til forældre - hvad er uundværligt at have. {{forumTopicSubject}}
vi har intet tilbage fra da vores søn var nyfødt/baby, alt er tøget ud eller givet væk, så vi skal til at igang med at handle ind igen.
men hvad kan man bare ikke undvære? hvilke matrielle ting (vugge, legetøj, sanseting mm.) har i bare været enormt glade for?
og hvilke har i købt, på anbefaling af andre, eller som har været mere hypet end egentligt nyttigt?
andre som er gravide, ? hvis ja, hvornår har i termin, og ved i køn mm?
et lille hygge emne en fredag aften
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
Jeg har også været glad for mit væghængte puslebord.
Det er det jeg ikke ville kunne undvære hvis jeg skulle have nummer 4
Mht tøj ville jeg købe brugt. Man kan få så meget fint næsten ubrugt tøj til meget billige penge
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 243
Af ting som ikke lige er på den almindelige must-have-liste,- har vi været/er sindssygt glade for:
- kravlegård! (Til når man lige har brug for 5 min babyfri, og så kan vide hun er safe der!)
- den der loft vugge m fjerde i. ( brugte vi meget den første tid.)
- aktivitets tæppe med godt hænge dippedutter! (godt sted de kan ligge og øve arme, hånd og finger motorik.)
- yoga måtter el de bløde puslepuddedimser (til når de begynder at ligge og vende sig, eller til hvis gulvet er koldt.)
Og så bare generelt legetøj og sutte ting, der ikke er fyldt med klam kemi. Kan klart anbefale sutterne fra "born free", de kan blive helt sterile og indeholder ikk farlig kemi (i modsætning til de sutter man desværre kan købe i de gængse supermarkeder)
Håber det kan bruges
Og tillykke i øvrigt, hvad uge er du i? Ved i kønnet?
Kh Mia, med 10 mndr datter.
maj 2007
er det den der natures sway vugge du har haft?
jeg er 23 uger henne
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.326
hvor bor i? jeg tænker på til lejlighed eller hus, opgang med trapper, elevator, have, mm. ret vigtigt i forhold til barnevogn, hvis i ikke har sådan en længere heller.
nov 2013
Nej vi havde heller ikke overvejer en kravlegård. Vi fik den foræret af min far, og jeg havde sådan lidt modstand over det, fordi man jo helst ikke skal "parkere" sit barn.
- men nøj vi er glade for den! Og det er Ea også. Hvis man f.eks gerne vil på toilettet alene, eller bar gerne lige vil have ryddet op efter "mad-alle-vegne-måltiderne", eller vi vil spise lidt længere end vi plejer, lige skal hente noget osv osv, så er den SÅ god.
- vi oplever også, at Ea ind imellem nyder den ro hun har i kravlegården. Hun kan sidde uforstyrret og "nørkle" m sine dimser
Og ja det er den fra Nature sway jeg mener. Vi lånte den dog, da jeg syntes 1800 var lidt meget for en ny! Vi brugte den ca til hun var 6 mndr, men min søster bruger den indtil hendes datter var 1 år
HOV glemte at vi også købte en "baby nest"- det er sådan en blød form for en lift! Den har vi brugt VILDT meget! I alle mulige situationer,- jeg købte den af en sydame på FB, til 300 kr.
- den vil jeg klart anbefale!
maj 2007
vi bor pt på 1. sal, kun med trapper.
sidst købte vi en odder med xdream stel, den var vi virkelig glad for. har forelsket mig lidt i stork barnevognen, men det er også lidt pebret i prisen
maj 2007
bruger man virkelig en babynest? troede faktisk at de var en smule overvurderet.
nov 2013
Ja altså baby nesten er bare rar, da Ea var helt lille, kunne vi lægge nesten på spisebordet imens vi spiste, den er jo meget lavere end liften, så baby kan være mere "med", og så kan man have en hånd på babys mave uden at skulle lægge armen på en høj hård kant på liften.
Eller i sofaen eller i sengen, kan baby ligge tæt og hyggeligt med dig eller far, men stadigt være "beskyttet" af den gode kant der er på baby nesten.
Den er slet ikke overvurderet!
- til gengæld havde vi en sansegynge som vi aldrig fik brugt
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.326
Jeg har købt en kombivogn til Emma, vi har Lukas barnevogn som altan barnevogn. Så skal kombivogn bruges til transport, og når vi skal på besøg hos nogen, så hun kan sove ude. der er klapvogn og autosstol med, der kan klippes på stellet.
jeg har købt en babynest som hun kan ligge i, i tremmesengen, så jeg ikke behøver have liften derinde.
hvad angår legetøj er der ikke rigtig nogle favoritter herfra. vi var dog glade for et bolde bassin, da han blev lidt større. Skrå stol brugte vi også meget da han var lille, tror måske at man kan få en til at klipse på en trio trap stol. og en god sengeran, det havde vi ikke ved Lukas, den var dårlig. Vi har købt mange ting fra Ikea, seng, puslebord, da vi ikke gad give en million for det, når det skal sælges eller bortgives senere.
