, kan jeg ærligt sige, at det bliver bedre. Selvom at jeg synes at det er møg uretfærdigt, at de skulle væk herfra i så ung en alder - så er jeg kommet langt nok, til at være beæret og stolt af alt det jeg lærte af dem, og dem af mig. Jeg kan se tilbage med smil og glæde - lige så vel som jeg nogle dage kan stortude. Mest af alt er jeg bare glad for, at jeg nåede at lære dem at kende.
    "Don't cry because it's over, smile because it happened" - tror jeg nok det hedder.


  • #9   14. dec 2016 Min første pony blev aflivet i maj 2013.

    Jeg savner hende stadig, og jeg kommer mig aldrig helt over tabet.

    Men vil sige det første år var værst.


  • #10   14. dec 2016 Ved ikke om det bliver nemmere, men livet går videre og dag efter dag træder savnet mere i baggrunden. Aflivede min i august og savner hende mere end noget andet, men jeg er glad for at jeg gav hende fred. At det gør ondt på mig er et tegn på at det ikke gør ondt på hende længere

  • #11   14. dec 2016 Det tager tid, men på et tidspunkt, blir det nemmere og nemmere og så husker man de gode tider med et smil smiley

    Jeg fik aflivet min elskede øllebrød for snart 3 år siden, det var først efter næsten et år, da jeg fik Kato, som jeg har nu, at det blev nemmere. Savner ham stadig, men græder ikke længere smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   14. dec 2016 det bliver altid nemmere - hvis man vil have at det skal blive nemmere smiley

    en ting er at savne en hest, men man skal ikke gå og være ked af det, og nede resten af sit liv smiley


  • #13   14. dec 2016 En hest / pony der har været din bedste ven,er meget svært at komme over:(
    Jeg har selv ejet ponyer / heste i over 40 år .Nogle har jeg ejet over 20 år smiley
    Og jeg glemmer dem aldrig da de jo har været der for mig altid og omvendt smiley
    Så gør som mig tænk på alle de gode timer og hygge ture i har haft sammen smiley
    Håber det kan hjælpe dig da jeg nok kunne fylde en flod med tåre .
    Da vi jo alle elsker vores dejlige heste smiley


  • #14   14. dec 2016 Tak alle sammen... jeg fortryder det så uendeligt meget men alligevel er et hesteliv ikke værd at leve med smerter.. hun var mit et og alt smiley

  • #15   15. dec 2016 Ja, selvfølgelig bliver det bedre. Det skal det!

    Det er helt normalt og naturligt, at der kan gå lang tid, før man føler man får det godt igen. For nogle tager det dage, for nogle uger og andre måneder. Men du skal føle, at det bliver bedre og nemmere - ellers bør du klart søge læge, for det er ikke sundt, hvis sorgperioden ikke forløbet hensigtsmæssigt.

    Jeg mistede min første pony for snart 10 år siden, og jeg kan stadig blive lidt sørgmodig, når jeg tænker på ham. Og jeg kan stadig blive meget ked af det, når jeg tænker på vores hund, som vi fik aflivet for to år siden. Men jeg kan også tænke på dem og snakke om dem, uden at blive ked af det. Jeg kan mindes dem på en god måde. Det er helt normalt, at man stadig kan blive ked af det, og nogle gange blive overvældet af sorg, men med tiden skal man lære at lægge det væk igen. Det kommer som regel helt af sig selv, når du får det lidt på afstand og har fået det hele bearbejdet. :o)


  • #16   15. dec 2016 Oh, hvor trist smiley

    Ja, jeg ved akkurat hvordan du har det! Jeg mistede min sjælebroder i februar, i år, og jeg var sønderknust dagen efter! jeg kunne slet ikke være nogen steder uden at tude. Så var det lidt ligesom om at det faldt lidt væk fra sinde med månederne - jo vist var jeg ked af det, men jeg kunne sagtens tale om det og sådan... men pt. så savner jeg ham mere end noget andet, og tuder ved tanken om ham (som nu f.eks), og kan slet ikke tale om ham. Det var som om jeg skulle have et pusterum hvor det faktisk gik op for mig, at jeg havde mistet ham, og nu sidder jeg med savnet hver dag, selvom jeg muligvis ikke tænker på ham hele tiden.

    Jeg ved godt det måske ikke er lige det du gerne vil høre, men tænker at være ærlig. Det er super hårdt at miste sit et og alt, sin anden halvdel. Jeg tror aldrig man kommer over det, jeg tror bare man vænner sig til det...

    Jeg har en ny hest nu, og selvom jeg virkelig holder af hende, så er vi ikke på det samme plan som jeg var med min tidligere dreng, der skal virkelig meget til, før vi er der, men mon ikke det kommer :')

    Jeg kan vist kun sige, hold ud og være glad for de gode minder I har haft! Også stille med tiden, så lærer man at leve med det...


