{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Nyt år = nyt udstyr {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er vi gået ind i et nyt år og det er da alle tiders undskyldning for at måtte have nyt udstyr, ikke? smiley

I år bliver det brunt læder og messing detaljer der bliver fundamentet og jeg har da fået lavet selve trensen færdig - jeg er i gang med begge sæt tøjler og så kom pynten jeg skal bruge til pandebånden i postkassen i dag = vi bliver totalt fine og "bling bling" på vores egen måde, haha.

At jeg laver mit eget udstyr har i hvert fald ikke gjort at jeg har mindre af slagsen, tværtimod!

Hvad med jer? Hvordan skal i se ud i år? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt år = nyt udstyr
  • #1   4. jan 2017 Hvor er det flot! wow o:

    Jeg håber på at kunne færdiggøre nogle af mine sæt. Bl.a. rød til hesten og brun til ponyen :3.


  • #2   4. jan 2017 Baby har fået ny spansk trense og western sadel, man sidder simpelthen konge og Surprice går SÅ fint med den.
    Hans nye bid er også SÅ meget bedre, han går så roligt med hovedet og har ingen slidmærker som på hans gamle hovedtøj smiley


    profilbillede
  • #3   4. jan 2017
    Jeg tager til Herning og går bananas regner jeg med, så finder jeg sikkert et eller andet ;o)


  • #4   4. jan 2017 Simpelthen så fint! Laver du sådan noget på bestilling? smiley

  • #5   4. jan 2017 Man kan altså ikke for mange sæt smiley (bare for lidt plads!)

    Sådan en god westernsadel er altså fantastisk! Jeg savner at ride i sådan en.

    Jeg tager ikke imod deciderede bestillinger - det dur helbredet ikke til, men jeg laver alt for meget udstyr til at jeg kan bruge det hele selv smiley


  • #6   4. jan 2017 Kunne godt være interesseret i en kapsun med lammeskind smiley

  • #7   4. jan 2017 Jeg kunne heller ikke lade være med at lave den detalje at foringen kan skiftes - tænk nu hvis det er den forkerte farve til resten af udstyret!

    profilbillede
  • #8   4. jan 2017 Jeg er helt enig!

    Bliver nødt til at have et helt rum bare til udstyr, når jeg engang får eget sted :D.


  • #9   4. jan 2017 Det er en fantastisk flot trense! Sådan en kunne jeg godt tænke mig til Aida engang. Jeg har dog fået forbud, af lillesøster, mod at købe flere trenser, for har allerede tre. En western, en almindelig engelsk og en kapsun. Det synes hun er for mange, hehe smiley

  • #10   4. jan 2017 Heh - jeg har en meget forstående bedre halvdel - udstyr fylder godt nok lidt smiley

    Ej - 3 trenser er da ingenting... Jeg har i hvert fald et to cifret antal trenser... ups!


  • #11   4. jan 2017 Wow den er flot smiley
    og et tocifret antal trenser?? Jeg ejer én smiley


  • #12   4. jan 2017 Mange tak!

    Heh - jeg har 2 ponyer og så laver jeg jo også mit eget udstyr = meget udstyr!
    Lige nu hænger der 4 trenser i mit lille arbejdsrum, som jeg arbejder på.


    profilbillede
  • #13   4. jan 2017 Noget skal vi da have smiley - i første omgang et par hs bow balance stigbøjler, så håber de kommer på tilbud, og ellers et lækkert fleecetæppe eller 2, synes bare jeg har svært ved at finde et jeg kan få fat på i pink, lyserød eller lilla smiley

  • #14   4. jan 2017 Hippie: så må du lige forklare hende dette smiley jeg har 1 hest.... jeg har 3 dressur trenser, en western trense, sidepulle, hackamore, og kapsun, samt en rebgrime jeg indimellem rider i smiley så alt i alt har jeg pt. 4 bid trenser, og leder efter en spring trense... og 4 bidløse XD

    I år håber jeg at jeg får sparet op til westernsadlen jeg har reseveret af en rigtig sød veninde smiley


