1.587 visninger
|
Oprettet:
Betalte dyreuddannelser {{forumTopicSubject}}
Det har idag slået klik for mig jeg nok er nød til at komme på uddannelse igen hvis jeg ikke finder noget indefor det næste år som butiksassistent elev.
Jeg vil derfor gerne høre jer med uddannelse indenfor massør og fysiurgisk hesteterapeut om det kan betale sig? Hvordan er jeres arbejde efter jeres uddannelse. er det et hårdtslidene lavtbetalt arbejde eller er det noget man kan køre rundt med?
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
Hvad fik dig til at vælge uddannelsen indenfor dette? Hvordan har du det med den selvbetalte uddannelse og hvordan betaler du den? Hvis du kommer langvejs fra og du har valgt dyrecenret i hirthals at uddanne dig ved, hvordan gør du med transport eller bosætter du dig tæt på uddannelses stedet, eller gør du det helt tredje og bor på hotel/hostel imens?
Jeg er lidt blank på dette, jeg har først lige slået tanken idag da min kirpraktors arbejde fascinerede mig.
sep 2009
Optimalt set tager jeg også en træner uddannelse og en massør / fysioterapi til menneske så jeg kan være total multisprutte og både fikse problemer hos hest og rytter. Jeg kan tydeligt mærke at mange af min ponys problemer også skyldes fysiske problemer hos parten og jeg
Jeg har det fint med at den er selvbetalt. Håber på at få fuldtidsjob nu her, bor i studielejlighed med manden så sidder billigt i det, ellers skal jeg nok finde ud af det. Manden og jeg har en fornuftig opsparing hvis det går helt galt, jeg har det bare bedre med at tjene pengene nu her og så ikke pille ved opsparingen.
Jeg er bosat i KBH. Regner med at finde ud af det praktiske på et senere tidspunkt. Kender lidt mennesker i nordjylland, så måske er jeg heldig på den front. Ellers må jeg betale for hostel eller bed and breakfast. Det kunne også være at nogen ville leje et sommerhus ud de weekender til en gruppe af studerende som man så deles om den der weekend om måneden?
Transport bliver nok enten samkørsel hvis der er andre fra hovedstaden der skal derover eller med offentligt. Måske en kombi af rødbillet og DSB for resten? Jeg ved det ikke. De kan jo nå at omlægge deres ruter.
Jeg vil også pisse gerne være beslagsmed, men tror ikke at jeg kan holde til det fysisk. Min ryg er nemlig dum i perioder
aug 2011
Mht til job, så ville jeg også selv syntes det var en god ide med arbejde ved siden af, nu kender jeg jo ikke uddannelsen men er der kun kurser i weekenden? for så lyder det j ikke galt at ha fuldtidsarbejde ved siden af. så bliver det da dejligt nemt at få til at hænge sammen mht arbejde og uddannelse.
Min prblematik er nemlig også jeg er bosat i sydjylland (togrejse vil så være nemt for mig da der går tog direkte til aalborg) men det lige med at tykke på hvor man skal være når man så endelig er der oppe og hvad det kommer til at koste med togrejse..
sep 2009
jeg tænker en helvedes masse over tingene, og min mavefornemmelse har været der hele vejen igennem. Begyndte at overveje uddannelse indenfor hestefaget allerede i sommers, og jeg har kigget på fysiurgisk 117 gange mindst. Så da de havde tilmelding besluttede jeg mig for at springe ud i det.
Jeg har også overvejet veterinær medicin, men well, bare fordi jeg drømte om det som barn betyder det ikke, at jeg skal være det som voksen. Jeg vil hellere arbejde med "raske" dyr so to say. Og biotek bliver bare for meget gær og for lidt af det, jeg havde håbet på da jeg startede. Har dog næsten alle kurser bestået fra de to første år, så det er fedt
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Jeg elsker mit arbejde, men man skal være forberedt på at det er hårdt! Jeg kan personligt ikke holde til mere end 4-5 heste i træk.
Nogle gange kan jeg tage flere heste end det, når der er travlt, men så bliver det 3 om morgenen og 3 om aftenen, så mine fingre får en pause.
Husk at hvis du arbejder fra 8-16, så er det kun halvdelen af tiden du masserer - resten af tiden går med at køre fra gård til gård, skrive journaler og sende fakturaer. Så din pris skal selvfølgelig også dække disse timer (papirarbejdet).
Dette gør at man bliver nødt til at sætte prisen lidt højere, for at kunne fordele den over praktisk og fysisk arbejde.
Sætter man den for højt, så risikerer man at miste kunder, da der faktisk er flere alternative behandlere end man lige regner med
Jeg har valgt at jeg ikke skal leve af det, da det kræver at jeg tagere en højere timeløn end hvad selv mener er rimeligt.