  • #18   15. dec 2016 Det gør det da bestemt - hvis man altså også selv ønsker det og ikke bliver ved med at grave sig ned i et hul, hvor man kun tænker på, at man har mistet.
    Jeg var selv rigtig ked af det, da min pony blev aflivet og jeg var det i et stykke tid, men jeg sørgede for stadig at komme ud med veninder, gå i skole og så fik jeg en ny hest og langsomt glider den gamle lidt mere i baggrunden.
    Jeg tænker da stadig på ham ofte, men jeg bliver ikke trist over det mere - nu handler det mere om de minder, der var forbundet med ham smiley

    Men jeg kondolerer og ønsker dig held og lykke frem over smiley


  • #19   15. dec 2016 Det bliver bedre, kan se du skriver i går - så hurtigt går det nok desværre ikke.

    Jeg har heldigvis ikke selv mistet en hest - endnu. Men mine overvejelser er ofte på om jeg efterhånden skal sige tak for denne gang til den gamle jeg har.

    Og jeg græder bare ved tanken om at han skal væk. Han har været min trofaste makker i 10 år, og selvom han har været pensionist de sidste 3 år betyder han alverden for mig.

    Hvor længe jrg skal bruge på at komme videre derfra, det tør jeg ikke spå om - læææænge, desværre.

    Håber du snart er ovenpå igen. Det er smertefuldt at miste. Og siger nogen nogensinde til dig "det var bare en hest", så lad være med at lytte. De ved ikke hvad de taler om.


  • #20   15. dec 2016 Det bliver gemt, ikke glemt
    Det er hård tur ingen tvivl om det
    VH med mange tanker her fra
    Annette


  • #21   15. dec 2016 Ja jeg sørger stadig over min tidligere dreng... Det er nu omkring 7 år siden jeg mistede ham. smiley jeg fik aldrig sagt farvel, så nok også derfor jeg har det så hårdt.. Jeg tænker ikke på ham hver dag mere..Men jeg bliver trist og ked af det når jeg gør.. Men jeg kan tale om ham uden at græde..og ofte se billeder af os også uden at græde.. Dog kommer tårene stadigvæk til tider.. Han er dybt savnet..

    Mvh TT


  • #22   16. dec 2016 Du får det bedre med tiden men det er meget forskelligt hvordan og hvor lang tid vi reagere på det. Jeg har fået aflivet 3 heste hvor jeg selv var der til det sidste og fik sagt farvel til dem. I sep døde casiro ude på folden mens jeg gik og ordnede hans boks så han ku komme ind fordi vi skulle ha undervisning. Det var en meget ubehagelig oplevelse og tabet af ham vil ta meget lang tid at komme over. Jeg elskede den hest så meget men trøster mig med det skete i løbet af 5 min og han lå med græs i munden. M

  • #23   16. dec 2016 Jeg har ikke læst hvad de andre har skrevet, men jeg er sikker på jeg skriver det samme;
    Men det bliver bedre så snart du accepterer, at det ikke kan være anderledes. Tabet er noget som ikke kan beskrives, og det er noget du skal håndtere inde i dig selv - og derefter kan du ligeså stille komme videre. Du vil aldrig glemme din øjensten, og det er jo på sin vis også betryggende - hun vil bare ikke være fysisk til stede hos dig.

    Jeg tænker stadig tit på min engel, og det er to år siden hun måtte forlade os.


  • #24   17. dec 2016 Ja det bliver nemmere.

    Men det tager tid. Jeg mistede min første bedste ven i 2008. Og jeg stoppede først med at græde dagligt efter 1 år, og stoppede med at få ondt i hjertet hver gang jeg så billeder af ham, efter 4 år.

    Nu er det 8 år siden. Og jeg får ikke længere ondt eller græder over ham. Jeg mindes kun de gode stunder og smiler.


  • #25   20. dec 2016 Det bliver heldigvis nemmere. Det er ikke noget man lige lægger mærke til, for det sker gradvist, og ikke fra den ene dag til den anden.

    Jo længere tid der går, jo længere tid vil der gå mellem hver bølge af savn. Og jo længere tid der går, jo mindre er bølgerne. Til sidst bliver det, som Jasmin skriver, primært de gode stunder der kommer i bølger og det bliver derfor nemmere at komme igennem bølgerne uden at falde tilbage i sorg.

    Det er om ca 2 uger 6 år siden jeg sagde farvel til min bedste ven, og jeg savner ham stadig. Jeg bliver stadig ked af det hver gang vi når d. 2. januar, hvor han blev aflivet. Den ene dag om året er det stadig svært, men udover det mærker jeg meget sjældent til det, og kun i mild grad. Det er primært glæden over at have kendt ham der fylder, nu.


Kommentér på:
Bliver det nogensinde nemmere ?

Annonce