  • #15   4. jan 2017 Rigtig Fed Kapsun/trense du har lavet. smiley og flotte spænder du har valgt! I like!
    Jeg er pt også i gang med en ny Kapsun i mørkebrun læder til min palomino. Derudover har jeg forelsket mig i en ride on pad "taur pad supreme" fra taur.se. Helst i den lysbrune farve. Og får jeg købt denne skal der selvfølgelig laves ny trense og andet lir i samme lædernuance. smiley
    Tænker også på at lave en lækker hackamore trense til hesten. Men det er et senere projekt - ved nemlig ikke om han kan rides på hackamore eller om vi bare skal holde os til det vi kender. smiley

    Og ja, kan også tilslutte mig dem der har alt for meget udstyr. Har nok 15 forskellige trenser/kapsuner til min hyp. Det er fedt med en masse forskelligt at vælge imellem. Pandebånd har vi også en milliard af! smiley


  • #16   4. jan 2017 Mange tak!

    Spænderne er replica fra middelalderen - mener fra 1300 ca.

    Taur.se har også bare mange fede ting og et stort udvalg vi slet ikke har herhjemme.


  • #17   4. jan 2017 Med hensyn til hackamore - hackapsun/cavemore er da løsningen så....

    Hehe, sådan en har jeg selvfølgelig også.


    profilbillede
  • #18   4. jan 2017 Tja jeg har brugt ALT for mange penge på udstyr her op til jul, og er vidst lige nødt til at slappe liiidt af smiley

    Planen for i år er at jeg Skal have bestilt et hovedtøj og nogle fortøj og så en gjord til min portugisiske sadel og så må jeg altså heller ikke købe mere! smiley


  • #19   4. jan 2017 Ja der er vildt mange fede ting på taur.se! smiley
    God ide med hackamorekapsun! Den er rigtig flot til din hest, den du har lavet. Det er faktisk de samme stænger som du har på din, jeg har tænkt på til min - bare i messing. De fås også ved taur! smiley
    Og så et flot "warhorse" inspireret pandebånd til med messing pynt og nogle fede tøjler. smiley
    Har du været i gang med matchende fortøj til nogle af dine ting for det vil også klæde dig hest. smiley


  • #20   5. jan 2017 Ej hvor får jeg lyst til at du skal lave en flettet cordeo og sådan en trense med kapsun til mig smiley

  • #21   5. jan 2017 Jeg er ved at lave et middelalder/fantasy sæt til min Frieser i sort/guld bestående af; Trense, fortøj, barding, chamfron og crinet smiley

    Har lige købt en flot sort/rød/guld Marjoman Portuegesa Riano sadel til hende, og byttet mig til et smukt rødt middelalderinspireret underlag smiley


    profilbillede
  • #22   5. jan 2017 Trensen er jeg ikke færdig med endnu, men ser sådan ud indtil videre:

    profilbillede
  • #23   6. jan 2017 og indtil videre har jeg fået nyt XD

    en tøjle til min sidepull, et bid til min western trense og en ny springtrense smiley


  • #24   6. jan 2017 Ja jeg købte jo ny hest sidste år... smiley så det betyder jo dobbelt op jo..ikke? smiley smiley dog ikke..
    Planen er nogle nye underlag til Tindur.. Måske dressur sadel..
    Til Rocky så er tanken at han skal have et svededækken, Ny trense til skuer, også skal jeg købe bid til ham i morgen smiley og så sniger det sig sikkert ind et broderet underlag til ham også.. smiley
    Han og Tindur må finde sig i at dele kapsunen smiley forhåbentlig så bliver jo han bidhest resten af livet smiley

    Mvh TT


  • #25   6. jan 2017 Jeg skal desværre ikke have nyt udstyr... Faktisk skal jeg af med en af ponyerne smiley trist når interessen ryger men sådan er livet jo.

  • #26   6. jan 2017 Kailie - øv det er jeg ked af at høre.. smiley

    Mvh TT


  • #27   6. jan 2017 Leder efter nye pæne ridebukser i brun eller grå og et par støvler i cognac ville bestemt heller ikke gøre noget! Jeg har ellers altid sagt at cognac farvede støvler var noget jeg bestemt ikke skulle eje, men jeg må æde mine ord..