En lækker pusletaske, som kan indeholde lidt til begge børn.
aug 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 168
Skildpadden fra Lamaze, Oball bolde eller nogle af deres andre ting har vi brugt rigtig længe
Skrå stol, hvis man lige hurtig skulle ordne noget
Barnevogn, men det jo tit et must xD
Vi har fået nærmest alt tøj brugt, + vi har fået en masse, vi har haft fyldt 1 hel flyttekasse med tøj fra str. 50-68, også skal vi ikke snakke om alle de andre flyttekasser vi har efterhånden med masser tøj xD
En dejlig plys flyverdragt, brugte vi rigtig meget i starten ved gåtur med barnevogn. Så var hun en lille isbjørn
Eller noget til at hænge ved barnevogn som de kan holde lidt øjemed, en nusseklud eller anden nussebamse
God pusletaske.
Trip trap stol.
God babydyne, samt god madras eller lammeskind til barnevogn ^^
Her har vi en datter på 2 år ^^
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
Den er af god kvalitet, har hjul, så man kan skubbe sengen rundt, så den kan bruges som en alternativ kravlegård.
Synes selv at en kravlegård fylder rigtig meget i stuen, taget i betragtning af hvor lidt den bliver brugt
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
babytøj købte vi brugt. Man kan tit købe en sæk i små str billigt
maj 2007
utroligt at jeg fuldstænsig har glemt hvad der er brugbart at have med en lille i huset, det er trods alt kun 3 år siden sidst
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
og vores trip trapp stol, den er guld værd nu hvor hun selv kan sidde og smage på lidt alm mad.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Ellers var vi glade for bæreselen og ammepuden og især den automatiske brystpumpe
Mvh TT
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
badekar på stativ!.
vugge på hjul!, så man liige kan køre den med i køkkenet når man skal i lave mad osv
en skrå stol (uundværlig herhjemme selvom den frarådes af nogen, men baby elskede at at være med da hun blev lidt ældre).
et aktivitets stativ.
Men mange af tingene bruger man jo desværre kun ganske kort tid;)
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 636
maj 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.710
aug 2007
Følger: 272 Følgere: 270 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 664
I de gratis baby start pakker får mange ting.
Stofbleer i massevis er godt at have.
Mange ting kommer hen af vejen og så vent med at køb til i skal bruge det. Man bruger hurtigt mange penge på unødvendige ting.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Jumperooen var også noget jeg var meget glad for. Den kan bruges fra de kan holde hovedet selv. Den viste sig særligt effektiv når der sad luft på tværs. Hun kunne græde og græde, så satte vi hende i den og hun blev glad og hoppede og 10 minutter efter må prutterne have været ude, og hun var faldet i søvn i den. Hvis man kigger på Amazons reviews, så kan man se hvor glade folk har været for den. Og igen, vi købte vores på tilbud fra England, så prisen bliver mere rimelig (omtrent 500 dkr gav vi)
Min slynge var også guld værd, fordi jeg kunne have hænderne fri. Og jeg ville til en hver tid vælge en slynge over en bæresele, selvom jeg i sin tid syntes at det var en "hippie-ting" XD
Jeg var meget glad for denne stol : https://www.amazon.co.uk/Disney-Baby-Relax-Ready-Highchair/dp/B00NFW6P3G/ref=sr_1_3_a_it?ie=UTF8&qid=1484378388&sr=8-3&keywords=Hauck+Sit-n-Relax
Den kommer i flere farver, men for os var det meget praktisk at den kunne stilles i højden, hvis vi havde gæster og sad nogle gange ved spisebordet og ande gange ved kaffebordet, den er nem at gøre ren og står godt og solidt. Den kommer med "skråstolsdelen" som ikke er elastisk og derfor ikke så hård for kroppen som de elastiske. Den var super god når hun om sommeren havde feber, så kom det bedre luft omkring hende og det var nemmere at lægge hende i den uden hun vågnede, end i sengen.
En ammepude var også rigtig rar at have.
maj 2007
Der er virkelig mange ting, som jeg på ingen måde har overvejet, eller husket.
Tror helt klart en babynest skal overvejes noget mere, selvom jeg virkelig troede at de var spild, og bare et hypet produkt.
hvilken babynest har i købt? eller hvilken kan i anbefale?
barevogn, seng, voksipose mm. er selvfølgelig på listen, - det er et must
Tøjet må vente, man ved aldrig hvordan vejret er i maj, øv! så det bliver købt i sidste øjeblik
nov 2013
Købte vores på FB hos en privat sælger til 250! Og den var SÅ fin! Måske hvis du søger lidt er der grupper m den slags?
til forældre - hvad er uundværligt at have.