Du kan jo selv regne ud, hvad din timeløn skal ligge på, afhængig af hvad du ønsker pr måned - hvis du ikke kan tage mere end 20 heste pr uge. (det kan du måske godt, men så går du altså i stykker i kroppen)
Husk lige at der så skal betales moms og skat af dette beløb
Puh, det blev lidt langt og negativt - trust me, jeg ELSKER mit arbejde, men det er sateme svært at kunne leve af det, hvis man vil passe på sig selv og samtidig skal konkurrere om priserne
sep 2009
apr 2009
Har bestemt planer om udelukkende at arbejde selvstændigt i fremtiden, og har derfor planer om at tage flere uddannelser, så jeg kan tilbyde flere forskellige ting. Først og fremmest kunne jeg godt tænke mig noget KST eller akupressur/punktur, da jeg så bedre kan forsvare overfor mig selv at hæve prisen (i og med at jeg kan kombinere metoderne til afbalanceringen), men noget adfærds-relateret uddannelse kunne også være rigtig spændende, så jeg kan afbalancere heste både fysisk og psykisk
sep 2009
Jeg vil vove at påstå at du sagtens kan sætte prisen op med 100 kr for opstart og 50-100 for efterfølgende uden at det gør noget som helst.
apr 2009
Jeg har bare set flere der gør det til samme pris som mig, nogle endda billigere.. nå ja, så arbejder de måske kun i muskler, og ikke også i skelettet som jeg gør. Jeg tænker også at sætte prisen op senere hen, men jeg har kun været færdiguddannet siden oktober, så jeg tænkte at det var smart at have længere tids erfaring, inden jeg pludselig var dyrere, end folk der havde arbejdet i det længere tid end mig..
Til gengæld er der også nogle få som brokker sig gevaldigt over priserne, for de får jo kun 120 i timen oppe i netto
sep 2009
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 95
Der er også div. Muligheder for overnatning rundt omkring i Hirtshals; hotel, camping Mv.
aug 2011
Jeg har faktisk altid elsket massage, både få som at gi, om det så er dyr eller mennesker, og har i mange af mine unge år gerne ville ha uddannet mig indenfor kroppen. valgte det dog fra da jeg netop troede og stadigvæk tror det bliver en fr hård uddannelsen for mig mentalt. jeg er nemlig ikke særlig god med skole, og derfor slog heste-massør uddannelsen mig da det netop ikke er 5 dage i ugen, 6 timer om dagen, så jeg vil tro det faktisk er noget for mig og en drøm som måske kan blive opfyldt!
apr 2009
Du kan sagtens tage massage-uddannelsen, og så senere bygge videre til fysiurgisk, hvis du ikke har penge/overskud til at tage hele den fysiurgiske på en gang
En ting mere du skal være forberedt på - du skal lære at lukke øjnene for nogle af de kære heste, ellers bliver det også hårdt. Fx hvis du står med en hest der er MAX låst, og kræver flere afbalanceringer, men ejer vil kun ofre penge på 1.
Så føles det lidt som spild af tid at forsøge at rette det op, når man ved det ikke kan ordnes på 1 gang.
Eller hvis du siger at ejer skal få tjekket sadlen, da hesten har mange spændinger i ryggen og andre tegn på en dårligt tilpasset sadel, men ejer vælger at fortsat ride med samme sadel.
Det er godt nok hårdt at tænke på alle de heste der går rundt og har ondt, så et godt råd, ikke at lade dem komme under huden på dig
apr 2009
sep 2009
apr 2009
Eller hvis man beder dem lave nogle bestemte øvelser/udstræk til næste gang, og de så ikke gør det. Så frustrerende, og føles næsten som spild af tid (og penge for ejer), men det må man desværre lukke øjnene for, selvom det kan være svært
sep 2009
Blogger
Følger: 237 Følgere: 2155 Heste: 17 Emner: 202 Svar: 2.255
- Til emnet, så har jeg valgt at jeg gerne vil tage smede uddannelsen, ikke for at bruge den som fuldtids job, men bruge den til at ordne de heste jeg selv har i træning.
Da jeg simpelhen får så mange ind der har problemer med hovene og dyrlæger og diverse behandlere glemmer at arbejde sammen med smeden...
Når bentøjet ikke er i orden, hvordan kan resten af kroppen så være i orden?
apr 2009
Ledmobilisering er med i uddannelsen som hestemassør, hvis man tager den på center for dyreterapi i hirtshals, som jeg gjorde. Ved andre steder som fx. axelsons, bliver man kun uddannet i muskler
Man skal øve sig på heste mellem hvert besøg, samt skrive journaler, så man får øvet på det man lærer, og så dine lærere kan se hvordan du gennemgår hesten, og hvilke teknikker du bruger til forskellige problemstillinger. Mener det allerede var efter 2. skolebesøg vi skulle ud og pille ved heste. Men ikke så mange (7 heste måske?) inden næste skolebesøg. Derefter var det 10-15 heste om måneden man skulle arbejde med. Nogle måneder færre, og så til gengæld skrive nogle rapporter
Blogger
Følger: 237 Følgere: 2155 Heste: 17 Emner: 202 Svar: 2.255
apr 2009
aug 2011
Betalte dyreuddannelser