    Kunne også godt tænke mig et flot mørkegrønt sæt til dyret smiley


  • #28   6. jan 2017 TT: Tja smiley det er ret trist men har ikke haft lysten de sidste 1,5-2 år smiley Så det er dyrt bare og have dem alle til at gå smiley

  • #29   7. jan 2017 Hvordan faanden har i råd til alt det udstyr, god damn! o.O

    Jeg har én sadel, som er en dressursadel, fandt jeg ud af... Som jeg sidder pisse godt i.. Den fik jeg med, da jeg fik Hope af mine forældre..
    Så har jeg én sort trense, i str blanding (aka noget er cob,andet er full, noget er nyt, andet er næsten 10 år gammelt, så den er ikke til at stole på..) Den er siden hen blevet skiftet ud, fordi jeg var utilfreds med størrelse blanding, og så det der med at den var sort.. matchede ikke sadlen! smiley

    Så ud og bruge hele 300 kr på en splinterny brun trense (det er altså mange penge når den er købt inden jeg fik SU..) Og den bruger jeg så stadig xD

    Så et bid der var for stort (like, 2 cm for stort o.o), så ud og købe nyt bid, som jeg har brugt i et par måneder.. og som Hope så heller ikke er tilfreds med, så det skal skiftes ud.. igen..

    Og så skal vi så slet ikke snakke om mit forbrug af gjorde fordi den *indsæt meget grimt ord her* hoppe bliver ved med at få gjordsår.. jeg er igang med min 3. gjord.. z.z

    såeh, med en SU på 934 om måneden, sparer jeg op til studietur til Malaga, Rejse til Italien i sommer, nyt bid, sadelmager til at tilpasse sadlen..

    Jeg vil også ha 15 trenser og x antal sadler og x antal alt mulig andeeet! xDD


  • #30   7. jan 2017
    Jeg havde masser af penge da jeg boede hjemme og samtidig havde fuldtidsjob - masser af penge til udstyr, piece of cake.

    Nu har jeg ikke sååå mange, hvor jeg er flyttet, men jeg kan godt købe udstyr, har råd til behandler osv. hvis jeg vil - med tanke på at der er regninger og betale :o)



  • #31   7. jan 2017 Krikken; det snyyd! Jeg vil også ha det liv! smiley

    Jeg har aldrig kunnet rigtig arbejde, så jeg ha sådan småjobs rundt omkring, og ja.. Jeg har legit ikke råd til noget, men regner med at vi bare lige skal forbi sommeren, så får jeg forhåbeligt 934 kr om måneden, der ikke er øremærkede xD


  • #32   7. jan 2017 Hope: jeg har pt. 4 sadler smiley de 2 er tilsalg, så er der min spring og min dressur sadle smiley skal spare op til min western sadle i år XD

    derudover har min ENE hest... 3 dressur trenser, 1 western trense, 1 springtrense, 1 kapsun, 1 hackamore, og 1 sidepull...... i alt 8 trenser til en hest -.- oprigtig havde jeg 2 dressur trenser, men min veninde gav hendes den ene til os i julegave :') som skal bruges til stævner på min grimme ælling XD

    meget udstyr, jeg er knap 10% gennem mit udstyr XD og jeg er langt fra rig XD


  • #33   7. jan 2017 Jeg har og køber KUN det udstyr jeg bruger og trænger..
    Jeg har to stk Kapsun (den ene har jeg fået og er til salg) et hovedtøj med Hackamore og en Sidepull, plus et halvt hovedtøj (mangler sidestykker) smiley men det hovedtøj jeg bruger er mit dyrebare Horseline med Hackamore påsat.. Problemet er at sidestykkene er for lange.. Så jeg behøver faktisk et mere... Men nøjes lidt til..
    Jeg har en sadel der passer Tindur, og en sadel der ikke gør... Den passer forhåbentlig til Rocky når den tid kommer smiley

    Mvh TT


  • #34   4. jan 2019 DAMN hvor er det flot, det I laver smiley
    Er I selvlærte eller er I sadelmagere, og hvor får I alle de der flotte conchos og brocher og sølvdimser fra, som I kommer på det hele? smiley


Kommentér på:
Nyt år = nyt udstyr

Annonce